• Unlimited optie voor geld opnames met pas voor een tijdelijke periode.

Waarom zit er een Max limiet aan geld opnames van €1000,- voor al je rekeningen op bunq? Graag zou ik de optie willen zien dat je eenmalig (voor een beperkte tijd) deze kan ophogen naar unlimited (of 10.000,-/5.000,-), zodat je een groot bedrag middels 1 pinopname kan opnemen. Zo zit je ook niet snel aan je limiet van 4 geld opnames met je pas. Stel je wil €3000,- opnemen, nu kan dat alleen met minimaal 3 pin opnames, je bent er dan al 3 van de 4 gratis geld opnames kwijt voor deze maand. Waarom niet dit bedrag ophogen, zodat dit voor een bepaalde tijdsduur verhoogd is, je zelf de opname kan doen. Vervolgens gaat de opname limiet na die tijd/periode vanzelf terug naar je vorige instelling. Op deze manier kan je dan makkelijk eenmalig een groter bedrag opnemen.

ik zou dit graag bij een volgende update willen zien.

@Mike-Teal-Zebra#276773 Waarom zit er een Max limiet aan geld opnames van €1000,- voor al je rekeningen op bunq?

Fraud prevention. Unlikely to change, but of course asking doesn't hurt ;) Your example is correct, but generally bunq is not really targeting users that use these high amounts of cash in the first place.

By the way, with Easy Money / Easy Green plan you actually have 6 free withdrawals per month. This was increased with the last update. But even if this would change, most ATMs don't allow you to withdraw more than around 500 Euro per withdrawal anyway. Of course, there might be exceptions.

Goede vraag aangezien je natuurlijk ook geen bankkantoor hebt voor grote opnames. Ik snap de reactie van Jakob, met oog op fraude preventie en dat bunq niet gericht is gebruikers die grotere bedragen opnemen. Maar er zijn natuurlijk situaties te bedenken dat je misschien net even meer contant geld bij je wilt hebben, misschien een aankoop van marktplaats ofzo.

Geldmaat geeft aan dat het limiet bepaald wordt door de bank, en er voor hun alleen een fysiek limiet is, met hoeveel papier geld erin de uitgifte klep van de automaat past. Lijkt me ook dat de geldcassette in dat geval nog een rol speelt maar goed: https://www.geldmaat.nl/vragen/veelgestelde-vragen

Bij bijvoorbeeld ABN AMRO kan je een opname bij een geldmaat doen tot 2000 euro, maar bij ING maar 500 euro. Bunq heeft het paslimiet hard staan op max 1000 euro, heb net even gekeken bij m'n passen, maar ik kon hem daar ook niet hoger maken dan 1000 euro. https://together.bunq.com/d/6635-what-are-my-daily-card-cash-deposits-and-withdrawals-limits

Er is dus niet iets wat hun technisch bij 1000 euro houdt, maar denk dat 10.000 euro door die sleuf heen wel lastig wordt met biljetten van 50 euro. 😂

Write a Reply...