Sinds kort kan ik niet meer betalen via iDeal met QR-code. Als ik de code scan komt er een lijstje met de rekeningen waar je van kun betalen. Voorheen stond hier de zakelijke rekening bij waar ik voor gemachtigd ben, maar die rekening is verdwenen.Nu staat er alleen de privé Travel Card. (Die verder niet in gebruik is). We hebben de volmacht al verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar dit heeft niet geholpen helaas. Ik kan wel de rekening zien staan op de homepagina. Met de (standaard)antwoorden van support komen we er ook niet uit.
Betalen via IDeal met QR-code lukt niet meer van de zakelijke rekening
ThijsProdigy
- Edited
@Djoeke-Lime-Falcon#294006 Wat waren de reacties van support? Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat bunq support de enige is die je hiermee kan helpen, aangezien het eerst wel werkte.
Ja, ben al ruim 10 berichtjes verder, maar ze duiken niet echt in mijn specifieke situatie. Ze zeggen dat ik eerst de juiste rekening moet kiezen en van daaruit moet scannen en dan krijg ik uitleg hoe ik moet scannen etc. Maar de QR-code scanner zit alleen op de home-pagina. En dat ik vanuit het zakelijke profiel moet scannen. Maar ik ben gemachtigd en heb geen eigen zakelijk account van die rekening. Dat ik door de lijst moet scrollen, maar er staat maar een rekening in de lijst en ga zo maar door. Voorheen werkte het inderdaad prima. Eigenlijk lijkt het probleem te zijn dat support mijn vraag steeds niet goed leest en niet in de situatie/instellingen duikt.
ThijsProdigy
@Djoeke-Lime-Falcon#294009 Hmm ja ik dacht eerst inderdaad ook al aan het wisselen van profiel, maar dat gaat niet op omdat het om een gedeelde rekening gaat. En de scanner is inderdaad alleen op de Home pagina te zien, en niet op de aparte sub-account pagina's zoals Support zegt.
Het blijft toch een kwestie van het proberen hen uit te leggen denk ik!
Oké, dank je voor het meedenken…..
ThijsProdigy
- Edited
@Djoeke-Lime-Falcon#294011 Heb het even verder uitgezocht, het gaat hier waarschijnlijk niet om een gedeelde rekening maar een rekening met gedeelde toegang (wat twee verschillende dingen zijn). iDeal werkt inderdaad niet bij zakelijke rekeningen met gedeelde toegang, omdat de directeur van het zakelijke account de betaling dan niet eerst kan goedkeuren.
Je beschreef het alsof het eerder wel werkte? Wat gek lijkt, want het zou nooit gewerkt moeten hebben volgensmij