• Ideas
  • AFAS personal (huishoudboekje) integratie

Ik ben het met Ralf eens dat het wellicht moeilijk is om iets van de grond te krijgen in de warboel van producten die al een soortgelijke functie hebben, echter ben ik ook wel van mening dat een YNAB/Afas-achtig iets dat goede integratie met Bunq heeft wel flinke meerwaarde voor mij zou hebben.

Ik ben absoluut benieuwd of jullie iets tofs kunnen bouwen wat goed werkt en ik ben ook wel bereid om daar wel wat geld voor neer te leggen, maar dat hangt echt volledig af van de kwaliteit van het product natuurlijk :)

4 months later

Met de nieuwe privacywetgeving in gedachten: als je een applicatie wilt bouwen, zorg dan voor erkenning door de Autoriteit Persoonsgegevens.

5 months later

Goed nieuws, vandaag nog een mailtje van AFAS gekregen waarin ze aangeven bezig zijn met een koppeling met Bunq!

Waarschijnlijk hebben ze de koppeling dit jaar nog afgerond, maar een exacte datum konden ze niet geven.

Eeeeeiiiiiiiinnnnnnddddddeeeeellllllllliiiiiijjjjjkkkkkkkkkkkk 🤗

Hi allen,

Ik zie dat veel van jullie op zoek zijn naar een huishoudboekje die een directe koppeling met Bunq mogelijk maakt. Ik ben zelf founder van de start-up Bittiq, een app die een dergelijke koppeling maakt voor verschillende banken - waaronder Bunq. In de Bittiq app kun je meerdere rekeningen koppelen en dan wordt er automatisch een overzicht van je uitgaven en je vaste lasten gegenereerd.

Volgens mij sluit dit goed aan bij de wensen voor een huishoudboekje die ik hier lees, dus misschien is het iets om te proberen! De app is overigens gratis ;)

Federico

6 months later
            Tim unlocked the discussion.

@Bianca-Red-Llama-3853221407#24221

Weet iemand al wat meer of deze koppeling er ooit komt?
              De link https://together.bunq.com/topic/integratie-met-afas-personal klopt volgens mij ook niet meer.

Voor mij zou de API niet eens nodig zijn.
              Zakelijk heb ik Moneybird al gekozen gemiste kans voor AFAS, maar privé is een huishoudboekje wel handig.

Het inlezen van de Bunq CSV file werkt bij AFAS niet, Bunq staat er niet eens bij.
              Terwijl er een waslijst aan bedrijven in hun lijst staat.

AFAS Support zegt niet te weten wanneer ze dat gaan fixen.
              Heb nu wel nog iemand buiten support om benaderd om er eens naar te kijken.

17 days later

@Alex-Blue-Falcon#84240 het speelt al een paar jaar. beloftes vanuit Afas en de steun die bunq aangeeft om het voor elkaar te krijgen.
                Als je de lijst ziet is het heel vreemd dat BUNQ er niet bij staat maar wel kleine spelers

@MrcZw#88354
                  Heb bas van Afas aangesproken op Twitter en hij zegt:
                  "Wij ontwikkelen obv vraag vanuit de markt. Er is amper Bunq vraag. Helaas want er zijn ook heel wat AFAS medewerkers Bunq fan."
                  Erg jammer

@Alex-Blue-Falcon#88720 Dat is wel erg jammer idd. Niet echt het geluid wat ze eerder hebben afgegeven.

Maar goed, ook beetje begrijpelijk als je ooit een return on investment wil, moet je natuurlijk wel iets ontwikkelen waar vraag naar is ... misschien moeten we als bungers nog iets meer laten weten dat er behoefte is :)

3 months later
                      3 years later

Tot nu toe is er nog geen officiele aankoppeling tussen bunq en afas. Afas ondersteunt nu alleen die grote drie banken. Wanneer gaat bunq eindelijk samen werken met populaire boekhouding software? Is afas al oudewets? Mijn boekhouder werkt steeds met hun systeem.

@New-Cyan-Dolphin-12790506#271160 Bunq heeft een zeer uitgebreide API die bedrijven kunnen gebruiken voor een koppeling. Bunq heeft alles gedaan wat ze kunnen, het is aan Afas om deze API te gebruiken om een koppeling te bouwen, niet aan bunq.

Write a Reply...