• 🇳🇱 Connecting a bankaccount doesn't work

@Double-you-be-Cyan-Owl#42901 Sorry maar wat voor een product is dit 😅😕 ik krijg zomaar een QR code die ik kan scannen en hun toagang geven zonder in te loggen of iets in dat zin 🤦🏽‍♂️

Maar naast dat, als het een read-only connect is dan kunnen ze idd je instellingen niet veranderen 😉.

@OGKevin#42905 Ik snap er niks van. Het enige dat moet lukken is dat die software mijn bij en afschrijvingen kan inzien. (En dus verwerken in mijn boekhouding). En die qr code is een algemene code om connectie te maken met visma. In de volgende stap moet je een code opgeven om ze zorgen dat het wordt gekoppeld aan mijn account.

@Double-you-be-Cyan-Owl#42906

Weet je zeker dat dit veilig is en geen scam ofzo... Of, weet je zeker dat je voeldoende geinformeerd ben?

https://ebanking.accountview.com/Customers/bunq/pages/Registration.aspx

Je zou deze QR kunnen scannen en dan hebben hun dus toegang aan je data zonder dat je de zogenaamde "volgende stap" af maakt. Ik kan deze web pagina naa maken, dan ga je lekker de stappen door, en geef je me lekker toegang to je data... Dit is totaal niet slim/veilig geimplementeerd, dus als ik jou was zal ik naar een andere alternatief zoeken. Exact doet het een stuk beter 😉

@Double-you-be-Cyan-Owl#42906 In de volgende stap moet je een code opgeven om ze zorgen dat het wordt gekoppeld aan mijn account.

Dit maakt t juist nog erger.. je hoef niet eens in te loggen, again ik zou aanraden om graag een andere alternatief te zoeken.

@OGKevin#42908 Super vreemd dan. Dit is VISMA software. Een heel groot bedrijf. Ik heb deze code van hun ontvangen. En ik zit nou eenmaal met mijn administratie bij dat bedrijf, dus ik ga niet op zoek naar iets anders. (Want er is niets vergelijkbaars als dit). Voor de duidelijkheid: ik maak gebruik van www.thinq.nl en die werken met de visma software. Een koppeling tussen mijn bank en mijn administratie moet dus via de visma software gebeuren.

@Double-you-be-Cyan-Owl#42909 Dit is VISMA software. Een heel groot bedrijf

Facebook is ook een groot bedrijf maar toch had die data leaks/privacy issues etc.... Google is ook groot maar toch was dit net gebeurt: https://blog.thousandeyes.com/internet-vulnerability-takes-down-google/

Aldus, groot zijn hoef niet meteen "wij doen alles ok en kunnen geen fouten maken" te betekenen 😝

De bunq app kan ook ineens uit de Appstore verdwijnen. Ik zou niet weten wat dan mijn rekeningnummers zijn en waar ik mijn geld moet terug halen. Maargoed, hier kom ik dus niet verder. Bedankt voor de tips

Maar uiteindelijk moet je t zelf weten uiteraard.

De foutmelding is begrijpelijk aangezien ze een read-only connect gebruiken volgens jou. Waar door ze dus geen toegang hebben om je instellingen te veranderen en dus dat fout melding krijgen.

En mijn advies blijft het zelfde :).

@Double-you-be-Cyan-Owl#42912 De bunq app kan ook ineens uit de Appstore verdwijnen. Ik zou niet weten wat dan mijn rekeningnummers zijn en waar ik mijn geld moet terug halen.

Dit is wel wat anders he, bunq is een officiele bank met een licentie, door de wet kunnen ze niet zomaar verdwijnen. Maar zon random website waar je je data kan weg geven... dat is weer wat anders. banken zijn onder toezicht, bedrijven zoals Google en facebook, om mijn voorbeeld te gebruiken, niet. Laat staan dat Visma website :P.

Maar dit gaat beetje of topic 😝. Ik denk dat je vragen beantwoord zijn 😊

Best een slechte en gebruiksonvriendelijke implementatie van Visma

Sander changed the title to 🇳🇱 Connecting a bankaccount doesn't work.
                      2 years later

Al 2 maanden probeer ik bunq met jortt te koppelen en krijg constant de volgende melding:

Serverprobleem
                      Er iets verkeerd gegaan aan de kant van Bunq. Sorry! Onze medewerkers zijn hier van op de hoogte en werken hard aan een oplossing.

In de afgelopen 2 maanden heb ik ongeveer 10 keer contact met bunq opgenomen en iedere keer weer krijg ik een ander verhaal te horen en dat zij er mee bezig zijn maar er is inmiddels nog steeds niets opgelost. Mijn geduld is inmiddels opgeraakt en mijn administratie loopt achter.

Ik ben zeer ontevreden wat betreft de klantenservice.

Write a Reply...