• Limiet wijzigen zonder vertraging in tijd

Klopt het dat het daglimiet op de spaarrekening direct aangepast wordt door enkel en alleen je pincode op te voeren? Er zit dus géén vertraging in zoals bij andere banken (gewijzigd limiet gaat pas na 4 uur in).

Omdat er bij Easy Saving geen vaste tegenrekening bestaat, lijkt me dit niet bepaald veilig. Of zie ik iets over het hoofd en geldt er wel een vertraging?

@New-Violet-Lovebird-116036848#276617 Correct, geen vertraging.

21 days later

Het zou erg fijn zijn als een vertraging ingebouwd zou kunnen worden (eventueel als optie) Dit is voor mij een reden om niet teveel geld op Bunq te zetten..

a year later

Ik ook! Zeker gezien de recente ophef lijkt me dit een belangrijke functie om te hebben.

Zolang deze functies optioneel zijn heb ik er geen probleem mee, maar standaard bijv een vertraging van.....uur is voor mij persoonlijk overbodig.

Hier nog iemand die voor een wachttijd is na het aanpassen van je daglimiet. Eventueel zou je de instellinh voor een wachttijd aan de gebruiker zelf kunnen overlaten. Maar de functie is hoe dan ook welkom ivm de veiligheid!

+1, raar dat dit er niet is. Maak het dan optioneel dat diegene die het willen het zelf nog in kunnen stellen. Of bijvoorbeeld met een extra bevestiging via e-mail / yubikey ofzo.

Eens.

Ik heb meer comfort en behoefte aan meer veiligheidsmaatregelen op de spaarrekening.

De 'vrije' mogelijkheid om een limiet te verhogen op een betaalrekening is wat mij betreft minder urgent, hoewel je dan natuurlijk niet wil dat een kwaadwillende al je geld van de spaarrekening naar betaal overmaakt, en dan vervolgens in 50 kleine bedragen het overboekt naar een derde. Optioneel zou je dit zo willen inbouwen dat een gebruiker zelf kiest voor 'fort knox-bunq' of 'free-for-all-bunq'.

Doe mij maar veiligheid boven gemak. Daarom +1

Zouden tijdsvertraging afhankelijk moeten maken: opname naar eerder gebruikte ('vaste') tegenrekening ok dan geen tijdslimiet. Andere nieuwe 'onbekende' tegenrekeningen wel 4 uur vertraging

7 months later

+1 ik zou ook graag een vertraging zien bij het verhogen van de limiet inclusief een bericht dat dit is aangepast zodat ik tijdig kan acteren bij eventuele fraude.

Write a Reply...