• Vreemd SMS-bericht van Bunq of een kwaadwillende.

Mijn vrouw ontving op haar telefoon dit sms-bericht: "[bunq] Voorkom dat uw rekening wordt opgeheven verifieer uw telefoonnummer" met aansluitend een vreemde link naar een site 'eenmalig proces.com'. Ik vertrouw dit niet. Naar mijn weten is het telefoonnummer van mijn vrouw niet bekend bij Bunq. Graag advies.

Hey there, @New-Magenta-Ocelot-1636431867#292942 👋 Please note that we'll never reach out requiring immediate action, not even to our amazing users.

This most probably is a phishing attempt. If you haven't already, please report this at https://www.bunq.com/report 🙏 You report will help us catch cases like this and make sure they don't happen again 💪

In the meantime, we suggest blocking this email/phone number to avoid receiving similar messages. More info on how to prevent future phishing attacks can be found here: https://together.bunq.com/d/54498 📚

@New-Magenta-Ocelot-1636431867#292942 Verwijderen en niets mee doen! Bunq stuurt geen belangrijke info per sms, alleen via de in-app chat.

4 days later

@thijsoost#292947 Nee, ze mailen ook belangrijke berichten. Wat ik totaal niet snap. Zie eerdere toppics 😐

@New-Indigo-Parakeet-2395591357#293066 They only send general confirmations / info over email as far as I know? Nothing dedicated to you having to DO something. Just a confirmation of an action you’ve taken already or an email warning or informing you about something not specifically dedicated to you.

@Partydoos#293068 Eens, maar dan nog. Als digitale bank verwacht ik op z’n minst ook deze berichten in de app (wat niet gebeurd).

@New-Indigo-Parakeet-2395591357#293069 Daar sluit ik me zeker bij aan, soms gebeurd dit tevens wel bij belangrijke zaken (Daily account limit verhoogd, nieuw apparaat ingelogd, nieuwe psd2 connectie gemaakt,...) maar het kan zeker vaker en beter -- helaas is bunq niet een fan van goede communicatie.

@New-Indigo-Parakeet-2395591357#293066 Ik had het voornamelijk over SMS!

Ik vermoed dat er ergens een datalek is of een medewerker die bij de gegevens kan komen kwaadwillige nevenactiviteiten doet en zo deze berichten verstuurt, heb pas een maand Bunq en nu opeens 2 berichten, 1 op mijn privételefoon en 1 op mijn werktelefoon. Ik heb de zichtbaarheid van Bunq voor mijn contacten uitgeschakeld dus daar kan het niet aan liggen.

Hoe blokkeer je de zichtbaarheid van Bunq? Ik kan niet 123 een instelling vinden.

@New-Grey-Cougar-920803934#293093 Dit regel je per sub-account:

• Open het sub-account vanaf de Home pagina
                      • Open de instellingen (⚙️)
                      • Tik op "Vindbaar als"
                      • Verwijder hier je telefoonnummer en e-mailadres

@thijsoost#293094 Hoi Thijs, bedankt voor deze tip!

Write a Reply...