• Nieuw rentetarief 18-07-2024

Begrijp ik goed dat mijn rente eigenlijk van 2,48% naar 2,18% wordt verlaagd, en alleen over nieuw toegevoegd geld het hogere tarief van 3,36% wordt gerekend?

Dit soort ‘slimmigheden’ vinden mensen over het algemeen niet zo leuk. Het bericht is ook misleidend geschreven vind ik. Meeste mensen lezen er vast overheen, maar kan weleens slecht uitpakken als het in het nieuws komt, dunkqt me.

Ik heb deze mail ook gehad, maar is het geen phising? Vreemd mailadres en een link om geld te storten...

@New-Orange-Camel-4045521414#294831 Je las het goed, maar lijkt op een anticipatie op toekomst van de ecnonomie + een manier om nieuwe bunqers te trekken. Ik zou er niet te veel achter zoeken. Je kan nog altijd je geld op een savings account zetten in Dollars of Ponden met 3.71% rente (wel rekening houden met omwisselen). EDIT: ECB is van 4.00 naar 3.75 met mogelijke in september nog een verdere verlaging (misschien dat Bunq hier al rekening mee wil houden).

Dus als je een trouwe klant bent wordt de rente verlaagd, als je nieuw bent krijg je 3,36%?? Tijd om weg te gaan en jezelf opnieuw aan te melden denk ik. Dan heb je er profijt van toch?

Hey @Ivan-Turquoise-Tiger#294835 👋

Thanks for reaching out about this! From now on, all our users, both existing and new, will earn 3.36% interest on every additional Euro they add to their Personal Savings Account.

So, the more you save, whether as a new user or an existing one, the more you’ll benefit from our high 3.36% interest rate. For more information on our latest MassInterest update, take a look here: https://together.bunq.com/d/60114 🌈

@purple-axolotl-dinosaur#294836 that's not what the post says right? All new users get standaard 3,36%. Current users get 2,16%,and only 3,36% om newly saved money. That's totally different. And now we get 2,46% so we are going to earn less.

Ik ben niet blij met deze wijziging en de manier waarop dit wordt gecommuniceerd.

@Ivan-Turquoise-Tiger#294839 So far i read it new users get higher rating and older users need to build up there intrest. Unless i misread and new users get lowered rating based on how much they save.

Voor mij is dit simpelweg een renteverlaging aangezien ik afgelopen half jaar een grote uitgave van mijn spaargeld heb gedaan en daar het komende half jaar zeker niet meer bovenuit kan komen. Waardeloos rente beleid, een renteverlaging voor de ene (bestaande) klant verkopen als een renteverhoging voor een nieuwe klant. Na ieder half jaar wordt de rente over het gespaarde bedrag ook nog eens voor het aankomende jaar verlaagt. Lelijke marketing truc, bah 🤢. Mijn spaargeld gaat dus volledig naar Raisin.

Het komt inderdaad meer over als een truc om te verhullen dat bunq de rente verlaagt, met daar bovenop een extra rente op alleen nieuw ingebracht spaarkapitaal voor een half jaar. En dus ook als lokker voor nieuwe klanten.

Slim bedacht, maar de sneaky manier waarop bunq denk dit weer te moeten brengen, komt op mij altijd wat minder betrouwbaar over.

I also find it quite weird that my balance is shared in a marketing email. And yes, super annoying way of saying you're reducing the interest rate.

Good update for future Bunq users, terrible for loyal customers.

The mail stated' "you can count on us to always give you the best possible interest on your savings". Even though the interest rates at 2,16% is higher than most regular Dutch banks, it would have been fair if Bunq kept the 2,46% interest rate for loyal users, and add an (little bit less higher) bonus for any deposits above your maximum in the previous half year, like 3%.

This update makes me feels like Bunq is more interested in getting more new customers, than focusing on trying to keep the loyal Bunq customers on board.

Dear Bunq, you can still make this update interesting for existing Bunq users, but not like this. You can do it, Bunq! Promote loyalty.

Do new users get 3,36% always as a standard rate? Of is that going doing to 2,16% with the bonus of 3,36% after half a year. So just like the rest of us?

@Ivan-Turquoise-Tiger#294849 just heard that it's the same structure for every client, new or old. The only thing that new clients get 3,36% is that the first half year they have no old savings so everything they add in the first half year, they receive 3,36%

Dit is een rente verlaging van .3 procent.
                              Rente is het laatste jaar enorm verslechterd tov andere banken in deze periode.

Bunq heeft voor mij geen meerwaarde meer.
                              Ga snel naar alternatief zoeken.

Meer rente over extra te goed is wasse neus

Ik woon in Duitsland en heb al enige tijd een bunq rekening, maar bij mij in de app wordt nog steeds 1,56% aangeboden. Niet heel aantrekkelijk

ik moest de mail echt 4x lezen, echt heel onduidelijk.
                                  het is eigenlijk een verkapte rente verlaging mits je blijft bij storten.

wij sparen bij trade republic... standaard de maximale ECB rente woord er gegeven van nu 3,75%... en bijkomend voordeel... geen opname limiet .
                                  momenteel ruim €10,000 euro bij trade republic geparkeerd en dit levert met de huidige rentestand ruim €30 per maand op, nee bunq kan hier niet aan tippen.

onze spaarrekening bij bunq is slapend en doen er niks meer mee,
                                  misschien in de toekomst wel weer gebruiken maar de rente en voorwaarde bij bunq is echt heel slecht en verwacht dat dit niet snel in ons voordeel zal gaan veranderen

@Ivan-Turquoise-Tiger#294850

This is not what is mentioned in the article. It says new members get the 3.36% interest rate. There is no timeframe mentioned for this 3.36% interest rate. The timeframe is only mentioned for existing members.

I'm unpleasantly surprised by the fact that my savings balance is emailed to me. I don't know what kind of marketing mail client Bunq uses, but this probably means my bank balance (and possibly more info) is stored somewhere in a marketing database? Bunq - can you please confirm whether this is the case?