• Developers
  • verification van documents

Waarom duurt het zo lang om documenten te verifiëren?

@New-Mandarin-Chamois-3765577805#262921 Hoi! Dit is omdat bunq een officiële bank is, die ervoor moet zorgen dat mensen die zich aanmelden ook daadwerkelijk een bunq account mogen openen. Je documenten moeten door een bunq medewerker gecontroleerd worden, dit kan soms even duren.

@thijsoost#262922 dank voor je reactie Thijs.
      maar wordt dat dan fysiek door personen gadaan?

Ik zit al ruim 35 minuten te wachten

@New-Mandarin-Chamois-3765577805#262932 Jazeker! Bunq moet handmatig de documenten controleren.

@New-Crimson-Aardvark-1829217725#262933 Verificatie kan tot 2 weken duren.

Dan is binnen 5 minuten een bankrekening openen wel een leugen…

@New-Crimson-Aardvark-1829217725#262938 Zeker niet, want het merendeel van de accounts wordt wel binnen 5 minuten geopend. In jouw geval is er iets aan de hand waardoor verificatie langer duurt, zie deze pagina voor meer informatie.

@thijsoost#262936 whow...
                  hebben ze dan misschien extra persoon nodig. ik wil daar wel mijn steentje aan bijdragen.. 🙂

@thijsoost#262940 Als het merendeel van de accounts binnen 5 minuten wordt geopend. Wat is dan de reden dat er nu na 2,5 dag nog steeds niks is veranderd? Wellicht kan ik helpen het proces te versnellen door jullie alle informatie te geven die nodig is??

@New-Crimson-Aardvark-1829217725#263241 Ik werk niet voor bunq, ik ben een bunq gebruiker.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je account niet binnen 5 minuten geverifieerd is: https://together.bunq.com/d/51084

@thijsoost#263242 Heb jij niks anders te doen dan reageren op mensen en doen alsof je een developer bent?

@New-Crimson-Aardvark-1829217725#263244 Ik bepaal gelukkig zelf wat ik met mijn tijd doe. En ik zou niet weten hoe ik me voordoe als een ontwikkelaar. Bunq gebruikers herken je aan een bunq logo als profielfoto en de "Medewerker" tag.

@thijsoost#263245 Interessant! Ik geloof alleen echt geen zak meer van wat je zegt. Vind het maar een raar verhaal. Je doet alsof je voor Bunq werkt, stop daar mee want je helpt tot vooralsnog vrij weinig.

@New-Crimson-Aardvark-1829217725#263246 Ik doe helemaal niet alsof ik voor bunq werk? Je plaatst hier een bericht in de openbare community, waar je voornamelijk andere bunq gebruikers vindt die elkaar helpen, wat ik nu ook probeer te doen. Als je contact wilt met een bunq medewerker moet je contact opnemen met bunq support.

Zoals ik al aangaf, is er niks wat je nu kunt doen. Je hebt de informatie die bunq nodig heeft gegeven, nu moet je wachten tot bunq je account verifieert. Je ontvangt een melding als dit gelukt is, of als bunq nog andere informatie van je nodig heeft.

@New-Crimson-Aardvark-1829217725#263246 The tab is called „Community“. When you open a thread, you get some explanation screens in the app about what the forum is made for, and that it is a public place for bunqers to help each other. It‘s not a support avenue or a place to get in contact with bunq.

Of course that doesn‘t mean bunq employees are forbidden to look at the forums or that the never ever post here. But in general you will get answers from member of the community. Some of us just post a lot, you have these types of people in every internet forum. This type of community should feel familiar to you if you have used online bulletin boards, mailing lists or the usenet previously.

That being said, bunq also has a customer support. If you want to speak to bunq, then contact them. There‘s no need to post anything on the community forums if you don‘t actually want that.

disclaimer: I don‘t work at bunq, I‘m not an employee, I‘m just a user like you are.

@New-Indigo-Chimpanzeewasser12-4268541338#263285 Hi! What number are you talking about?

Write a Reply...