• Ideas
  • Incasso/request reminder

Zou graag een reminder willen krijgen als een ontvangen incasso/request verzoek bijna verstrijkt. Al paar keer daardoor m'n telefoon rekening 'niet betaald'.

Hi Robin,

Je kan je incasso's ook whitelisten zodat het automatisch afgeschreven wordt, hoe je dat precies doen kan je hier vinden:https://together.bunq.com/topic/how-can-i-pay-direct-debits-with-bunq 😊 Misschien wil je toch liever zelf de controle hebben dus daarom hebben we het topic voor je aangepast naar een wens en zullen we deze updaten wanneer we nieuws hebben!

Wellicht dat deze wensen ook interessant voor je zijn:

- https://together.bunq.com/topic/automatically-delay-direct-debit

- https://together.bunq.com/topic/verzoek-incasso-plannenuitstellen

Maar wat als het de allereerste transactie is, de ingestelde maandlimiet is bereikt of er is onvoldoende saldo beschikbaar?

Het zou dan erg handig zijn om een alert te krijgen op de laatste dag voor een incasso automatisch wordt geweigerd.

4 months later

Ik zou ook graag een melding ontvangen voor een openstaande incasso.

5 dagen vooraf (zoals nu), daarna 3 dagen en 1 dag vooraf. Soms moet je nu eenmaal wachten op inkomsten voordat je kunt uitgeven. 😉

Laatst ook keer mee te maken gehad. Ik had de 1e melding gemist... omdat ik daarna gewoon reminder heb gekregen is uiteindelijk de incasso mislukt na 5 dagen. Ging trouwens om een whitlist die boven ingestelde bedrag kwam. Een reminder is dus zeer welkom.

Het liefst whitelist ik alles en heb ik een vlekkeloze persoonlijke boekhouding waarin alles automatisch betaald wordt.

Helaas heb je soms door omstandigheden echter geen saldo, vergeet je een nieuw request, of ga je over de maandlimiet door een niet-standaard afschrijving van dezelfde instantie.

In zulke gevallen is een herinnering dat het request binnenkort verloopt zeer welkom.

De rompslomp die een verlopen request met zich mee brengt (extra briefpost, handmatige overboekingen, of zelfs afbreken van een dienstverlening) is erg fijn om te voorkomen met een simpele push notificatie.

2 months later

Ik kreeg net een incasso-verzoek verlopen melding. Erg frustrerend dat ik deze melding krijg precies op het moment dat ik er niets meer aan kan doen. Een melding een dag of uur van te voren was waardevoller geweest.

25 days later

Mee eens; een melding 3 dagen en een dag van te voren zou super zijn

Yes! Whitelisten is niet echt een alternatief. De feature is volgens mij pas compleet met reminders

Is het ook mogelijk (kom het niet vinden nog) om bij een incasso request de datum zelf te bepalen. Vaak heb je een verval datum die een verder ligt en je bijvoorbeeld ( wat ik altijd deed) hier gebruik van maak. Volgens mij wordt de incasso nu direct na accepteren betaald

Dat gaat volgens mij niet omdat de gemiddelde incasso poging circa 7 werkdagen is (bij de reguliere bank)

Ik heb deze wens ook. Het zou ook handig zijn als er de IOS 'share' functie aan de incasso wordt toegevoegd. Dan kun je de incasso makkelijk exporteren naar andere apps zoals Things, Reminders, Evernote etc.

a month later

ik heb me ook behoorlijk geërgerd aan de notificatie dat een direct debit verlopen is terwijl er geen goede notificaties zijn dat er van mij verwacht wordt dat ik iets moet accepteren. Er is een verschil tussen informeren( wat heel goed gaat en vind ik bijzonder prettig) versus een bericht sturen met de vraag om iets te doen. Mijn suggestie zou zijn aan bunq om in de app een rode stip met daarin een nummer van het aantal requests tot actie (NIET aantal berichten) waar nog wat mee moet gebeuren en deze in het event overview ook dik gedrukt maken of met wen uitroep teken erbij !

2 months later

Dus wanneer komt dit nou? Hartstikke eenvoudig te implementeren, maar het scheelt zoveel gedoe. Ook voor jullie.

Een alternatief zou ook kunnen zijn dat zodra je de incasso ontvangt, dat je deze kunt inplannen op een bepaalde datum (binnen de range dat deze door leverancier geïncasseerd moet worden)

Write a Reply...