• Donatie knop

Gegroet Bunq,

Ik zag onlanga een nieuwsartikel van de Quote (lees meer) http://www.quotenet.nl/Nieuws/Ali-Niknam-ziet-met-Bunq-5-3-miljoen-in-rook-opgaan-200212 waar 5,3 miljoen euro in rook is opgegaan gelukkig kan de heer Ali Niknam het veroorloven met zijn bedrijf TransIP misschien is het handig om een donatie knop toe te voegen? Zodat bunqers kunnen doneren mij lijkt het een leuk idee het zullen geen miljoenen euro's worden maar toch wat ik hoop graag op respons tot dan!

Hey Thomas,

bunqers blijven me verassen! 😄 Wat leuk dat je dat idee oppert!

We hebben geen plannen om een donatie mogelijkheid te beginnen. Je kunt bunq natuurlijk wel steunen!

Met mensen over bunq praten, of ons volgen en liken op social media maken al een groot verschil voor ons! 👍 Op die manier kan je ons helpen naar een toekomst waar iedereen bunq kent 🌈

Thanks!

Hey Koen!

Wat fijn dat je altijd zo actief bent op Bunq!

Maar wat gebeurt er als er geen vermogen meer van Ali kan komen? wat gebeurt e dan met Bunq?

Ik hoop toch niet dat het gaat gebeuren maar ik zou er niet blij mee zijn als Bunq moet gaan stoppen dan moet ik weer terug naar mijn oude bank (waar ik geen zin in heb)

Hoop dat Bunq jaren mag blijven bestaan

Hey Youp!

Dat is precies de reden waarom we alle hulp kunnen gebruiken 💪

Blijf lekker pinnen met je kleurrijke bunq pas 🌈, blijf uitsloven met de app op verjaardagen en vergeet zeker niet een like te geven op Facebook 👍

You now what? dat ga ik doen!

Ik ga vol lof over jullie praten en rond paraderen met mijn Bunq app en mij kleurrijke pas!

en hopelijk ook binnenkort een t shirt want ik ben trots op onze bank en ik hoop de rest van de Bunqers ook.

Klopt zeker Youp Troost! Zeker waar ik ga op campagne!

Soms is het vervelend als je tijdens een vergadering moet wachten op andere....

Maar vandaag handig gebruik van gemaakt om lekker op te scheppen over bunq. Ja zo kan het ook :)

Wel een tipje voor alle fans.... bunq schrijf je altijd zonder hoofdletter :)

Maar om even inhoudelijk in te gaan op de vraag: mocht op een kwade dag Ali als enige aandeelhouder de tent niet meer draaiende kunnen houden dan zal bunq chapter-11 gaan en komt er (waarschijnlijk onder regie van DNB) een bewindvoerder. Die zal gaan kijken wat de beste optie is: de boel liquideren of verkopen. Aangezien je een lopend bedrijf als bunq niet zomaar liquideert is verkoop de meest voor de hand liggende optie. Mocht bunq tegen die tijd zo'n cruciale rol in het Nederlandse bancaire systeem spelen dan kan de overheid ook de bank nationaliseren zoals destijds met ABN is gedaan.

Daarbij is al je geld tot 100k gegarandeerd, ergo: die vergunning van DNB is niet voor niets. DNB zal een oog je in het zeil houden en zorgen dat de bank (want hoe je het ook wend of keert, dat is bunq in de ogen van DNB) blijft draaien of op een fatsoenlijke manier tot een einde komt.

Iets waar je overigens bij Revolut een stuk minder zeker van bent, aangezien ze (voor zover ik weet) geen bankvergunning hebben maar onder Wirecard opereren. Daarbij is de Revolut card een e-money product en ben je dat geld kwijt als Wirecard failliet gaat. Uit Revolut's T&Cs:

"The card is an e-money product, and as such it is not covered by the Financial Services Compensation Scheme. In the unlikely event that Wirecard Card Solutions Ltd becomes insolvent, your funds may become valueless and unusable, and as a result you may lose your money." (Bron: https://revolut.com/ru/cardholder-terms)

Write a Reply...