• Developers
  • Fraude geld afhandig gemaakt van mijn rekening

Hallo,

Vanaf deze week word er elke dag geprobeerd geld van mijn rekening te halen. Allemaal verzoeken uit het buitenland. Er is geprobeerd te pinnen en producten online. Omdat er geen geld op mijn rekening stond is dit niet gelukt behalve gister toen er wel geld opstond. Hoe kan er betaald worden met een kaart of gepind worden terwijl ik kaarthouder ben en er vanuit ga dat er maar 1 kaart word afgegeven.

Vandaag is er ook voor de 1e keer van mijn zakelijke rekening geprobeerd te pinnen (MET EEN PAS)

Hebben meer mensen dit? En wat te doen?

Please freeze your card in bunq app immediately. Contact to bunq support too. Hope this helps. 👍

@New-Apricot-Hawk-3690011959#258162 Het kan zijn dat je pasgegevens uitgelekt zijn ergens, bijvoorbeeld bij een webshop waar je de kaart eerder gebruikt hebt. Bevries de kaart zo snel mogelijk in de bunq app en neem contact op met bunq support!

Hoe kunnen ze online ‘fysiek’ pinnen? Hier heb je toch een pas voor nodig?

@New-Apricot-Hawk-3690011959#258165 Zeker niet, het kaartnummer, de vervaldatum en de CVC code zijn genoeg. Om online te kunnen betalen heb je de fysieke pas niet nodig.

Vergeet wanneer je op iemand reageert die persoon niet te taggen door op de Reply knop te tikken. Anders krijgt de persoon waarop je reageert geen melding van je reactie.

Maar er staat dat is fysiek is geprobeerd te pinnen. Met zo’n betaal automaat erbij. De rest is inderdaad online via Facebook en webshops proberen te betalen.

@New-Apricot-Hawk-3690011959#258167 Een betaalautomaat is bijzonderder, misschien hebben ze je kaart weten te kopiëren met je pasgegevens. Ik heb hier geen verstand van helaas, daarom raad ik je ten zeerste aan je pas te bevriezen en contact op te nemen met bunq support.

Nogmaals: vergeet wanneer je op iemand reageert die persoon niet te taggen door op de Reply knop te tikken. Anders krijgt de persoon waarop je reageert geen melding van je reactie.

Dankje. Heb ik gedaan.

@New-Apricot-Hawk-3690011959#258162 Bei mir wurde Geld abgebucht von einer online Mode Schmuck Seite die aus Tschechien ist....habe Danke was bestellt oder gekauft ....

Write a Reply...