• New security measures may be a little ove the top.

I did transfer just some euro's to my gf (also BUNQ) her account, so she could order some food. Unfortunally even this got blocked. It was not an unusual transfer since I pay for het account in my pack. This way BUNQ is getting very unusefull. I want to turn this feature or just turn it OFF for accounts I trust.

Still no update from @bunq ? No bunq offical wants to address the issues?
    Do we really need to have a shitstorm on social media to make bunq react?

This 24h delay NEEDS TO STOP, IMMEDIATELY!

om deze reden uiteindelijk overgestapt naar de knapbank in Nederland.
      met google pay worden betalingen wel realtime overgeboekt. de afgelopen dagen deze fuctie gebruikt echt
      heel vervelend. maar na deze maand gaan onze betalingen niet meer via bunq.

@beekie#293857 Ik zie steeds dat je "Knap" schrijft, maar het is "Knab" πŸ˜‰

"Bank" maar dan achterstevoren!

Fijn om je al die tijd op dit forum te zien Marcel, we gaan je missen op Together!

@thijsoost#293858

o ja dat is ook zo,
          we houden onze spaarrekeningen slapend aan, en blijf de boel bij bunq wel volgens hoor thijs.

A little over the top ? It’s completely useless and simple harassment of loyal paying customers.

Gisteren kon ik out of the blue ineens (voor de eerste keer sinds 2016) op mijn apparaten niet meer inloggen in BUNQ. Kreeg een bericht dat ik inlogde vanaf een nieuw apparaat (maar in mijn BUNQ logbestand stonden de 3 apparaten gewoon als geaccepteerd al een hele tijd, dit had ik al eens gecontroleerd). Onbekend is voor mij welk securitysysteem van BUNQ hier deze output leverde.

Verder viel op tijdens de verificatieblokkering en mijn email naar support met de vraag wat er aan de hand is, dat je eerst een mail krijgt van support (we nemen na 3 dagen contact op) en daarna een tweede met antwoorden van Finn. Ik mailde daarop dat ik graag een bericht van een medewerker wilde ontvangen hierover. Daarna niets meer gehoord.

Na mijn controle met een App (check mijn linkje) of het een echte mail is van BUNQ besloot ik de verificatie op alle apparaten te doen waarna ik er weer in kon.

Wel viel op tijdens de verificatieblokkering dat je niet kunt inloggen in Together, omdat de BUNQ-QR-verificatie uiteraard niet werkt. Een issue voor de Developers om eens naar te kijken.

Mijn conclusie van dit moment
              Hoewel ik BUNQ al bijna sinds de start gebruik (een super alternatief destijds) en er veel turbulente momenten zijn geweest sinds die tijd ben ik er nog steeds bij ook na menige twijfel op cruciale momenten om op te zeggen. BUNQ als enige bank gebruiken bleek voor mij in deze hele periode helaas geen optie. We hebben ING nog steeds aangehouden (hoewel ik daar om andere redenen graag zou vertrekken).

Om niet alleen voor BUNQ te kiezen met al ons geld bleek een goede zet, hoewel ik dit graag anders had gezien. Naast alle mooie ontwikkelingen met nieuwe goede en voor mij soms onzinnige features, afgewisseld met turbulente momenten vanaf de start en dan vooral de afnemende snelle support in het begin met een mens in beeld en nu de (voor mij) tijdelijke totale blokkering van de toegang tot je geld maken het nog steeds niet gemakkeljk alleen voor BUNQ te kiezen.

BUNQ zal serieus moeten nadenken hoe zij het onderdeel support geheel vanaf de grond echt goed en nieuw willen inrichten. De nu voor bankklanten onbegrijpelijke blokkering en zeer trage support ondanks Finn die in beeld komt met een bundeling van wel relevante en soms onzinnige antwoorden, is echt onvoldoende om BUNQ als enige bank te kiezen.

Ik roep Ali en zijn Development team op net zo innovatief aan de slag te gaan met het onderdeel Support als bij het ontstaan van BUNQ. Een mooi model van zeer goede support biedt Apple. Heb ik een technische kwestie dan werken daar alle systemen in mijn voordeel als klant. Men biedt een goede website aan die mijn vraag inkadert in het juiste probleemgebied en uiteindelijk kan ik een telefoonnummer kiezen dat ik kan bellen. Aansluitend ben ik daar zeer snel (binnen 30 minuten en vaker korter) met een Apple-medewerker in gesprek over mijn vraag en kijken we samen naar de oplossing (soms met overname van mijn scherm). Met een soortgelijk model, aangepast aan een banquaire omgeving met haar specifieke veilgheidseisen, zou men bij BUNQ al een goede richting inslaan.

Ik wens het Development Team veel succes bij de ontwikkeling van een zeer goed klantsupport en veiligheidssysteem. Als je zegt in de bankwereld een Porsche te willen aanbieden met een prijs die daarbij passend is, moet je klanten ook wel een omgeving bieden waar de bovengenoemde systemen de beste in de branche zijn en mensen uitstekend samenwerken. In mijn klantbeleving is dat nu nog zeker niet het geval en zitten we op dit onderdeel op het niveau van een Volkswagen (eerste prototype). Werk aan de winkel dus en een uitdaging voor iedere BUNQ-codeerder.

@Anna-Magenta-Badger#293873 Amen! Mooi geschreven πŸ™Œ

ik denk dat bunq momenteel een vage storing heeft. via bunq-web kan ik
                  ook niet meer inloggen. moet een filmpje maken maar de website pakt de camera van de laptop niet. via de mobiel kan ook dit filmpje maken, maar na afronden komt deze verificatie meer in beeld . inloggen via mobiel lukt wel trouwens.

ik kon weer inloggen via bunq-web net...

Yesterday I had a Marktplaats (online marketplace) payment of 10 euros delayed by a day. It as a bit embarrassing since when I went to fetch the merchandise I boasted to the seller that bunq payments to dutch banks were always instant. I am sure they used to be, at least until recently. I never experienced any problems with that unti yesterday.

After a few minutes wainting I had to cancel the payment (which was fortunately possible, I did not know that option) and use a 'Tikkie' instead (ABN-AMRO). So I had to use the app of a competiting bank in order to be able to pay instantly.

If the purpose of delaying 'instant' payments with 24 hours is to protect bunq clients from scammers, why not offer bunq clients to set a limit in the app above which amount the delay is turned on. I think most people will prefer the ease of instantauous payments of small amounts (even to counterparties they had not made a payment to before) above losing small amounts to scammers. Personally, I would probably set such a limit to 250 euro's since more than 95% of payments to previously unknown counterparties are below that limit. Scammers try to scam you from much larger amounts of money. I would not mind waiting 24 hours for payments above 250 euro's.

And of course, changing that limit should also be delayed 24 hours, since otherwise scammers would easiliy circumvent that restriction.

Write a Reply...