• Ideas
  • Send Direct Debits from Business Account

Als je recurring payments wilt ontvangen moet je de subscriptions plugin hebben, deze kost wel geld maar wordt zowel door mollie als woocommerce ondersteund! http://qooqle.nl/?q=https%3A%2F%2Fwoocommerce.com%2Fproducts%2Fwoocommerce-subscriptions%2F. Deze plugin zorgt er voor dat je incasso's kan koppelen aan maandelijkse betalingen, in ons geval heel handig! Voorbeeld: https://easyvoicetelecom.nl.

@EasyComp: klopt, als je zelf IT kennis hebt of een boekhoudprogramma hebt die een API koppeling met Mollie heeft of SEPA XML bestanden kan genereren dan zou ik het natuurlijk gewoon rechtstreeks bij Mollie doen.

Maar voor alle klanten zonder IT kennis of slim boekhoudpakket zou een systeem die ik kan maken mogelijk wel een slimme tussenoplossing kunnen zijn.

true, maar om eerlijk te zijn verwacht ik hier geen mensen zonder IT kennis... trouwens mensen zonder IT kennis hebben vaak wel een accountant met kennis van zaken!

En als we dan toch bezig zijn met risico afdekken zou een verplichte integratie voor het verkrijgen van e-mandates ook een oplossing zijn zodat bunq altijd de juiste machtiging van de klant heeft waardoor stornering binnen 13 maanden door foute mandates ook niet voor kunnen komen.

E-mandates zijn gewoon een iDeal, maar dan wordt er geen geld afgeschreven maar digitaal een mandaat door de klant getekend.

Maarten, veel boekhoudpaketten hebben een koppeling met Mollie, maar geen van de pakketten die ik -accountant- ken, koppelt met de ecurring api. Ze koppelen met de gewone api van Mollie, waar je ideal etc. mee kunt regelen. Ik heb aan een aantal ook gevraagd of er een koppeling met ecurring kwam, en dat wisten ze nog niet. Vandaar dat ik met ecurring in mijn maag zat. Uiteindelijk kwam het goed met die wp plug in (heet "donaties" ; de programmeur die dit heeft gemaakt heeft twee versies, ik heb de simpelste genomen), die een formulier op je site maakt waar de klant de gegevens invult, en dat wordt dan doorgezet naar de ecurring api. En dan ben je er!

Overigens vraag ik me af of je nog sepa incasso batches kunt uploaden naar Mollie, gelet op wat er nu op hun site staat ("De opties incasso via het betaalscherm en via batch upload ondersteunen we niet meer."). Lijkt me op zich wel logisch, daarmee concurreren ze teveel met hun recurring pakket / dochter (of wat het ook is). Want bijna elk boekhoudpakket kan een sepa incasso bestand aanmaken. Maar ik ga ze volgende week bellen.

Gelet op de tekst op hun site hierover ga ik er vanuit dat dat voor nieuwe klanten nu niet meer mag, maar volgende week weten we het zeker.

Easycomp: het is gelukt! Ik heb de knop om bestanden te uploaden in mijn dashboard. Hoewel ze dus al 8 maanden op hun site hebben staan dat ze dat niet meer ondersteunen?! Maar ik heb natuurlijk wel uitgebreid aangegeven dat ik niet technisch ben en dat dit heel erg zou helpen om voor mij incasso makkelijk te maken ;-) En ja, ieder moet dat natuurlijk voor zich bepalen, maar hiermee is mijn incasso verhaal wel geregeld. Allerliefst natuurlijk via bunq, maar dit is ook goed. Nog een tip: als je geen boekhoudpakket hebt dat sepa direct debit bestanden kan aanmaken:- of dat wel kan, maar bijhoudt welke banken dat ondersteunen, en dat dus niet doet bij bunq, zoals Informer Online - je kunt bij doorbetalers een gratis tool vinden om die bestanden te maken: https://www.doorbetalers.nl/gratis-sepa-incasso-tool/

5 months later

Is er een update over sepa incasso's versturen via informer of moet ik snel naar een ander boekhoudpakket. Heb al het idee dat ze niet zo snel zijn daar met updates.

Shona changed the title to Send Direct Debits from Business Account.

@DenneD-Technical-Services-Orange-Hummingbird#34881 Informer ondersteunt wel sepa incasso, maar bunq niet. En dat is het probleem. Er zijn diverse programma's waarmee je een "los" incassobestand kunt maken, bijv. voor Mollie. Ik gebruik zelf doorbetalers, maar ik zag onlangs op hun site dat ze geen nieuwe klanten aannemen.

Je kan bij mollie geen batch bestanden aanbieden tenzij je dit via een backend doet. We leven in 2018. Waarom heeft een tech bank geen sepa incasso ondersteuning.

@DenneD-Technical-Services-Orange-Hummingbird#35358 Als je dit draadje terug leest, zie je dat ik al sinds 3 april dat wel heb: sepa incasso bestand inlezen in Mollie via het dashboard. Werkt uitstekend. Ik ben geen ingenieur, en heb geen idee wat een backend is. Je kunt (kon) ze gewoon bellen en vragen om die upload knop in je dashboard te zetten. En: toen ik ze belde hadden ze al 8 maanden op hun site staan dat het uploaden van sepa incasso bestanden via het dashboard niet meer werd ondersteund ;-)

Ik heb dit draadje terug gelezen. Ik heb mollie ook gebeld en dat upload knopje doen ze niet meer. Daarnaast kan informer geen batch bestand maken als de bank dit niet ondersteund. Dat moet dan weer via een ander stuk software.

@DenneD-Technical-Services-Orange-Hummingbird#35372 Dat is erg jammer. Al zat het er wel in dat Mollie een keer zou stoppen met die knop. Doorbetalers wil ook al niet meer. Het klopt dat Informer alleen een sepa incasso bestand kan maken als je bank dat ondersteunt. Eigenlijk is dat ook wel logisch. Bijna alle incasso contracten lopen via de bank. De mensen die via andere kanalen incasso doen zullen daar ook andere oplossingen voor hebben (of moeten hebben). Kleine banken doen meestal niet aan uitgaande incasso's, dus bunq is niet de enige die daar niet in voorziet.

a month later

Er zijn talloze topics over dit... Van al meer dan een jaar oud. Iedere zakelijke gebruiker wil dit. Bunq: ga aan de slag.

@Driessen-Innovations-B-V-Silver-Owl#38944 I'm sorry I don't think you can dictate bunq what to do. Let's stay friendly and keep it at suggestions. πŸ’œ

7 days later

@Ali#4898
                                  Hi Ali!

Ik zou automatische incasso heel graag zien. Ook als dat zou betekenen dat het pas na 56 dagen vrij wordt gegeven. Een tussenoplossing zou wellicht zijn om een percentage in te houden.
                                  Vele stichtingen en verengingen zitten echt te wachten om automatisch te incasseren. Met mollie werken voor 25 cent per transactie is ook niet fijn. De stap om naar bunq over te stappen voor dit soort verenigingen is lastig te maken. Vele leden die 5-30 euro per maand doneren middels automatisch incasso. Als dit via request zou gebeuren zou hier steeds achter aan gegaan moeten worden.

Ik hoop dat de functie er tΓ³ch in komt :)

W. Janson-Korhorn changed the title to πŸ‡³πŸ‡± Send Direct Debits from Business Account.
                                      3 months later