• Entrepreneurs
  • Gebruik meerdere accounts naast elkaar en zakelijke kosten.

Ik heb een persoonlijk bunq account en wil binnenkort met een Stichting met meerdere handelsnamen waar ik bestuurder van ben een rekening openen in bunq.

Ik heb een aantal vragen:
-is het mogenlijk zowel een zakelijk als persoonlijk account naast elkaar te gebuiken?
-in de kostensheet staat bij elke betaling €0,13. Waarom zijn bij een zakelijk rekening hier kosten aan verbonden?

@Monkey2000#269424 Je moet zelfs een persoonlijk account hebben om in te kunnen loggen op een zakelijk account. Je kunt ze zeker naast elkaar gebruiken.

Zakelijke rekeningen hebben altijd transactiekosten. Niet alleen bij bunq, maar ook bij banken als ABN AMRO, ING en Rabobank. Deze kosten worden gerekend omdat zakelijke rekeningen vaak meer transacties hebben dan persoonlijke rekeningen, waardoor een bank meer kosten heeft.

@thijsoost#269427 Thanks! Helder.

Enig idee of het mogelijk is om bepaalde gebruikers/bestuursleden alleen toegang te geven tot bepaalde IBAN rekeningen?

@Monkey2000#269439 Toegevoegde 'directeuren' zoals bunq ze noemt, hebben volledige toegang tot het account. Je kunt niet bepaalde rekeningen uitsluiten.

Write a Reply...