• Wat vinden jullie van de laatste update?

Goedemorgen. Wat vinden jullie van de laatste update? Ik vind vooral het rad wel beter. Verder zit ik niet meer vaak in het buitenland en ben even benieuwd naar jullie meningen. Had eigenlijk verwacht en gehoopt dat er in app chat / bellen kwam in nood met Bunq. Dat laatste niet dus helaas.

Al met al goed tevreden met de update! Vooral external bank accounts linken: erg tof.

Travel insurance: 6/10. interessant dat bunq nu indirect een verzekeringsproduct aanbiedt. Zelf reis ik niet veel dus niet zeer relevant voor mij. Mogelijk wel interessant om voor een langere buitenland vakantie tijdelijk XL aan te zetten om hier gebruik van te maken.

Planting trees: 4/10. Goed iniatief, maar 1000 per boom geeft mij niet het idee dat ik daar veel verschil mee maak. Dan eet ik liever een keertje minder vlees of doneer ik is meer aan een ander goed doel.

Add external bank accounts: 8/10. Zeer tof! Zelf via Dyme dit al gedaan, maat om dit nu via de bunq app zelf te koppelen: fantastisch. Geeft goed overzicht van je financiën op de andere grootbank rekeningen. Jammer dat je niet je spaarproducten elders ook kunt tonen. 9/10 als ze ook Revolut toevoegen (als dat mogelijk is)

Wheel of Fortune update: 3/10. Hoort wat mij betreft niet thuis in een banking app. Dat je op basis van 'skill' punten kan verdienen is voor wat ik tot nu toe heb gezien onzin: wiel draait soms sneller en andere keren langzamer, resulteert uiteindelijk in zelfde hoeveelheid verdeling in 'prijzen'. Immers: 1x per dag wint iemand €250 1 iemand €100, etc etc.

I did not expect anything but was still disapointed and went back to easy green.

1- First talking about zero fx and saying "you earn xxx thanks to zero fx" is total disrespect/ taking users for dumb when you have a 0,5% directly included in the exchange rate. And proves bunq is not willing to be more transparent.

2- They spent long time for Tricount I think there was aroung 5/6 millions users as the usual transparency lack I guess half of the 12 millions bunq users are tricount users.

3- Finn 0,2 I tried it and it's still not able to tell me how much I received from my employer last year. So I don't see how it's fast and useful when it slow and wrong.

4- Budgeting feature to add external accounts, I don't really see why I would do it when my other banks have best and more ergonomic insight than Bunq.

5- I used Wheel of fortune just for earn, now it's too gamified, I don't want to spend 2 min a day spinning wheel

In the other hand the travel assistant is nice and travel insurance as well (seems a bit lower than concurrency).

And still CO2 display bug that not resolved since half a year (did no think to ask finn yet).
      But at the end if majority is happy it's probably confirm it's just me that's not fitting with Bunq anymore

Met geen van de updates heb ik een probleem, maar het is met name triest om te zien dat serieuze bugs tegelijkertijd maanden open blijven staan.

Bijv. verlies van transactie data bij verplaatsing naar ander sub-account. Of het groeperen van ongerelateerde merchants. (Zelfs uit verschillende landen met transacties in verschillende valuta)

misschien naïef, maar ik had stiekem gehoopt op een optie
          van een vaste tegenrekening of een tijdslot. dit moet je toch als optie in kunnen bouwen.
          dan kan je zelf kiezen of je het gebruikt ja of nee. hier is nog steeds niks mee gedaan, ik vind dat jammer.

de reisverzekering: klinkt goed, maar moet dus wel het duurste pakket nemen, ik vraag me af of dit voordelig is. misschien als je veel in het buitenland bent of reist wellicht wel. hierin heb ik me nog niet verdiept. ben wel benieuwd hoe het werkt, las dat het via de app van bunq gaan allemaal. als het net zo "goed" gaat als de klantenservice, dan houw ik me hart vast. ik ben benieuwt naar de ervaringen

het rat: ik vind het niet echt thuis horen in een bankapp.
          ik heb in 2,5 jaar 1x €120 3x €1 en tientallen bomen "gewonnen"
          het laatste jaar alleen bomen of niks. heb hier een gemixt gevoel bij

rekeningen externe bedanken.
          een van de beste dingen in jaren vind ik. ik kan er niks mee om
          dat naar bunq mijn huisbank is, heb ik revelut ( mijn plan B voor bunq ) maar deze staat er niet tussen. ik vind dit jammer.

Same!

Reisverzekering 3/10: is met dat maandbedrag voor mij totaal niet interessant. Maar een leuke extra voor degene die het wel gebruikt.

Bomen planten 7/10: leuk dat het er nu standaard bij in zit! Voor mij geen reden om klant te worden, maar tof dat ik nu (weer wat meer) mijn steentje bij kan dragen.

Rad van Fortuin 2/10: slecht. Skill based lijkt niet te werken; het verschilt enorm wat je krijgt. Heeft absoluut niets met bankieren te maken en elke keer als ik het spel raak ik weer teleurgesteld in het resultaat. Helemaal als het puntenaantal steeds minder en negatief wordt. Strategisch voor bunq is het ook alles behalve, want je krijgt heel snel en steeds weer een negatieve associatie met bunq.

Externe rekeningen 9/10: dit is weer 1 van de features die mij bij bunq houdt. Dit zal een technisch snufje worden die ik ga missen bij een overstap naar een andere bank. Geen 10/10 nog omdat ik een aantal banken mis (denk aan Revolut), maar dat is niet raar bij een productlancering die nog geen week geleden was.

edit: typo

ik heb nu dagelijks die rad van fortuin geprobeerd. zowel bij mij als bij mijn partner en het resultaat: soms eerst 1 of 2x iets hogere punten en daarna alles gehalveerd en vaak eindigt het negatie of op nul. en als je dan bij de "live uitslagen "kijkt zijn de punten heel erg hoog als je wat wilt winnen op een stomme boom na dan.

het rad woord slechter en slechter en slechter na elke "verandering" erg jammer!

Write a Reply...