• verkoop huis / ontvangst groot bedrag

Ik ontvang binnenkort een bedrag (>100k) uit de verkoop van mijn huis. Heeft iemand hier ervaring mee bij BUNQ? Gaat dat soepel, of
wordt je rekening geblokkeerd? Ik heb de vraag al eerder gesteld aan BUNQ zelf, maar toen was het antwoord 'soms wordt de rekening geblokeerd maar als je documenten overlegt dan zal het team ernaar kijken en wellicht deblokkeren'. Dat is natuurlijk waanzin, ik wil vooraf weten wat ik (waar) aan stukken in kan dienen om blokkade te voorkomen.

Iemand ervaring hiermee? Bedankt!

@tm-Turquoise-Owl#264954 Dat is natuurlijk waanzin, ik wil vooraf weten wat ik (waar) aan stukken in kan dienen om blokkade te voorkomen.

bunq answered this already accurately themselves. The assessment can only be made after the transfer took place. If you want to prepare any documents beforehand, this is of course fine, but sending them to bunq before the transfer has no effect. In general, there's no specific upper limit for incoming transfers, but that of course doesn't mean that bunq might not be required to check that everything was legitimate. They cannot do so in advance, though.

Personally I don't think 110.000 Euros is a particularly high amount, and I would expect it to go fine. Maybe some other users can provide first-hand experience with this.

Ik wil me graag aan alle regeltjes houden die er zijn, maar dat wordt wel lastig als niemand je vertelt wat die regels dan zijn.

@tm-Turquoise-Owl#264956 Ik denk dat bunq een geautomatiseerd systeem heeft die op basis van verschillende factoren soms grote betalingen eruit pikt. Zij kunnen niet van tevoren voorspellen of dit bij jou het geval gaat zijn, vandaar dat het antwoord van bunq support juist is.

Je kunt het er mee oneens zijn, dat kan ik me goed voorstellen, maar helaas werkt het bij bunq op deze manier en niet anders 🤷🏼‍♂️

@thijsoost#264961 ok helder, die redenatie kan ik volgen.

bedankt voor jullie antwoorden. blijft de vraag: zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijk traject?

Write a Reply...