HelenaRookie
Iemand problemen met het gebruik van de bunq pas in Thailand? Zowel pinnen in een restaurant/winkel als geld opnemen lukt niet. Ik heb mijn pas geactiveerd voor Thailand dus dat is niet het probleem.
Iemand problemen met het gebruik van de bunq pas in Thailand? Zowel pinnen in een restaurant/winkel als geld opnemen lukt niet. Ik heb mijn pas geactiveerd voor Thailand dus dat is niet het probleem.
@Helena-Purple-Starfish#42578
Is het een Maestro of Mastercard? π³
Het kan per land/regio verschillen maar over het algemeen wordt de Mastercard in het buitenland veel beter geaccepteerd dan een Maestro pas. Maestro is alleen gebruikelijk in een aantal EU landen zoals Nederland en ItaliΓ« en tevens ook in Zuid-Amerika.
Geld opnemen π§ werkt vaak wel prima met een Maestro in het buitenland.
@Tim#42582 Thanks voor je snelle reactie Tim, het gaat hier om een maestro kaart.. vandaar dus de issues.. morgen nog maar een keertje proberen bij een andere ATM
@Helena-Purple-Starfish#42586
Het is voor de volgende keer zeker aan te raden altijd een extra type kaart mee te nemen naar het buitenland. Bijvoorbeeld een Mastercard via bunq of een VISA via een andere partij. Succes, en fijne vakantie nog!
@Helena-Purple-Starfish#42578 Waarschijnlijk zeg ik ten overvloede, maar vergeet niet Thailand te activeren in de app.
I can share my experience with bunq in Thailand. I could withdraw Thai baht from Krungsri and Krungthai ATMs with my bunq maestro card. These are found in plenty every few hundred metres in Bangkok, Pattaya and Phuket. However I could not withdraw more than 500 EUR worth Thai baht, even though I had set my daily limit to 2000 EUR. I could not withdraw from other banks' ATMs. I would suggest to exchange EUR in cash for a few thousand baht at the airport.
@Viswanathan-Aquamarine-Lynx#56129 FYI Bunq has a 500 euro ATM withdrawal limit per day per card. You can't change that limit. So that's why you couldn't get more money from the ATM.