• Bunq met partner

@New-Lavender-Unicorn-2388662605#298079 Als jullie meer dan vijf rekeningen willen en meer dan één pas, zullen jullie allebei het bunq Pro abonnement moeten nemen (2 × €10/maand). Het bunq Core abonnement (€4/maand) heeft namelijk slechts vijf rekeningen en één pas inbegrepen.

(Een bunq Pack bestaat ook, maar met z'n tweeën is het goedkoper om twee losse abonnementen te nemen dan een Pack.)

Ik zou zeker niet acht passen nemen, dat is ook nergens voor nodig! Het bunq Pro abonnement heeft drie passen per persoon inbegrepen. Zelf gebruik ik er maar twee. Je kunt gemakkelijk aanpassen aan welke rekening een pas verbonden is. Je kunt zelfs gebruik maken van automatisering: als ik bijvoorbeeld een betaling doe bij een supermarkt, herkent bunq dit en wordt het geld automatisch van mijn boodschappen-rekening afgeschreven.

Eens met Thijs over de passen.

Ik zelf gebruik nu zelfs maar 1 fysieke pas voor onze gezamelijke rekening en persoonlijke rekening. Dual pin is daar heel erg bruikbaar in. Bij inschakelen dual pin, gewoon een tweede pincode op de pinterminal invoeren als je de pas insteekt en de betaling gaan vanaf onze gezamenlijke rekening. Heel handig.

Wel gebruik ik nog een aparte virtuele creditcard voor online betalingen en abonnementen zoals F1TV of om automatisch YouTube Premium van af te laten schrijven, maar dat zijn dus 'digitale' passen. In totaal dus voor mij 3 en 1 voor mijn vriendin (inbegrepen in het 'core' abbonement dat ze heeft). Ik neem zelf een pro abbonement af, 100% het geld waard in mijn optiek (€7,25 per maand,ik ben deel van een bunq pack. Dat is 29/4=7,25 per gebruker).

Hallo, heb zojuist Finn dezelfde vraag gesteld. Ik heb Bunq Pro en wil mijn account omzetten naar een gezamenlijke rekening: hoe doe ik dat? Antwoord: ga naar voeg rekening toe en open gezamenlijke rekening en je kunt samen zonder extra kosten alles zien en delen en hebt beiden dezelfde rechten op alle 25 rekeningen van het Pro-pakket. Ook kan je man 3 gratis passen aanvragen. Kost dus niets extra. Wie heeft gelijk Thijs of Finn ????

En als we op de spaarrekening € 300.000 zetten is € 200.000 gedekt door het depositogarantiestelsel (100.000 per persoon).

aldus Finn

Als Finn gelijk heeft doet Bunq eindelijk wat andere Fintech al lang doen: een gezamenlijke rekening mogelijk maken. Is natuurlijk raar dat traditionele banken dit al gewoon doen en BUNQ, als Fintech bank, op dit punt zwaar achterloopt/-liep.

@Anna-Magenta-Badger#298110 bunq Pro is een van de abonnementsvormen. Een gezamenlijke rekening staat hier los van, dat is een type rekening.

Als je het bunq Pro abonnement gebruikt, zijn 25 rekeningen en 3 passen inbegrepen. Je kunt bijvoorbeeld een gezamenlijke spaarrekening openen, dan telt die mee voor de 25 rekeningen.

De abonnementen zijn persoonlijk. Als jij een abonnement neemt en een gezamenlijke rekening wilt openen met een partner, zal die partner ook een bunq abonnement moeten nemen, afhankelijk van jullie wensen:

• bunq Free: 3 persoonlijke/gedeelde (spaar)rekeningen inbegrepen, geen fysieke passen
        • bunq Core: 5 persoonlijke/gedeelde (spaar)rekeningen inbegrepen, 1 fysieke pas
        • bunq Pro/Elite: 25 persoonlijke/gedeelde (spaar)rekeningen inbegrepen, 3 fysieke passen

Zie ook de bunq website voor de verschillen tussen de abonnementsvormen. Meer details vind je in dit document.

Een gedeelde (spaar)rekening open je inderdaad in de bunq app via: Home > Voeg toe > Voeg een rekening toe.

@Anna-Magenta-Badger#298116 Finn gaat er hier vanuit dat jullie allebei het bunq Pro abonnement al hebben.

Write a Reply...