Ik heb geld van mijn eigen rekening bij Knab naar mijn eigen rekening bij bunq overgeboekt. Duurt dit echt zo lang? Ik heb ook een rekening bij ING en als ik van Knab naar ING overmaakt en andersom, staat het er altijd direct op. Hoe lang gaat dit bij bunq duren? Dit is wel een enorme tegenvaller!

@New-Aquamarine-Baboon-2394425530#263113 Hoi Iris! Als ik kijk op deze website, zou Knab het TIPS Instant Payments netwerk moeten ondersteunen, net als bunq. Als het goed is, versturen zij betalingen naar bunq dus als Instant Payment. Doen ze dit niet, dan wordt de betaling naar bunq als reguliere SEPA transactie verstuurd. Deze duren 1-2 werkdagen.

Knab en ING ondersteunen beiden ook het Worldline Instant Payments netwerk (daarom waren je betalingen tussen deze twee banken waarschijnlijk direct), bunq ondersteunt dit netwerk niet. Alle Nederlandse banken stappen langzaam ook over naar TIPS en RT1, twee netwerken die bunq al vanaf het begin ondersteunde.

Wil je direct geld toevoegen aan je bunq rekening, ga dan naar: Home > Meer > Geld toevoegen > iDeal.

7 months later

Sorry dat ik het zeg, maar vanaf KNAB naar alle banken werkt gelijk, maar van of naar Bunq moet je je geld gewoon 1 of 2 dagen missen. Ik vind dat voor een moderne bank als Bunq echt niet kunnen. Zeker niet als je gelijk toegang wil tot je spaargeld voor een grote aankoop bijvoorbeeld.

@New-Lavender-Porpoise-2040124798#276238 Dit ligt helemaal aan welke banken aan welke netwerken zijn aangesloten. Een aantal Nederlandse banken heeft zich aangesloten bij een Nederlands netwerk, terwijl bunq zich heeft aangesloten bij de twee grootste Europese netwerken. Langzaam sluiten ook de traditionele banken zich aan bij deze Europese netwerken. Tussen vele banken zijn betalingen tussen hen en bunq nu al direct, bijvoorbeeld tussen bunq en Rabobank en bunq en ABN AMRO, om twee voorbeelden te noemen.

Niet bunq is hier ouderwets, maar juist de andere banken! Bunq ondersteunt de twee Europese Instant Payment netwerken al sinds het begin.

22 days later

Ik zit inmiddels ook alweer een dag te wachten op mijn geld van Knab naar Bunq. Nooit eerder problemen mee ervaren tussen Knab en andere banken. Niet verschuilen achter die andere banken dat die niet op het juiste netwerk zijn aangesloten, Bunq. Jullie zijn niet op het netwerk van de andere Nederlandse banken aangesloten. Had ik graag geweten voordat ik een rekening opende

@New-Rose-Donkey-2776087822#277024 Bunq is aangesloten bij de twee grootste Europese Instant Payment netwerken TIPS en RT1. Bunq is inderdaad niet bij het Nederlandse systeem aangesloten. Andere Nederlandse banken richten zich op Nederland, bunq richt zich op Europa.

22 days later

@New-Chestnut-Ocelot-1460348373#277859 It depends on the sending bank, so yes of course maybe Rabobank does something like that. Probably best to ask them about it. All Dutch banks support TIPS in theory, they just need to actually make use of that network.

@Jakob-Y#277860

thanks. I called them and it was a security measurement so it’s solved now

thank you

22 days later

Blijft idioot dat dit in 2023 nog steeds aan de hand is. En die Europese standaard heeft blijkbaar een limiet van €15.000 voor Instant Payments, de Nederlandse versie heeft dat niet.
                  Dus als je eens een groter bedrag moet overmaken zit je dus 2 werkdagen te wachten voor een simpele overschrijving tussen twee Nederlandse banken.

Ik zet m’n geld wel weer terug naar Knab o.i.d.

@BdG#278385 En die Europese standaard heeft blijkbaar een limiet van €15.000 voor Instant Payments, de Nederlandse versie heeft dat niet.

No, that is no longer true. The limit is now at 100.000 Euro.

@BdG#278385 Hey there, Bento πŸ‘‹
                      You can send funds instantly, up to €50,000 per day πŸš€ Also, with a waiting time of just 1 or 2 business days, you can transfer up to €1 million per day, by making a regular payment to an IBAN πŸ™Œ Check out more here πŸ“š

5 months later

Heel vervelend inderdaad. Hier duurt het ook lang voordat het vanuit KNAB naar m'n Bunq rekening is bijgeschreven. Voor mij een reden om de rekening op te gaan heffen. Dit werkt niet.

@New-Crimson-Kitten-1580662737#284886 Dit komt doordat Knab de transactie naar bunq niet verstuurd als Instant Payment, maar als reguliere SEPA transactie. Deze duren 1-2 werkdagen. Er is weinig wat bunq hieraan kan doen.

Je kunt echter ook via iDeal geld toevoegen aan je bunq account vanaf je Knab rekening, dit staat direct op je rekening. Tik op het Home scherm in de bunq app op: "Voeg toe > Voeg geld toe".

21 days later

Geld toevoegen werkt helaas niet. Komt misschien om het rekeningnummer niet overeenkomt.

@Ching-Pink-Quokka#285584 Dat zou niks moeten uitmaken. Via iDeal kan je geld toevoegen vanaf alle IBANs.

of gebruik tikkie of bunq betaalverzoek. het zou niet uitmoeten maken ,

4 months later

Ik heb het zelfde probleem , er is geld overgemaakt van knab naar mijn bunq gister om 18:00 maar heb het nog steeds niet ontvangen vandaag. Maar vanaf andere banken staat het er wel gelijk op