gisteren maakte de ECB bekend de rente veder te verhogen met 0,50 procent punt.
gaat buq binnenkort de rente ook verhogen? tijdens de bunq update zijden ze nog trots
de hoogste rente te bieden, maar zijn inmiddels allang links en rechts weer ingehaald.

@beekie#275911 Bunq zegt hier van tevoren niets over, pas als de rente verhoogd wordt maken ze dit bekend.

Overigens vergelijkt bunq de hoogte van hun rente alleen met Nederlandse banken als Rabobank, ING en ABN AMRO, niet met andere neo-/internetbanken. Vergeleken met hen bieden ze nog steeds de hoogste rente.

4 days later

@thijsoost#275925

bunQ is toch ook een internet bank? althans dat had ik begrepen altijd
      wel raar dat ze dan niet hun rentes vergelijken met soortgelijk banken...
      maar heb er veder geen verstand van hoor begrijp me niet verkeert!

inmiddels daalt bunq veder en veder op de vergelijkingssite van rentes..

ben erg benieuwd of er nog een verhoging in het vat zit voor ons en niet alleen voor de duisters ( tijdelijk )

@beekie#276026 Klopt dat bunq ook een internetbank is, maar bunq vergelijkt zichzelf alleen met andere Nederlandse banken in presentaties. Niet met internetbanken in andere landen.

Zie nu in mijn app 2.01% staan bij mijn savings accounts.

@Sam-Turquoise-Wolf#276049 Het is inderdaad sinds vandaag verhoogd

kijk dat zijn goeie berichten!

3 months later

Wordt langzamerhand weer tijd voor een nieuwe renteverhoging 👍🏼😉

idd ja! ik vorige week 20k vast gezet tege 3,25% via raisin. had eigenlijk met de rente verhoging in mei gehoopt een verhoging maar bunq wilde die beetje extra inkomsten die zij krijgen bij het stallen bij de ECB niet delen met ons. door het even weg te zetten krijgen we het dubbelle aan rente. kon wel langer, maar hoop stiekem dat bunq toch wel een keer gaat verhogen! in december kijk ik wel weer wat ik ga doen. in de tussentijd wel beetje blijven sparen bij bunq natuurlijk.

3 months later

War blijft de volgende verhoging? Verschil met traditonele banken wordt steeds kleiner.. Zie niet echt meer een reden om verder mijn depositos te verhogen bij Bunq. Interessantere alternatieven op dit moment, ook kijkend naar depositos.

Ja vroeg ik me ook af.

Ik ben al aan het rondkijken naar alternatieven.

Rendement is immers het enige dat telt! Kan zo op een tegeltje 🤭

las net dat leasplanbank naae 2,20 gaat.
                        wij hebben daar jaren gespaart en heel goed daar.
                        wel iets minder dan bunq nog maar wel onbeperk opnemen
                        vind het best vervelend 2x per maand slot

medirect doet al 3% ... hmmm ga eerdaags er ook maar eens voor zitten

Verschillende (Nederlandse ) al hoger, yapikredi 2,75% vrij opneembaar.
                            en zelfs al deposito’s van een jaar vast voor 4%.

Kreeg vandaag ineens een tegel in de app ontvang 3,71 % rente dacht mooi hij is omhoog!
                              Helaas alleen voor de andere valuta USD en GBP :(
                              Hoop dat Bunq snel volgt met verhogingen idd

6 days later

Bunq staat weer lager in de rangorde met 2,46%. Anadolu (2,50%) en Yapi Kredi (2,75%) zijn Bunq voorbij gegaan.

na twee ecb verhogingen nog steeds geen actie van bunq.
                                  zij waren als een van eerste in nederland die vorigjaar een forse rente stijgingen doorvoerde. is dit nu een gevalletje hardlopers zijn doodlopers? erg jammer. ik ga morgen eens veder kijken
                                  wand onze opengebroken deposito komt eerdaags vrij. na alle kosten van de uitvaart betaalt zijn en het restant willen we weer weg zetten. moet me even goed gaan verdiepen in alle voorwaardes enzo

6 days later

Hi allemaal, ik ben nog een "verse Bunqer" maar inderdaad: die 2,46% mag best wat omhoog wat mij betreft. Het 2x maandelijks op mogen nemen voelde een paar maanden geleden nog als verdedigbaar gezien het renteverschil. Nu komen de andere banken steeds meer met verhogingen, weliswaar nog onder Bunq, maar Bunq blijft hangen en stelt er verder niks tegenover. Ben zeer benieuwd wanneer men in actie komt en naar de 3% gaat...