JelleRookie
Ik heb gisteren geld opgenomen bij een automaat in Spanje (BBVA). Nu is mij €1,87 in rekening gebracht op €50.Ik dacht dat de eerste 10 geldopnames geen kosten met zich mee bracht.
Hoe zit dit?
Ik heb gisteren geld opgenomen bij een automaat in Spanje (BBVA). Nu is mij €1,87 in rekening gebracht op €50.Ik dacht dat de eerste 10 geldopnames geen kosten met zich mee bracht.
Hoe zit dit?
@Jelle-Blue-Bear#40621 Hi Jelle,
Vanuit bunq worden er geen kosten getekend voor de eerste tien euro cash opnames. However, de bank die de automaat levert kan ook kosten in rekening brengen. Ik vermoed dat dit het geval is hier. 🙂
Ik ga het in de gaten houden. Maar vreemde is dat met SNS bank en Van Lanschot er geen kosten in rekening werden gebracht.
@Jelle-Blue-Bear#40624 Weet je zeker dat je gebruik maakt van Premium en niet oud pricing model? In oudere modellen betaalde je wel per transactie/opname. Je kunt dit zien door op je profielfoto rechtsboven te tikken en vervolgens te kiezen voor “Mijn Lidmaatschap”. Anders zou je ook nog kunnen overwegen om contact op te nemen met Support via Private Matters. 🙂
Ik heb premium, ook volgens de info via profiel foto. Zal contact leggen
@Jelle-Blue-Bear#40678 je kunt wel premium hebben, maar passen die onder het oude prijsmodel zijn aangemaakt blijven dat oude pricing model hebben. Ik heb nog oude 'betalen per pintransactie' en '1 euro per maand' passen liggen. Die heb ik allemaal geblokkeerd, want anders betaal je alsnog per transactie of 1 euro per maand dat de pas geactiveerd is.
Ergo: check even of je het met de juiste passen gedaan hebt. Overigens is het redelijk normaal dat ATM eigenaren in het buitenland een (soms forse) fee in rekening brengen. In de VS krijg ik altijd een nette waarshuwing op het scherm dat de ATM eigenaar een fee BOVENOP de fee van mijn bank in rekening brengt. Dit kan oplopen tot $4 a $5 per transactie.
@Arjan#40699 Weet je dat zeker? Want mijn passen uit het oude betalen per transactie zitten nu gewoon in het premium abbo hoor, betaal niets extra naast het standaard premium bedrag.
@Delano#40728 de laatste keer dat ik keek wel, maar das al weer even geleden.