Hallo, in veel winkels wordt mijn bunq business card geweigerd als betaalpas. Terwijl dit toch gewoon een maestro logo heeft en geen creditcard is. Dat is de debitpas die ik ook heb. Zie ik iets over het hoofd?
Passen
ThijsProdigy
@Ronald-Purple-Unicorn-3751418938#260460 Hoi! Probeer je contactloos te betalen of steek je de kaart in de terminal? Heb je de pas al eens ergens succesvol kunnen gebruiken? Maestropassen zouden in Nederland inderdaad gewoon moeten werken.
JoeriAce
@Ronald-Purple-Unicorn-3751418938#260460 Dag Ronald, wat zegt de terminal precies als jij jouw maesto pas met het rood/blauwe logo gebruikt en het niet lukt?
Zie je een regel je rekeningoverzicht?
Zoja, klik daar eens op door en kijk eens wat de foutmelding is.
Verder, als de kaart het soms wel doet, houd dan rekening met extra passen die ook de portemonnee zitten.
@thijsoost#260461 In beide gevallen lukt het dan niet. Geweigerd staat er dan
ThijsProdigy
- Edited
@Ronald-Purple-Unicorn-3751418938#260997 Je weet zeker dat het een Maestro pas is (een rood/blauw logo, en niet rood/geel)? Je pas is geactiveerd? En geactiveerd in Nederland?
JoeriAce
@Ronald-Purple-Unicorn-3751418938#260997 Kun je bevestigen dat het minstens 1 maal is gelukt ergens een betaling te doen met de pas? Of is deze pas zo nieuwe dat dat niet zo is?
(Want dan moet deze eerst geactiveerd worden en contactloos betalen werkt mogelijk pas ná interactie met de chip. (Insteken)
Je kan tevens eens proberen een geldautomaat te testen, niet om te pinnen, maar als een test en om de chip aan te spreken. Het doel is dat je je pas in de geldautomaat stopt, je pin intypt en desnoods eventueel je saldo checkt (als dat kan).
Kan minder stressvol zijn dan kassa.
Het doel is niet om geld te pinnen. Het doel is controleren wat werkt. Als de pin is geaccepteerd, kun je daarna stoppen. (Stop knop staat vaak bij de getallen en niet op het scherm.)
Leon!Rookie
Hier precies hetzelfde, bij de ene winkel of gelegenheid geen probleem , bij de volgende staat er pas geweigerd zowel bij contactloos of als je m erin doet. En zowel bij me Maestro kaart als de credit kaart, toevallig allebei nieuw sinds 2 weken. Wordt er knettergek van dat ze geweigerd worden
Leon!Rookie
Kan wel gewoon pinnen trouwens bij een automaat daar werkt het bij elke bank maar in winkels of in de horeca is er geen pijl op te trekken wanneer ie wel of niet werkt
ThijsProdigy
@leonrotterdam#275088 Maestro kaarten zouden overal in Nederland moeten werken. Helaas ondersteunen veel winkels en restaurants in Nederland geen creditcards.
Peter BWizard
@leonrotterdam#275087 Weet je heel zeker dat je 2 weken geleden een Maestro kaart hebt besteld. Volgens mij kan je sinds 16 januari geen maestro kaarten meer bestellen, alleen nog maar mastercard debit kaarten. (Maestro is blauw met rood, Mastercard is geel met rood).
Op dit moment worden de laatste pinapparaten in Nederland geüpdatet voor gebruik met mastercard debit. Bijna elk type pinapparaat is al gemigreerd. Na maart zou elk type apparaat geschikt moeten zijn voor Mastercard. Ze lopen blijkbaar iets achter op deze planning: https://www.betaalvereniging.nl/wp-content/uploads/Infographic_DCA_pinnen_in_Nederland_gaat_veranderen.pdf