• Kun je nu wel of geen auto huren in het buitenland

Ik heb de creditcard van Bunq en de debit creditcard. De creditcard was destijds genaamd travelcard. Ik lees op het internet allemaal verhalen over het niet kunnen huren van een auto in het buitenland. Ik ga naar Turkije Antalya en wil daar voor twee weken een auto huren. Gaat dit wel of niet. Op de gekoppelde Iban rekening staat ruim voldoende geld om dit te kunnen doen. Wie kan mij vertellen hoe dit nu zit?

@Eel-Orange-Unicorn#281018 Hi Edgar 👋 You can use your bunq credit card to make deposits, and to rent a car abroad, just as you would with a traditional credit card 🙌 You can read more about your bunq credit card and its capabilities, here 👉 https://together.bunq.com/d/12958

@Eel-Orange-Unicorn#281018 Het is niet met 100% zekerheid te zeggen of het werkt, omdat het ligt aan de acceptatie van de verhuurder. Officieel moeten verhuurbedrijven alle bunq Mastercards accepteren, aangezien het officiële kaarten zijn en iedereen verplicht is die te accepteren.

Echter zijn er verhuurbedrijven die Mastercard debit niet accepteren, maar alleen Mastercard credit. En daarnaast zijn er verhuurbedrijven die bunq kaarten helemaal niet accepteren, om onduidelijke redenen.

Hierdoor is het door ons gebruikers maar ook door bunq zelf niet met 100% zekerheid te zeggen of het specifieke verhuurbedrijf waar je heen gaat je kaart accepteert. Het beste is contact opnemen met dit bedrijf en het vragen.

Zelf had ik bij Sixt in Schotland geen problemen.

8 months later

Ik had zelf wel problemen met het huren van een auto, kreeg een toeslag omdat het een debit card is. Het zal steeds lastiger worden om met een debit card een auto te willen huren.

@Carlos-Violet-Lynx#291310 Wat vreemd is, want de bunq Mastercard credit is geen debitkaart. Als je ermee betaalt ziet de verhuurder dat het een creditkaart is.