HubertusWizard
De postcode loterij accepteert geen automatische incassso's van een bunq rekening. Enig idee waarom niet? Zij geven als enige reden dat het niet kan, verder niets
De postcode loterij accepteert geen automatische incassso's van een bunq rekening. Enig idee waarom niet? Zij geven als enige reden dat het niet kan, verder niets
Hey Hubertus, dit is inderdaad bij ons bekend. Thanks dat je het doorgeeft! :) Dit komt, omdat het systeem dat de Postcodeloterij gebruikt onze IBAN nog niet ondersteund. We staan met ze in contact hierover en zullen dit topic updaten zodra het gefixt is!
Je vindt ook meer informatie hierover op de website van de Postcodeloterij: https://klantenservice.postcodeloterij.nl/app/answers/detail/a_id/5279/~/informatie-over-meespelen-met-een-rekening-van-bunq
+1!
Volgens mij vinden ze het niet "leuk" dat een bunq gebruiker makkelijk een incasso voor een nieuw lot kan weigeren.
Dan maar geen loterij!
Ik heb hierover ook al een e-mail gestuurd naar DNB, omdat dit in mijn optiek gewoon IBAN-discriminatie is en dat mag niet.
Postcodeloterij accepteert ook geen buitenlandse IBAN-rekeningnummers.
Waarschijnlijk gebruikt de Postcodeloterij intern nog steeds de oude 9cijferige bankrekeningnummers en gironummers en worden deze voor de incasso dan omgerekend naar de IBAN...
Ze melden dat buitenlandse IBAN's al eind dit jaar mogelijk worden, maar dat die van Bunq worden pas in 2018 geaccepteerd. Ik zou dat melden bij DNB als ik de vraagsteller was!
Daarlijkt het wel op inderdaad.
Ze doen er idd erg moeilijk, wij hebben om deze rede opgezegd. Nu bellen ze maandelijks of we lid willen worden en moet ik iedere keer opnieuw uitleggen dat ze hun systemen moeten updaten en mij niet meer moeten bellen voor het zover is. Zelfs deze info in het systeem zetten lijkt te moeilijk voor de postcode loterij
De postcodeloterij heeft meerdere callcenters voor zich bellen en die worden betaald per telefoontje (niks voor voicemail/recht van verzet (mondeling, zonder resultaat)/bel me niet register (mondeling, zonder resultaat), minimaal voor geen interesse en een vlink bedrag per verkocht lot). Eigenlijk zou je eens een keer er op moeten in gaan en als rekening nummer je Bunq account opgeven (tip vraag eerst of elke Nederlandse IBAN opgegeven kan worden) en dan kan je claimen dat zij ingebreken blijven, ze moeten leveren, jij geeft tenslotte geldige betalingsgegevens.
+1!
Yes, soort gelijk iets met American Express. Bij de eerste aanmelding kunnen ze geen BUNQ iban accepteren.
Nadat je bent aangemeld en je card hebt ontvangen kan de ledenservice bellen en kunnen ze het omzetten naar ieder andere IBAN.
Ik denk dat het gewoon checks zijn op bekende IBAN nummers (Bank gedeeltes) om nep ibans tegen te gaan...
Ik was lid maar ze konden het niet omzetten van abn naar bunq
Dat denk ik niet; want een nep-IBAN wordt automatisch gedetecteerd door de in het IBAN ingebouwde controlegetal.
De systemen van de postcodeloterij zijn gewoon nog niet ingesteld op IBAN.
Heb inmiddels begrepen dat ze gewoon een oud systeem hebben, dat alleen de oude bankrekening nummers aankan. En aangezien bunq alleen werkt met echte ibannummers past dat niet in hun systeem. Maar er is hoop: misschien hebben ze het in 2018 opgelost ππ
Nee, dan geld dat dus ook voor American Express
Afgelopen weekend heb ik al mijn incasso's omgezet naar bunq. Overal ging dit goed ( nou ja, bijna meer info) behalve bij de Nationale Postcode Loterij.
De situatie:
1. Ik stuur een e-mail voor de wijziging.
2. Zij e-mailen: Wij ondersteunen bunq niet.
3. Ik stuur een e-mail: Waarom niet?
4. Zij bellen mij: Onze systemen kunnen het niet aan. bunq is een nieuwe bank.
Mijn antwoord:
1. bunq bestaat 2 jaar.
2. Jij maakt nu jouw probleem mijn probleem. bunq is een goed gekeurde Nederlandse bank en als jij bunq niet accepteert had dat in jouw voorwaarden moeten staan toen ik klant werd (1 jaar geleden). Dan is nog de vraag of dat wel is toegestaan.
3. Zo behandel je klanten? Je kan bijv. ook afspreken zelf over te maken totdat jullie het wel ondersteunen. Lijkt mij een prima oplossing voor maximaal enkele duizenden klanten komende maanden totdat de IT systemen op orde zijn.
Vervolgens heb ik aangegeven dat incasso's van mijn rekening op korte termijn mislukken en ik ze het nieuwe rekeningnummer heb toegestuurd. Ik heb gezegd klant te willen blijven.
Dit zal ik ook nog per e-mail aan ze bevestigen. Ik zie de deurwaarder vanwege het niet nakomen van mijn betalingsverplichting met plezier tegemoet.
ook vandaag 0 op request bij de postcode loterij. Ze bieden geen alternatieven en stellen me voor om mijn oude rabobank rekening open te houden ( en dus extra kosten te maken ) om lid te kunnen blijven ΒΏ?!
Berend bedankt voor je format ;)
Dit vandaag gestuurd en bijgevoegd als respons gekregen:
Beste Roel,
Betreffende het willen wijzigen van mijn rekening nummer;
BUNQ bank bestaat nu 2 jaar.
BUNQ is een goed gekeurde Nederlandse bank en als jullie deze niet als bank accepteren zou dit in de voorwaarden moeten staan (?)
Als dit uberhaupt is toegestaan (?)
Dit is geen correcte klant behandeling.
Jullie zouden ook met mij kunnen afspreken dat ik zelf geld overmaak tot jullie eigen systemen dit wel accepteren, dat jullie een acceptgiro sturen,een IDEAL link per email of zelfs dat de komende maanden mijn abonnementsbedrag wordt opgeteld en zal worden geiincasseerd als jullie dit uiteindelijk wel kunnen ,naar zeggen; begin 2018.
Dit lijken mij allemaal prima tijdelijke oplossingen voor de komende maanden tot jullie systemen toereikend zijn
Mijn account bij de postcodeloterij wil ik namelijk niet opzeggen omdat jullie je probleem nu bij mij neerleggen.
Incasso's van mijn rekening NL35RABO****** zullen op korte termijn gaan mislukken.
Mijn nieuwe rekening nummer is : NL55BUNQ********
Hier kunnen jullie te allen tijde de komende maanden van incasseren.
Nogmaals ; ik wil mijn abonnement bij de Postcodeloterij NIET opzeggen.
Eventuele extra ( deurwaarder ) kosten voor het niet willen nakomen van mijn betalingsverplichtingen wijs ik bij deze af daar ik voldoende alternatieven bied voor correcte incassering.
Hoor graag van jullie, bedankt !
Mvg, Marijke Kommeren
Top Marijke. Ben benieuwd hoe dit verder gaat
Het is een simpel verhaal, want Postcode Loterij heeft de wettelijke verplichting je bunq rekening te accepteren. Kortom: de volledige verantwoordelijkheid ligt mijn inziens bij Postcode Lotterij.
De deurwaarder zal niet komen, PCL zal simpelweg je abonnement ontbinden en je laatste niet-betaalde lot ongeldig verklaren.
DNB doet er niets aan behalve je klacht ter kennisgeving aannemen (hebben ze bij mij ook gedaan). Ik denk dat het interessant zou zijn om eens een zaak aan te spannen namens 'gedupeerde-bunq-en-ex-postcodeloterij-deelnemers'. Als bunq zich er nou bij aansluit wegens "klanten die bij bunq weglopen omdat ze met die rekening niet mee kunnen spelen met een van de grootste loterijen van Nederland.
Wat PCL doet MAG gewoon niet en ze komen ermee weg. Want niemand doet iets...