• Iemand toevoegen bij Easy Savings spaarrekening

Ik heb een Easy savings spaarrekening op mijn naam. Graag wil ik mijn partner toevoegen als eigenaar zodat het een gezamenlijke spaarrekening wordt. Nu heb ik hem in de app uitgenodigd maar is dit wel goed? (hij heeft trouwens geen bunq account en ik ook geen andere rekeningen bij Bunq dan alleen deze)

Wordt de huidige spaarrekening nu een gezamenlijke rekening of komt er een 2e spaarrekening bij? Ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden. Alvast bedankt!

@New-Taupe-Ox-805403879#278074 Dag Leontine, je kunt alleen rekeningen delen met personen die ook een bunq account hebben. Je partner zal dus eerst een bunq account moeten aanmaken.

Vervolgens heb je twee opties:

1. Je partner toegang geven tot jouw bestaande spaarrekening. Let op: het geld is alleen van jou, jij bent de enige persoon die rente ontvangt.
    2. Een gezamenlijke spaarrekening openen (Home > Voeg toe > Partner > Spaarrekening). Het geld is dan eigendom van jullie beiden, jullie ontvangen allebei de helft van de rente.

@New-Taupe-Ox-805403879#278074 Hey there, Leontine 👋
      You can start saving money with your partner right away! Simply invite them when you create the Joint Savings Account by choosing their contact (phone number or email) in the contact list as a partner. You'll send an automatic invite to your friend so that they can join bunq, sign up and start saving with you right away!
      Please note, that converting your Savings Account to a Joint Savings Account isn't possible at the moment, so you'll have to open a Joint Savings Account from scratch. Check out the steps here 👉 https://together.bunq.com/d/8482 📚

2 years later

@thijsoost#278075 ik wil partner toevoegen aan spaarrekening. Meer niet. Hoe voeg ik deze toe. Partner heeft een gratis bunq rekening geopend. Wil verder niets aan producten.

@New-Turquoise-Mouse-3430800900#297610 Wil je je partner toevoegen aan een bestaande spaarrekening? In dat geval blijft het geld wettelijk alleen van jou, en heeft je partner toegang. Als je een nieuwe, gezamenlijke spaarrekening opent, is het geld van jullie samen.

Iemand toevoegen aan een bestaande spaarrekening doen je als volgt:

1. Open de spaarrekening vanaf de Home pagina
          2. Open de instellingen van de spaarrekening (⚙️)
          3. Tik op Toegang verleend aan
          4. Tik onderaan op Verleen toegang, en voeg je partner toe

Een gezamenlijke spaarrekening open je vanaf de Home pagina met de Voeg toe knop, rechtsonder.

5 days later

@thijsoost#297611
            Goedemorgen. De bovenstaande stappen gevolgd. Maar bij het plusje om mijn man toe te voegen geeft die aan dat ik bankrekening moet openen van 3,99 euro. EN dat is niet nodig. Wat gaat of doe ik fout?

@New-Teal-Dingo-1796889502#297694 De gedeelde toegang is inderdaad alleen beschikbaar op een van de betaalde abonnementen. Je kunt op het gratis abonnement wel een gezamenlijke spaarrekening openen.

Write a Reply...