• Ideas
  • Transacties kunnen labelen

RegioBank heef in zijn app de mogelijkheid om een label te kunnen geven aan een transactie.

Bv telecom, huishoudelijk, kerk, loon, benzine, cadeau, etc, etc.

Hiermee kun je mooie overzichten en grafieken maken (per jaar/maand) hoeveel procent van het totaal waaraan opgegaan is.

RegioBank onthoudt ook als je eenmaal een transactie hebt gelabeld, een volgende transactie krijgt dan ook automatisch dit label. Op die manier hoef je niet alles (opnieuw) te labelen!

Zag het bij een collega en zag er super handig uit!

+1 goed idee

+1 prima idee. Labelling is de volgende stap denk ik. Ik zag meer dan een comments op dit gebied.

Het zou pas mooi zijn als bunq op basis van de input van haar gebruikers automatisch de transacties kan labelen

Ze kunnen het ook zelf alvast invullen op basis van de MCC code die met bijna alle pin transacties wordt mee gestuurd. Bijvoorbeeld MCC:5411 is een supermarkt.

Dat stond in de eerste beschrijving van dit onderwerp al genoemd. Je zult hoe dan ook zelf de eerste keer labels aan moeten maken om aan te geven welke labels je überhaupt wilt gebruiken en waarvoor.

Daar kan je van alles mee doen. Een icoontje bij de transactie zetten of in een bepaalde kleur weergeven, charts maken van al je uitgaven per categorie.

Als het teveel werk is om per code iets te doen, dan kunnen ze ook alleen de eerste één of twee cijfers gebruiken. Zo is 5 voor winkels en restaurants, 7 is een dienstverlener zoals kapper, 3 is voor reizen (airlines, huurauto, hotel), etc.

Goed idee. Bij ABN Amro kan dat overigens ook al.

N26 heeft hier ook een mooi systeem voor, bunq hier inspiratie voor wil opdoen

N26 is idd een heel mooi systeem.

RegioBank heeft zelfs 2 niveaus. Is helemaal mooi.

Bijgesloten voorbeeld is van huishouden dat later is gesplitst in artikelen en boodschappen

2 months later

Dit zou helemaal awesome zijn als het ook vanuit de API leesbaar is. Dan kan bijvoorbeeld deze app gebruikmaken van de categorieën.

5 months later

Helemaal mee eens. Knab heeft dat ook en ik gebruik het regelmatig. Geeft een goed inzicht waar je geld aan op gaat. Wat daarbij ook handig zou zijn is om aan te kunnen geven (al of niet automatisch obv een incassomachtiging) wat terugkerende kosten zijn. Automatisch labelen is goed maar niet altijd handig; als ik bij Shell kauwgum haal moet het niet onder brandstof komen.

Ik vind dat helemaal niet handig. Kost veel teveel handmatig werk, dus zoiets zou automatisch moeten gebeuren (AI?). Maar waarom niet gewoon gebruik maken van die 25 bankrekeningen per uitgave soort?

dan heb je het alleen maar gescheiden, niet hoeveel % je aan je auto kwijt bent bv...

Write a Reply...