TheoRookie
Vandaag een email van Bunq met de mededeling dat de ECB de rente verhoogt. Bunq past daarom de tarieven aan en die worden lager. Nu ben ik geen deskundige op dit gebied, maar dit lijkt me vreemd.
Vandaag een email van Bunq met de mededeling dat de ECB de rente verhoogt. Bunq past daarom de tarieven aan en die worden lager. Nu ben ik geen deskundige op dit gebied, maar dit lijkt me vreemd.
@New-Pink-Dolphin-579095165#298359 Het woord "renteverhoging" in de e-mail van bunq klopte niet, dit moest "renteverlaging" of "rentewijziging" zijn. De ECB heeft op 18 december 2024 de rente verlaagd van 3,65% naar 3,40%.
Kan iemand mij uitleggen wat de renteopbrengst wordt in 2025 wanneer ik op 10 januari 80k stort op de spaarrekening van Bunq? Bij voor baat dank voor je info
Zie hier een simpele uitleg:
https://www.geld.nl/sparen/service/rente-op-rente
Gisteren 8 januari stond de bonusrente op 3,36% tot 30 juni dit jaar. Vandaag direct een bedrag gestort, staat de bonus rente op eens op 2,67%. Dan voel je je beetgenomen. Altijd leuk om een vraag te stellen aan zo'n robot met standaard angtwoorden. Werken er ook levende mensen bij Bunq. Kan iemand bevestigen dat ze gisteren ook 3,36% bonusrente hebbern zien staan? In ieder geval ben ik weer vertrokken.
@New-Salmon-Boar-891454864#298412 Ik zag dit idd ook, vorige week een rekening geopend voor het percentage van 3,36 en nu opeens 2,67% met een mail dat de rente omhoog zou gaan....
@Bunq zouden jullie eens hierop willen reageren?
Ja klopt. De zogenaamde bonusrente is per gisteren verlaagd van 3.36% naar 2.46%.
Is op 7 januari aan mij als klant gecommuniceerd.
@New-Lime-Lamb-2124234835#298414 Zodra de ECB de rente verlaagt, volgen banken binnen een maand meestal ook. Aangezien de ECB de rente eind december verlaagd heeft, zat een verlaging bij bunq er ook wel aan te komen
Hey everyone! Thanks for sharing your thoughts with us.
At bunq, your best interests are always our priority. Following the European Central Bank's recent rate reductions, we’ve adjusted our interest rates accordingly as of January 8, 2025:
Your bonus threshold is recalculated twice a year based on your highest total savings balance over the past 6 months. The latest update occurred on December 31, 2024. You can easily view your current threshold in the bunq app by tapping "Interest Rate" in any of your Savings Accounts.
If you want to learn more on how the interest rates are calculated: https://together.bunq.com/d/57042 📚
We’re always here to listen! If you have any questions or suggestions, feel free to reach us via the in-app Support Center or at support@bunq.com 📩