• Entrepreneurs
  • creditcard

Mijn creditcard doet het niet

@New-Teal-Basilisk-1303727717#266856 Waar doet hij het niet?

@New-Teal-Basilisk-1303727717#266856 Hoi Leyla! @pbruins84#266858 stelt inderdaad een goede vraag. Mastercards worden in Nederland op de meeste plekken niet geaccepteerd. In Nederland kan je beter de bunq Maestro kaart gebruiken. Buiten Nederland en België wordt de Mastercard meestal wel geaccepteerd!

Ik weet niet Ik wil pinnen een keer pakt niet

@New-Teal-Basilisk-1303727717#266861 Zoals ik al zei, kan je bij de meeste winkels in Nederland niet pinnen met een Mastercard.

Toch jammer dat Bunq in veel documenten nog heeft staan dat hun creditcard vrijwel overal geaccepteerd wordt. Dat je er pas achter komt dat dit niet klopt nadat je die kaart al hebt. En dat Bunq dan aangeeft dat je mag betalen voor een nieuwe Maestro kaart om voor Bunq’s fout op te draaien. Bedankt Bunq, erg klantvriendelijk (not!)

@New-Silver-Squirrel-2133283273#266926 Dit ligt niet aan bunq, maar aan de techniek achter de kaarten. De bunq Mastercard wordt inderdaad vrijwel overal buiten Nederland en België geaccepteerd.

Als je een pas bestelt, staat er onder de Maestro pas: "Voor Nederland en België". Volgensmij laat dit vrij duidelijk zien dat je de Maestro pas moet hebben voor gebruik in Nederland en België.

Als je er uiteindelijk toch voor kiest om een Mastercard te bestellen en deze in Nederland of België te gebruiken, is niet niet bunq's schuld, naar mijn mening.

Overal waar een bunq Mastercard niet werkt, werken alle andere Mastercards ook niet. Dus met een bunq Mastercard kan je bijvoorbeeld niet bij de Albert Heijn betalen, maar dit kan ook niet met een Mastercard van Rabobank, ING of ABN AMRO.

@thijsoost#266927 Mijn punt was ook niet het feit dat creditcards slecht geaccepteerd worden in Nederland, mijn punt is dat de info die Bunq daarover verstrekt niet duidelijk is. De creditcard wordt gepresenteerd alsof het vrijwel overal geaccepteerd wordt, de opmerking dat Nederland daarin achterblijft wordt daar niet duidelijk aan gelinkt. En daarvoor draai je als klant op, je betaalt voor de Maestro kaart omdat je al een creditcard hebt. Mijn punt was dat Bunq veel duidelijk kan zijn met de informatie en ook klanten tegemoet kan komen die misleid zijn.

@New-Silver-Squirrel-2133283273#267581 Ik vind het vrij duidelijk, aangezien het aangegeven wordt in de app dat de Maestro kaart voor gebruik in Nederland en België is

Overigens weten hopelijk de meeste mensen wel dat Mastercards niet in Nederland en België geaccepteerd worden.

Ik ben in ieder geval niet van mening dat bunq met opzet informatie achterhoudt.

@New-Silver-Squirrel-2133283273#267581 Het woord opzet heb ik ook niet gebruikt. Het zal vast een vergissing zijn. Wel jammer dat de klant opdraait voor deze vergissing, zelfs nadat Bunq hierop gewezen wordt. Overigens doe je een gevaarlijke aanname, dat iedereen wel weet dat MasterCard in Nederland slecht geaccepteerd wordt. Ik denk dat een dergelijke aanname ook het hele probleem (gebrekkige documentatie) heeft veroorzaakt bij Bunq.

4 months later

En hoe gaat het nu verder ? Las dat bunq geen nieuwe maestro kaarten meer uitgeeft… Las eerder ook al dat MasterCard het bedrijf achter maestro dit type wil gaan uitfaseren en enkel MasterCard gaan gebruiken . Maar is de Nederlandse retail al zo ver, om altijd MasterCard te accepteren? of loopt bunq en MasterCard te veel vooruit op dit plan .

@Kauri#274576 Volgens deze (https://www.betaalvereniging.nl/wp-content/uploads/Infographic_DCA_pinnen_in_Nederland_gaat_veranderen.pdf) planning van Betaalvereniging Nederland zou de Nederlandse Retail al zover zijn.

Als je kijkt naar deze planning (https://www.abnamro.nl/nl/media/Planning_Debit_Mastercard_Visa-Debit_acceptatie_tcm16-151932.pdf), dan lijkt het erop dat de meeste terminals gemigreerd zijn, behalve bepaalde modellen van CCV. Maar eind maart zouden ook alle terminals van CCV behalve model 'Motion' gemigreerd moeten zijn.

PS: Model 'Motion' is een type die alleen bij automaten wordt toegepast, en geen keypad heeft.

Write a Reply...