• Developers
  • Meastro Digicard

Wanneer komt er een Meastro Digicard? Niet overal kun je met de Mastercard betalen, wat overigens een belachelijk iets is.
Je wordt gedwongen een pas aan te schaffen terwijl dit niet goed voor het milieu is.

Bunq, kom binnen een maand met een Meastro digicard of ik zeg op.

@Adnan12#261348 Hoi! Je plaatst nu een bericht op het openbare community forum.

Bunq beschikt inderdaad niet over Maestro Digicards. Overigens zou je hier ook niks aan hebben, want Digicards zijn voornamelijk bedoeld voor online betalingen, en je kunt niet online betalen met Maestro passen. Dit kan alleen met Mastercards.

Waarvoor wil je een Maestro Digicard? Om in winkels te kunnen betalen met je telefoon? Je kunt je fysieke Maestro pas gewoon toevoegen aan Apple/Google Pay.

Juist, eerst is de pas defect, blokkeren om een nieuwe aan te vragen moet ik betalen voor een pas die niet werkt. zie optie digicard mastercard, waarmee je WEL in winkels kunt betalen (apple pay)

Denk dat ik deze maand opzeg. 20 euro per maand betalen is te veel.

En ja ik vraag dit bewust op de community, wachttijd klantenservice is ruim 2 dagen

@Adnan12#261359 Als je een defecte pas hebt, kan je via bunq support een vervangende pas bestellen.

Je kunt met een Digicard Mastercard ook zeker in winkels betalen, maar je kunt niet online met Maestro passen betalen. Maar jouw bericht gaat er toch juist over dat Mastercards weinig tot niet geaccepteerd worden in winkels? Dat lijkt me geen oplossing dan. Als je met een telefoon wilt betalen, kan je gewoon je fysieke Maestro pas toevoegen aan Apple/Google Pay. Ik denk namelijk niet dat bunq Maestro Digicards nog gaat toevoegen, omdat Maestro verdwijnt vanaf volgend jaar.

Als je "€20" per maand betaalt, gebruik je nu het Easy Green abonnement van €17,99/maand. Echter biedt bunq ook andere abonnementen aan van €8,99/2,99/€0,00/maand.

@Adnan12#261348 Maestro houdt binnenkort op te bestaan. Vanaf volgend jaar worden er wereldwijd geen Maestro-kaarten meer uitgegeven. Alle Maestro-kaarten worden vervangen door Mastercard debit kaarten.
          Vanaf dan kan je ook overal in Nederland met je Mastercard-kaart betalen.

Dus ik denk dat bunq geen Digicard voor Maestro gaat ontwikkelen.

a year later

Inmiddels en jaar verder @pbruins84#261370 maar maestro is er nog steeds. Sterker nog op genoeg plaatsen in NL loop ik er tegenaan dat ze Mastercard niet accepteren :(

@Mike-Teal-Zebra#281133 Correct, maar vanaf later dit jaar zouden er geen nieuwe Maestro passen meer vergeven mogen worden.

Dit betekent niet dat Maestro direct verdwenen is natuurlijk, ondersteuning voor bestaande kaarten zal wel tot 2027/2028 blijven.

Als het goed is ondersteunen de meeste winkels Mastercard debit wel, maar goed mogelijk dat veel winkels Mastercard credit weigeren.

Write a Reply...