• Overboeking naar de VS

Ik probeer wanhopig een overboeking te doen naar de VS. Maar ik kan nergens de Swift code invullen! Aan een Aba routing nummer heb ik niets want het is een internationale overboeking en daar is een Swift code voor nodig. Niet mijn woorden maar de woorden van Citibank.

Hoe kan ik in de bunq app een overboeking doen naar de VS met Swift code?

@Daniel-Golden-Cheetah-1316916967#271501 Probably the input fields are just mislabeled.

@Jakob-Y#271502 Nope, ik kan de Swift code niet invullen want het invulveld accepteert alleen cijfers en geen letters. Daarom ga ik er vanuit dat het ontworpen is om niets anders dan Aba routing nummers te accepteren.

@Daniel-Golden-Cheetah-1316916967#271505 Yeah real strange indeed. Would a domestic US transfer be an alternative for you? It should be much faster and cheaper in comparison to SWIFT, too.

@Jakob-Y#271506 Dat zou een optie kunnen zijn, hoe zou dat in zijn werk gaan?

@Daniel-Golden-Cheetah-1316916967#271507 If you select "Lokale bankrekening" when sending money from a USD local currency account, then you can send a domestic ACH bank transfer (it will originate at a US partner bank of bunq). The ABA routing transit number however is needed for ACH transfers.

Myself I have only used these transfers so far with US banks (both incoming and outgoing) and it has been quite a good experience with comparatively low fees.

@Jakob-Y#271508 Thanks! Ik heb een poging gedaan en ik zal posten of het gelukt is!

@Jakob-Y#271508 weet je toevallig of die partner een third party bank is? Want dat kan nog roet in het eten gooien...

@Daniel-Golden-Cheetah-1316916967#271512 weet je toevallig of die partner een third party bank is?

What exactly do you mean by "third party"? It is a partner bank of bunq, so it is not bunq itself. In my own experience, the payments are sent by Community Federal Savings Bank's main office in New York. I didn't have any issues sending to any other US banks so far.

Because bunq has only branches inside the EU, they don't have the necessary license to operate as a bank in the US. For handling, sending and receiving currencies other than Euro, they work with a network of partners. Usually quite reliable, I have already paid also regular bills like rent, utilities, and other contracts in the US but also in Asian countries with this and nobody complained. Not sure what your specific use case is, though.

@Jakob-Y#271518 Ik denk dat met third party bank het principe van een tussenpersoon bedoeld wordt. Dus ik denk dat de methode die je suggereerde en ik nu aan het proberen ben ook niet zal gaan werken. Maar we zullen het zien. Er zijn nog andere mogelijkheden gelukkig.
                    Het gaat om fondsen t.b.v. investeringen. Doorgaans heb ik die naar andere partijen altijd met credit card kunnen doen, maar deze partij is nogal strikt in zijn anti criminaliteit beleid waardoor de enige methode een bankoverschrijving is...

Mocht dit niet werken dan kan ik ook gewoon naar een Euro rekening met IBAN en Bic/Swift overmaken, echter gaat er dan wat verloren omdat het twee keer in valuta omgezet moet worden en er overschrijvingskosten gerekend worden.

@Jakob-Y#271518 Het heeft helaas niet gewerkt...

Write a Reply...