• hoe lang duurt het voor storting op bunq rekening staat

Ik heb net voor het eerst een BUNQ aangemaakt.

Nu zie ik de proefstorting door mijzelf gedaan reeds bijgewerkt op de app.

Echter een vriend van mij heeft van zijn bankrekening (geen BUNQ) 5 euro gestort.

deze is niet zichtbaar.

Hoe lang duurt het voor saldo is bijgewerkt op BUNQ?

Hoi Rudolf!

De bunq storting is gedaan door middel van een iDEAL transactie, deze zijn altijd in realtime verwerkt.

De storting vanuit een andere bank heeft te maken met het verzenden van de betaling vanuit de andere bank.

Bij de oude banken worden betalingen niet 24/7 verstuurd, zodra het bij ons binnen komt staat het direct op je rekening 💪

Ok, ik was even bang dat het verhogen van het saldo op de rekening alleen via mijn bank kon. Maar in principe moet het er dan dus morgen allemaal op staan.

Gaat het sneller wanneer ik een betalingsverzoek doe?

Betalingsverzoeken vanuit je app genereren een iDEAL verzoek, het is daarmee inderdaad in realtime verwerkt 😊

a year later

Op 31 juli heeft één van mijn opdrachtgevers een betaling gedaan. Deze staat echter (8 augustus) nog niet op de Bunq rekening. Is het normaal dat het zolang duurt of is er iets mis gegaan?

@Marte-Indigo-Butterfly#28703 Dan is er helaas vast iets fout gegaan, zelfs betalingen van en naar het buitenland staan er binnen 1-3 werkdagen op.

@Marte-Indigo-Butterfly#28703 Ik kan je adviseren om hierover contact op te nemen met bunq Support.
              Deze zijn te bereiken via https://go.bunq.com/link/support of klik op je profielfoto in de bunq app en vervolgens op "Persoonlijke zaken".

Write a Reply...