• Ideas
  • [SUGGESTION] Spaarrekening met vaste tegenrekening

Laat s wat horen bunq? Ook als je er niets aan gaat doen, is dat een antwoord.

Hi all! 😊

Although it's true we didn't make any comments on the topic, this doesn't mean that this topic went unnoticed.

We take our community suggestions very seriously, and due to the high number of request that this feature has been receiving recently, of course we are monitoring this.

For now, I can't share news on any possible future plans.

Thank you all and keep making Together a great place for ideas and suggestions! πŸ™Œ

+1
      The bunq app is full of non-banking features. But this basic security feature seems like a no-brainer to me.

Het enige wat mij weerhoud om een groot bedrag op mijn saving te storten is het niet kunnen koppelen met een vaste tegenrekening zoals ik met Raisin wel heb

Ik hoop dat bunq dit snel kan implementeren

Ja, vaste tegenrekening gewenst!

Vaste tegenrekening is voor mij ook een vereiste voordat ik meer ga inleggen!

Al mij nspaargeld 90k teruggehaald, omdat ik nadien erachter kwam dat er naar elke willekeurige rekening overgemaakt kan worden. Zodra Bunq één vaste tegenrekening gekoppeld aan de spaarrekening kan regelen stort ik het alle minuut terug. Voor nu pas op de plaats en terug naar ASN tegen 0,4%. Hoor het graag

+1 voor deze suggestie. Het is een simpele beveiligingsmaatregel die de veiligheid en het vertrouwen enorm kunnen opschroeven.

Verbaas me eigenlijk dat het er niet is. Dit zou een prioriteit moeten zijn. Ik ga ook pas spaargeld storten zodra dit er is.

+1 voor extra veiligheid

Ja, ben ook voor een optie met 1 vaste tegenrekening.

Het kunnen instellen van een vaste tegenrekening heeft ook mijn voorkeur!

Eens een vaste tegenrekening is eenvoudig en veilig. Een workaround voor nu: elke maand 2 keer 1 cent terug storten. Door de transactie beperking is je geld dan in ieder geval veilig.

@New-Indigo-Crocodile-3707244045#276903 Door de transactie beperking is je geld dan in ieder geval veilig.

Savings accounts can be turned into regular accounts. Therefore this does not change anything. I still think bunq is plenty secure, as I have explained at https://together.bunq.com/d/56056/8 and as 10+ years of them building secure systems have shown, but yeah, wouldn't rely on the transfer limit.

Ook voor mij is een vaste tegenrekening vereist om Bunq serieus te gebruiken (fixed contra account is a must-have)

Voor mij is een vaste tegenrekening ook vereist om Bunq serieus te gebruiken (fixed contra account is a must-have!)

Helemaal eens, ik zet hier geen geld neer voordat dit geregeld is!

Ook ik zou graag de optie van een vaste tegenrekening zien voor mijn Easy savings spaarrekening. Eigelijk is dat de standaard voor digitale spaarrekeningen. Nu is je spaarrekening gewoon een lopende rekening aangezien je naar alle rekeningen kunt overboeken. Bijzonder eng om daar veel geld te hebben staan. Dan toch maar naar een rekening met minder rente? Spaargelden moeten veilig zijn. Met een vaste tegenrekening (bij een andere bank) moeten twee accounts gehackt worden.

Een vaste tegenrekening zou inderdaad een + zijn, en/of een tijdslot voor het verhogen van het max. over te schrijven bedrag.
                                        Ja, alleen een 6-cijferige code voelt wat mager, aan de andere kant hoor groot is de kans dat iemand jouw telefoon/tablet jat en dan de juiste code weet te raden? Want wanneer iemand probeert jouw account op een nieuw apparaat te openen is er meer nodig dan de 6-cijferige code.
                                        Een vaste tegenrekening voelt prettiger, maar aan de andere kant is het misschien ook een beetje schijnveiligheid? Want iemand die in jouw Bunq rekening weet te komen, komt dan vast net zo makkelijk in jouw andere/tegen rekening. Een frauduleuze overschrijving is misschien zelfs lastiger aan te tonen als jouw Bunq tegoed via jouw vaste tegenrekening is verdwenen...?

Bij mijn betaalrekening (niet bij Bunq) wordt gewerkt met een tijdslot. Verhoog je je daglimiet (hoogte van max over te schrijven bedrag) dan duurt het minimaal 4 uur voor je hiervan ook echt gebruik kunt maken. Wellicht is zoiets ook een idee voor Bunq en de Easy Savings rekening?