• Ask the Community
  • Onmogelijk om over te stappen op andere bank

Ik wil dus graag overstappen naar een andere bank,
echter hebben deze allemaal een verificatie proces waarbij je 1 cent moet overmaken vanaf je huidige bank rekening.
Nu komt het probleem; bunq is niet opgenomen in het rijtje van banken die hier in aanmerking voor komen. En zonder deze verificatie kun je bij geen enkele bank in Nederland een rekening krijgen.

Dus nu zou ik toch heel graag eens een oplossing krijgen van iemand.

@NickPeters#272145 Dit klinkt vreemd, je moet toch ook een rekening kunnen openen in Nederland zonder dat je hiervoor een andere Nederlandse rekening had?

Maar als bunq niet opgenomen is in deze lijst, is de desbetreffende bank de partij om contact mee op te nemen lijkt me.

@thijsoost#272147 Met knab reeds contact gezocht, ze zeggen keihard, zonder verificatie kun je geen bankrekening bij hen openen. Asn en alle andere banken in dat rijtje idem want ze vallen onder dezelfde groep. Rabo nog niet geprobeerd.

@NickPeters#272148 Wat bijzonder... Ik heb hier nog niet eerder iemand iets over zien zeggen op Together

Bunq support al eens geprobeerd?

Ik ga bunq support zo dadelijk een bericht sturen, want dit moet toch zeker niet kunnen. Dan hebben alle bunq gebruikers dus een direct probleem als ze besluiten elders te gaan, wanneer ze geen andere rekeningen meer hebben, bij andere banken.

Ik weet dat het via triodos wel mogelijk is. Zodoende heb ik een persoonlijke rekening bij triodos geopend om vervolgens bij knab te kunnen verifiëren. Maar nu wil ik een gezamenlijke rekening en loopt mijn partner tegen exact hetzelfde verhaal aan. Bij triodos een rekening openen om vervolgens een verificatie te kunnen doen bij knab lijkt me behoorlijk omslachtig.
            Vervolgens hef ik de rekening bij triodos weer op.

3 months later

Dit verhaal klopt helemaal. Ik heb het ook geprobeerd bij de ASN Bank. ASN Bank zegt hier het volgende over; bunq is een internetbank waar je je nooit fysiek hebt gemeld in het aanmeld proces en daarom is het voor hun geen optie dat je je via bunq kan identificeren bij banken zoals knab, ASN, etc.

De enige optie die ik nu heb om toch klant te worden bij een andere bank is via een fysiek bezoek van de AMP Groep. Die komen dus langs bij mij thuis of op kantoor om te checken of ik ben wie ik ben. Vrij bizar.

Wat gaan jullie hier aan doen bunq?

@DionD#275467 Wat gaan jullie hier aan doen bunq?

Not sure why you'd expect bunq to influence the policies of other companies? It's not bunq that is requiring a physical identification, it's the other banks. Therefore, they cannot "piggyback" off of a bank account at bunq. As for why they need to do so at all, well, your guess is as good as mine.

Write a Reply...