• Ideas
  • Gratis studenten rekening?

Hey bunq team,

De update ziet er mooi uit alleen de prijs is nu veel commotie over. Ik denk dat het vooral komt doordat een groot gedeelte van uw userbase student is. Die studenten, waaronder ik, dachten een hippe nieuwe bank die maar ietsje duurder is dan normale banken, daar wil ik bijhoren!

Alleen nu is de prijs 8x zo hoog geworden en wordt het voor de meeste studenten toch een vraag van is het dit geld wel waard. Door de reacties is het te zien dat het voor de meesten niet het geval is. Ik vind dat zonde want bunq is een bank waar ik voor kan staan. Ook is toch voor mij de prijs te hoog.

Daarom dacht ik is een gratis studentenrekening (inclusief pas) niet iets voor bunq om aan te bieden? Eigenlijk is het gewoon de optie die voor de update wel mogelijk was. 10 rekeningen en 1 maestro pas, en deze optie is dan gratis voor studenten tot 25 jaar. Het zou veel studenten bij bunq houden, totdat ze gaan werken en dan kunnen overstappen naar bunq premium. Ik hoop dat jullie het als optie willen overwegen. Dat zou voor mij een reden zijn om te blijven.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Hey Jesse,

We hebben de suggestie gekregen voor een familie-account en een stelletjes-account en deze op de wishlist gezet. Ik zet studenten-account er zeker bij! ๐Ÿ‘

Dank voor het mee denken, dat is natuurlijk heel fijn!

Misschien is studentenkorting ook wel wat, net zoals bij Spotify: https://www.spotify.com/nl/student/

11 days later

Om het aantrekkelijk te maken kan je voor studenten de rekening het eerste jaar gratis maken en vanaf het tweede jaar betaal je een tarief met korting. Waarbij de korting afhankelijk is van het aantal aantoonbaar behaalde studiepunten.

Zo enorm arm zijn studenten toch niet? En wellicht misschien per ongeluk zomaar komt bunq nog met een vorm tussen Free en Premium :)

Haha dat zou grappig zijn. Meer je best op school doen zodat je bank minder kost.

Ik zie niet in waarom studenten korting zouden moeten krijgen.

Bunq heeft in tegenstelling tot normale banken geen extra producten te bieden waardoor klantenbinding in een vroeg stadium nodig is.

Just my opinion.

Dat is toch niet de probleem van de klant of student ?

Ik ben ook niet zo van bepaalde groepen korting geven :)... Geef het dan aan een bijstandmoeder ipv student :)

2 months later

Well, apart from the "poor" or "not poor" argument, it is a fact that competitors offer free bank accounts for students.

This automatically makes bunq "too expensive", even if in absolute terms it would fit the budget.

Klantenbinding is something you do because klanten then face switching costs. If another commercial bank locks you in, it will be more unlikely that workers (once students), will switch to bunq.

I think this is enough of an argument to make students discounts interesting. Of course this would mean an "investment" for bunq. startups have trouble financing those early on

2 months later

Aangezien studenten bij een hoop banken een gratis rekening kunnen openen lijkt het mij inderdaad wel fijn om studenten een korting te geven op bunq premium ik hoop dus zeker dat dit in de toekomst gebeurt

Met bunq Pack kunnen studenten elkaar helpen aan korting :)

Hey John,

Daar heb je een punt waar ik zelf binnenkort ga proberen om gebruik van te gaan maken! Maar alsnog vinden (vrienden) het te duur aangezet aangezien die uitgaan van waarom zou ik meer betalen terwijl het gratis kan. De studentenrekeningen bij de grote banken zijn erg gelimiteerd zoals max 1 rekening en 1 bankpas voor de rest moet je fors bijbetalen maar voor hun is dat genoeg en het niet waard om extra te gaan betalen. Om nieuwe student klanten aan te trekken moet er echt iets zijn van een bepaalde proefperiode of een standaard korting buiten de bunq packs om om ze zo toch over te halen aan de voordelen van bunq.

Eens Jeffrey, Ik heb al eens de suggestie gedaan dat ik vind dat bunq altijd voor nieuwe Premium gebruikers de eerste maand gratis zou moeten geven. Ik kan mij namelijk voorstellen dat de prijs in eerste instantie afschrikt, ondanks dat er een heel goed verhaal achter zit. Laat mensen het daarom gratis proberen, de App verkoop daarna zich zelf wel als je het eenmaal het geprobeerd.

Een gratis proefperiode is wel een goed idee. Denk dat veel mensen na รฉรฉn a twee maanden proef niks anders willen en wel premium houden. ๐Ÿ˜€๐Ÿ‘

Dit is een super idee, maar misschien is dit ook leuk voor jongeren dan heb je bvb voor jongeren van 12 tot 18 jaar gratis 10 rekeningen en 1 pas voor 0 euro pm. en vanaf 18 tot 25 jaar en een studenten rekening met 1mastercard en 1maestro kaart met 10 rekeningen voor 1 euro pm.

Ik vind (een bijna) gratis studenten rekening een raar concept. Voor traditionele banken snap ik dat wel want die willen klanten aan hun binden om ook andere producten tzt te kunnen verkopen. Dat geldt allemaal niet voor bunq. Ik vind dat je bepaalde doelgroepen niet moet voortrekken, anders zou ik zeggen.. waarom dan geen korting voor bv hippe bijstandsmoeders?

Wat mij betreft heeft bunq een mooi oplossing geรฏntroduceerd met bunq Pack. Wel zou ik mij kunnen voorstellen dat men dit concept ietsje uitbreid in keuze.

Inderdaad John en zo zou het ook makkelijker zijn om meer mensen klant te laten worden en des te makkelijker het is om dan daarna met vrienden een pack te vormen