• Entrepreneurs Developers
  • Waarom krijg ik de melding dat mijn iban inactief is?

Als ik probeer om vanuit een andere bank geld over te maken naar mijn bunq rekening krijg ik de melding dat mijn bunq rekeningnr inactief is en er daarom geen geld naartoe overgemaakt kan worden. Ik kan wel via ideal in deze app geld overmaken naar dit rekeningnummer (zie dan op mijn afschrift wel een ander ibannr dan het iban die in deze app staat. Bij de omschrijving staat dan wel weer het juiste ibannr.

@New-Ivory-Quagga-1689768040#270000 Krijg je alleen de melding en kan je alsnog geld overmaken door de melding te negeren, of kan je ook echt daadwerkelijk geen geld overmaken?

Ik krijg bij Rabo de melding dat naam en rekeningnummer niet gecontroleerd kan worden en bij ING krijg ik de melding dat rekeningnummer niet in gebruik is. Bij beide kan ik de melding echter wel negeren en alsnog geld overmaken.

@New-Ivory-Quagga-1689768040#270030 Dit komt waarschijnlijk omdat je het desbetreffende bunq sub-account pas recent hebt aangemaakt, en deze IBAN nog niet bij hen bekend is. Deze melding kan je voor nu echter gewoon negeren en geld overmaken. Na enige tijd verdwijnt deze melding vanzelf.

Oke, dank je voor de hulp. We houden het in de gaten

5 months later

Ik heb t zelfde, maar kan dit. Niet omzeilen. Dus? Hoelang duurt t dat mijn iban bekend?
            Gr.Ingrid

@New-Lilac-Iguana-3067839237#275920 Normaal gesproken is dit gewoon te omzeilen door de melding weg te tikken of te negeren.

De melding zou na 24 uur uit zichzelf moeten verdwijnen.

Je kunt ook geld toevoegen via iDeal i.p.v. het overmaken. Tik in de bunq app op de Home pagina op: "Voeg toe > Voeg geld toe > iDeal".

5 months later

Hier ook inactief melding. Maar net pas bericht dat gegevens goedgekeurd zijn. Zal dan morgen nog maar een keer kijken of het probleem is verdwenen. Rabobank blijft aangeven dat er niet naar dit iban nummer geld overgemaakt kan worden dus valt moeilijk te omzeilen.

@New-Purple-Starfish-1443872001#281237 Hi Wendy ๐Ÿ‘‹ I have had a look and it seems you are also experiencing this issue due to your IBAN being so recently created. By tomorrow, you should be able to transfer to you bunq account from RABO without concern. Or, as Thijs suggests, above, you can add money to your account via iDeal. To find out how to do so in more detail, please take a look here ๐Ÿ‘‰ https://together.bunq.com/d/50061

2 months later

Hi, I have the same problem but when I try to add money to my account via iDeal it doesn't work, I just get a red page with a rotating circle. What to do now?

@New-Chestnut-Wolverine-2698880935#284703 Probably because you created your sub-account today. New accounts are synchronised once a day. Please try again tomorrow.

15 days later

Ik krijg deze melding ook. Heb het account vorige week donderdag opnieuw geactiveerd. Heb op de 26ste een testboeking van 1 euro gedaan, dat lukte. En nu wil ik een groter bedrag laten overmaken naar mijn rekening en is de melding dat het account inactief is. Zojuist heb ik een betaalverzoek gemaakt, die schijnt wel te werken. Enig idee hoe dat kan?

a year later

Ik hรจ het zelfde probleem. Mijn account heb ik gister Aangemaakt en inmiddels kan er wel geld naar toe over gemaakt worden, alleen het geld komt niet aan!

• ThijsProdigy

@New-Lavender-Cougar-625845193#298280 Dat is waarschijnlijk omdat de betaling verstuurd is als een reguliere SEPA transactie, deze duren 1-2 werkdagen. Een betaling die vandaag gedaan is komt maandag of dinsdag aan.

Write a Reply...