• Can't login to bunq without mobile device

Ik ben in Nederland en we hebben DigiD. Waarom kunnen we dat niet gebruiken om in te loggen?

Of log in vanuit een door bunq verzonden e-mail met One-Time-Link (OTL).

Of allebei. Wanneer je op deze magische OTL klikt, kunt je inloggen met DigiD om bij jouw online bankieren te komen.

Hoe anders kreeg ik mijn geld? Geldautomaten sterft uit.

@New-Black-Beaver-1923557552#294254 Bij de meeste banken kan je inloggen op zowel de website (web.bunq.com) en via de app. Volgensmij is het bij geen enkele bank mogelijk om in te loggen met je DigiD, dit is namelijk niet gekoppeld aan je bankrekening. Voor zover ik weet wordt inloggen via DigiD alleen gebruikt door overheidsinstellingen en zorgverzekeraars. Bovendien is bunq niet alleen in Nederland actief, maar in vele Europese landen.

Ik ken ook geen enkele bank die een OTL gebruikt, ik betwijfel ook hoe veilig dit is. Als iemand toegang heeft tot je email, kan die persoon ook zo inloggen in je bankomgeving.

Geldautomaten zullen voorlopig niet uitsterven, De Nederlandsche Bank vindt het erg belangrijk dat contant geld blijft bestaan.

@thijsoost#294258
      klopt digiD is alleen voor overheid zaken

@beekie#294262 Maar dus ook zorgverzekeraars, wat geen overheidsinstanties zijn

@thijsoost#294264

o dat wist ik niet

Je kan Digid gebruiken als je een publieke taak uitvoert. Dit is bij wet vastgelegd.

@New-Black-Goose-2017851375#294269 Vallen banken onder een publieke taak?

Goede vraag. Ik zou zeggen van wel, je moet tenslotte ook je BSN nummer delen, toch? Maar zeker weten doe ik dit niet.

Write a Reply...