• Developers
  • hoe het abonnement op te zeggen en het negatieve saldo te sluiten

Ik heb een oud Oekraïens paspoort, dus ik kan op geen enkele manier een rekening openen. Tijdens het downloaden van de bunq app heb ik me per ongeluk geabonneerd. Nu heb ik een negatief saldo, kan ik niet aanvullen, omdat er geen rekening is. Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen? Wat te doen om het negatieve saldo af te lossen?

j'ai le même problème pouver vous nous aider urgent

@New-Navy-Okapi-369452341#262973 Ik vraag hoe het moet. Ik weet niet waar ik moet klikken. En ik kan het negatieve saldo niet afbetalen omdat ik geen rekening heb en deze niet kan openen

Neem contact met de support

@New-Lilac-Panda-3627946728#262971 "Omdat er geen rekening is"? Als je saldo negatief is, is er dus wel een rekening. Je kunt geld toevoegen via Home > Meer > Geld toevoegen. "Main" is de rekening waar je geld aan moet toevoegen.

@thijsoost#262989 Heel erg bedankt. Maar dan kan ik niet opwaarderen, omdat ik geen andere Nederlandse kaart heb, maar de Oekraïense laat ik niet binnen. En ik kan geen rekening openen, want ik kan niet door identificatie zonder paspoort

@New-Lilac-Panda-3627946728#262997 Heb je geen Oekraïense bankrekening, zodat je gewoon geld kunt overmaken naar je bunq IBAN?

@New-Lilac-Panda-3627946728#262997 En ik kan geen rekening openen, want ik kan niet door identificatie zonder paspoort

Did you actually speak to support about this? While the official way might not be possible, if you explain your situation and ask for some options, maybe they can do something manually to help you. At least that wouldn't be completely unheard of. Obviously I can't promise anything and I'm also not working at bunq so I don't have the necessary insight there, but just in case you haven't tried that avenue, it might be worth it to ask.

Other than that, if you just want to close the account and be done with it, but the top-up methods don't work for you, I have two ideas: Either also contact support and ask for more options regarding the account closure (could be that they just forfeit your debt if you haven't been able to actually use the account at all, again no promises), or there's also GWK Travelex ATMs in The Netherlands where you can send cash directly to any bank account (they come with high fees, but it would allow you to pay off your debt without opening another bank account anywhere).

@thijsoost#263000 Nee, er is een Oekraïense visumkaart. Ik heb geen kaart bij bunq, ik heb een rekening geopend, maar ze hebben geen rekening voor mij geopend, ik kan de registratie niet voltooien vanwege mijn oude paspoort

@New-Lilac-Panda-3627946728#262971 Ich wusste garnicht das man auch negativ kann.

@New-Peach-Canary-3745082102#263020 You can only have a negative balance with bunq invoices. It's not possible to get a negative balance with other payments.

a year later

Kan je een bunq account sluiten met dept? Ik heb blijkbaar een abonnement waar ik nooit op gevraagd heb. En wat als ik m’n account nu verwijder ik moet 17,99 betalen. Enig idee? Av bedankt!

Hey there, @New-Olive-Badger-2314015680#282941 👋
                          In addition to what @thijsoost#282946 shared above, you can also check this topic on how you can resolve your account's negative balance 😊

Write a Reply...