• voetbalteam

LS,

Wij zijn een voetbalteam en willen een gezamelijke rekening openen. Wat is het meest praktische voor ons? Ik zie namelijk Bunq persoonlijk, bunq zakelijk en bunq slice.

Alvast bedankt!

Hoi Tom,

Hiervoor kan je twee opties gebruiken, Slice en een Connect rekening in bunq.

Bij Slice kan iedereen ook zijn/haar oude bank gebruiken, eens in de zoveel tijd vraag je de app de kosten voor je op te delen onder de leden van de groep.

Je kunt ook allemaal een bunq account openen en samen 1 rekening aan elkaar koppelen met een Connect. Het grote voordeel hier is dat je allemaal ook je eigen bunq pas aan die rekening kunt koppelen en er dus direct mee kunt betalen! 😄

Ik werk niet bij bunq maar je kan een persoonlijke rekening openen. Je kunt dan een gratis pas aanvragen waarvoor je 1 euro per maand transactiekosten betaald. Met Slice kun je uitgaven/transacties opsplitsen voor teamgenoten. Die kunnen dan met bunq of ideal betalen. Je kunt ze ook toegang geven tot de rekening als ze ook een account hebben.

Beste Koen,

Dank voor de snelle reactie. Bunq connect is een extra rekening openen binnen huidig account? En krijg ik dan geen problemen met de belasting, m.a.w. kan daar bv. 20x300e op staan voor een teamuitje?

Hey Pim, dank voor je reactie. Maar krijg ik dan mogelijk last van de belastingdienst betreffende vermogensbelasting?

Hoi Tom, dat klopt inderdaad ja. Aangezien het wettelijk enkel mogelijk is één eigenaar van de rekening te hebben, staat het in de ogen van de belastingdienst op jouw naam.

Wanneer je dit liever niet hebt (wat ik me voor kan stellen), zou ik in deze voor Slice kiezen. Hier kan iedereen dingen voorschieten voor de groep en dit verrekenen wanneer jullie dat willen. De Slice app werkt trouwens erg goed samen met de bunq app omdat alle transacties vanaf je bunq rekeningen direct in Slice geïmporteerd kunnen worden! 👍

In dit geval zou de beste tip dus zijn om Slice te nemen, bij voorkeur in combinatie met een bunq account.

Ik geloof niet dat je snel in de problemen komt met 6000 euro. Maar dat zou je daar moeten nagaan. Ik ga er van uit dat als het op jouw naam staat, het onder jouw vermogen zal worden gerekend.

Het geld is niet jouw vermogen - je hebt immers ook een schuld naar de medestorters (en dat moet je er dan weer van af trekken). Maar ik ben geen accountant :)...

Dank voor je reactie Ali (de Ali?). Ik zal morgen mijn boekhouder eens mailen!

Je gaat pas vermogensbelasting betalen als je, op 1 januari, totaal meer dan 25.000 euro op je rekeningen hebt staan. Daar zit je dus met je voetbalteam niet zo snel aan, tenzij je misschien zelf al een flinke spaarrekening hebt. Als je wel dat soort bedragen gezamenlijk moet beheren én ook nog tijdens een jaarwisseling op je rekening moet hebben staan, kun je denk ik sowieso beter een stichting of iets dergelijks oprichten (en daar een zakelijke rekening mee openen).

Write a Reply...