• Is bunq still worth it?

Hello,

I am using bunq now since 2019 and decided to use bunq because of the multiple bank accounts and the low price. Also it was nice to see upcoming useful features for a banking app and the support was great.

Now the price got higher, the app still has bugs, the support takes days to reply, the app develops more and more to an travel app, I can plant trees but the co2 usage is calculated completely nonsense, interest lower than every other banking app, withdrawals get cut off more and more and the zerofx “savings” were in my case even more expensive.

Why should I invite my friends to bunq? Because of 10 trees? On other banks I get 100€.
What should hold me back to not move to like c24 or n24?

ik heb deze twijfels ook best lang, steeds meer en meer geneigd om weer naar de ing of abn te gaan
    maar dit mede door de vele negatieve ervaringen met de support .

ruim 1,5 jaar geleden naar bunq gekomen als eerste om dat zij als eerste in nederland de rente flink op hoog gooide.
    om dat wij best een veel spaargeld hebben, was dit erg fijn na jaren van geen rente ontvangen. maar al snel stopte bunq net zo hard met de rente in ons voordeel ook te veranderen dan ze begonnen waren en was het veel voordeliger voor ons
    om dit 3 jaar vast te zetten tegen 4,45%. we hebben dus de 31k in december vast gezet. het verschil met rente was gewoon te groot. 4,45% of 2,46% op 31k scheelt enorm.

veder hebben we ruim 12k bij trade republic staan die 4% geven. dit voelt voor ons veiliger en het is leuker.
    1: de rekening is een vaste tegen rekening die enkel op je eigen naar kan staan. het overboeken naar je rekening duurt
    gemiddeld 1 werk dag. maar heb ontdekt dat het naar revelut de zelfde dag, tegen het einde van de dag al op me rekening staat en bij het overboeken naar bunq pas de volgende werkdag in de ochtend )

om dat het vaste tegen rekening is, voelt het veel veiliger, ik vind al die berichten in de media echt helemaal niks;,
    en de twijfels is erg groot. "wat als" spookt iedere keer door mijn hoofd. wand de klantenservice is ruk en helemaal niks

2: rente is veel beter, als je veel spaargeld heb, en dit niet meteen nodig hebt, ben je letterlijk dief van je eigen voordeel.
    jou spaargeld stalt bunq bij de ECB. zij krijgen nu nog 4% en geven jou en mij wel geteld 2,46%. het verschil houd bunq zelf.
    en een bank mag best geld verdienen , daar zijn ze immers ook voor. maar 1,56% is best veel. en bij bunq gaat het om miljarden wat zij stallen . dus inkomsten zijn immens voor hun.

3: de prijs en de app
    de app is oke. ik heb zit een bunq pack om te kosten een beetje te drukken met de esy bank gedoe .
    ik vind het budgetteren erg fijn. voor verschillende dingen aparte "potjes" rekeningen. de pas kan je aan elke
    potje hangen wat erg fijn is. maar veder is de app oke maar niet heel boeiend. vooral veel kleuren erg veel info overal.
    en het valt men je met alles naar de duurste abonnement probeert te duwen. die reisverzekering , bank afschriften automatische verzenden. vooral dat laatste vind ik erg jammer dat dit niet bij elke plan kan. groot gemis.

4: veiligheid
    hier begin en mijn partner nu ook na het horen van al die berichten in de media, begin het onrust zaadje wat
    bij ons gepland is heel snel te groeien. de voordelen van bunq wegen nauwelijks meer op tegen de nadelen , en dat in combinatie met de alsmaar duurdere worden abonnementen... veiligheid staat altijd op 1. als hier de twijfels over ontstaat...
    de komende dagen gaan we hier goed over na denken wat slim is.

@beekie#293251 nice to hear that I am not alone with my thoughts

@Paul-Silver-Llama-3100639123#293250
        I loved bunq a lot but the focus is changing to pointless features. I just got an email from bunq where they asked me about my opinion about esims in foreign countries.
        I just wish bunq would concentrate more on the banking features again. I can cleary see that C24 Bank in germany with a free account is almost as good as bunq where you pay 9€ a month!!!

Bunq ist Müll keine echten Menschen wenn man mal Probleme hat

@New-Vermilion-Weasel-2587443134#293400

Yes that makes it even worse. I was happy to pay premium for bunq as the support was top. But now the support is so bad. First you have to wait ages for an agent and then they are mostly just human "bots" with a set of answers they are allowed to give.

I personally went back to my old traditional bank with a neobank aside (which is funnily more transparent on fees that Bunq).
              In my opinion Bunq is too expensive for what it offers, focus on things that does not matter (Finn, wheel of fortune, and other features that are still buggy after 6 months). And support is the worst I have ever faced behing Curve and Facebook ads.

Ik vind dat Bunq de focus verkeerd heeft liggen. Zaken als bomen planten zijn maar een bijzaak, het rad van fortuin een afleiding. Bunq moet je partner zijn in geldzaken. Geld gaat om inkomsten en uitgaven op elkaar afstemmen. Dat gaat om prioriteren, wat vind ik belangrijk, wat zijn mijn financiële doelen, wat vind ik minder belangrijk. Hecht ik werkelijk zoveel belang aan kleding/vakantie/uit eten, etc. dat ik daar x% van mijn geld aan uit wil geven?
                En waar ik 'ik' zeg, bedoel ik 'wij', want de meeste mensen, zo ook ik, hebben een partner. Geld is dus ook communiceren, wat vinden wij belangrijk?
                De verschillende potjes/rekeningen hebben mijn vrouw en ik enorm geholpen in het bedenken waar wij vinden dat ons geld naar toe moet gaan (i.e. kleding, vakantie, kinderen, etc) en in welke verhoudingen.
                Daarna kwam er echter weinig vernieuwing meer vanuit Bunq om dit proces verder te ondersteunen. Bijvoorbeeld, hoe goed klopt de verdeling, schuiven we niet heel opvallend vaak van het ene potje naar de ander? Hoe mappen die 20 potjes op onze belangrijkste levensdoelen en wat zijn die levensdoelen? Is wat wij belangrijk vinden nog wel hetzelfde? Is onze situatie nog wel hetzelfde (kinderen, werk, etc.)
                Kortom, ik mis een beetje visie bij Bunq. Hoe vinden zij hoe wij met geld om zouden moeten gaan en hoe kunnen ze ons daar in helpen. Die visie was er wel, maar lijkt met het succes een beetje uit zicht geraakt.

Write a Reply...