• 🇳🇱 ING iDeal top up not functioning properly

Hoewel het discutabel is wiens 'fout' dit is heb ik een kleinigheidje bij een top up actie vanaf een ING rekening.

Ik gebruik liever top up dan overschrijven omdat je dan direct je geld op bunq hebt. Nu is het zo dat als je dat vanuit de bunq app start bunq een intent start naar ideal.ing.nl

Het rare is dat de ING app dat niet opvangt (volgens de default app info in android snapt hij alleen dat ie mijn.ing.nl en bankieren.ideal.ing.nl links moet openen) en ik dus via mijn browser mij gebruikersnaam wachtwoord en tan code in moet voeren terwijl het veel makkelijker is als ik gewoon de ING app zou kunnen gebruiken.

Ik heb in het verleden de ING daarover al een bericht gestuurd dat ze hun appje dat soort links ook moeten laten openen maar daar hoor ik niks van terug. Misschien dat jullie bij bunq een Fix weten of misschien zelfs een update kunnen doen om de link die bunq start aan te passen?

Alvast bedankt en fijne feestdagen

@Steef#51566 Bij mij opent Bunq de browser (met veel gelazer en een omweg, want Bunq heeft helaas het simpele en doeltreffende x-callback-url (functie waardoor iOS zelf de juiste app opent voor de URL die aangeroepen wordt) niet geïmplementeerd maar lijkt zelf naar browsers te zoeken, geen idee waarom. Ik heb geen Safari op m’n iPhone dus dat geeft problemen. Wellicht dat ze een soortgelijke feature op Android ook niet correct hebben geimplementeerd en daarom de browser bij jou ook opent i.p.v. de app?) en dan vraagt de ING website of ik wil betalen met de app of via de website.

Ik zie dus twee knoppen op de site. Druk ik op “betaal via app”, dan start de ING app.
    Verschijnt zo’n button bij jou niet?

@LH-Black-Wolf#51572 Dankje voor je reactie. Als ik je verhaal zo hoor lijkt het een soortgelijk probleem op iOS. Ik heb voor de zekerheid een keer een gratis account bij MoneYou afgesloten en daar lijkt de URL koppeling voor Ideal wel goed te gaan. Wat jij verteld over de knop op de ING site of ik toch met een app wil betalen krijg ik helaas niet te zien.

Nou moet ik er bij zeggen dat ik sinds dat ik mijn post net heb gemaakt even Chrome heb geïnstalleerd op m'n telefoon en dan werkt het wel. Ter info. Ik gebruik zelf Firefox op android. Dat synct met m'n pc en laptop. Vind ik gewoon fijner dan chrome. Het lijkt in mijn geval dus een combo te zijn tussen Firefox, iDeal, ING en bunq.

Ik heb ook wel eens rare dingen gehad (en ik heb ook een voorkeur voor Firefox) maar op het moment werkt het goed, mijn FF op Android scherm na het drukken op "Stort van Rabobank" ziet er zo uit: (En jij mist wellicht die oranje balk?). Zie je trouwens dat Android logo op de adresbalk? Daar zou je ook nog op kunnen drukken, dan opent bij mij ook direct de Rabo app.

Elise changed the title to 🇳🇱 ING iDeal top up not functioning properly.

Hey Steef,

Je kunt altijd gebruikmaken van je eigen bunq.me. Deze link is te gebruiken vanuit de standaard browser en zal zo hem doorsturen naar de ING-app als deze koppeling goed is gemaakt. Ook staat het geld instant op je rekening!

@Freek#51589 Dank voor je reactie. Ik ben idd bewust van het Androidje in de adresbalk. Dat dat daar staat heeft volgens mij te maken met dat de Rabo app herkent dat hij die link kan openen. Dus dat dat niet werkt bij de ING is dus een foutje in de ING app (of in de link die Bunq genereert). Mis inderdaad ook de grote oranje knop/balk maar dat is waarschijnlijk weer bankafhankelijk.

@Diesse-Cyan-Jaguar#51594 Dank voor je tip. Heb dat even geprobeerd en krijg helaas hetzelfde daar. Zodra ik mijn bank kies, ING dus, start de browser en krijg ik dit te zien https://i.imgur.com/z8YdrYn.jpg (ook geen knopje om toch voor de app te kiezen)
                Dus helaas geen link met de ING app. Dus de fout lijkt te zitten in de combo Bunq-ING-Firefox

@Steef#51614 Hey Steef,

Via bunq.me wordt een gewone iDEAL-transactie gestart, net zoals bijvoorbeeld bol.com of Coolblue. Dus in dit geval valt bunq buiten dit probleem. Dan maar even wachten tot ING zich aansluit op Instant Payments (net als bunq en ABN AMRO) al hebben gedaan, dan kan je het instant overboeken. 🙌

Het is dus alleen in Firefox?

Ik bedoel met mijn laatste zin, wat doet de standaard browser van je OS, of een andere browser als Opera?

@Diesse-Cyan-Jaguar#51616 Als ik chrome gebruik (gaf ik geloof ik in mijn tweede bericht aan dat ik dat had getest) dan treed dit probleem niet op.

Ik ben me ervan bewust dat het probleem dus bij firefox/ING ligt maar beide zijn wat minder makkelijk te bereiken dan Bunq naar mijn idee. Ik heb ING ook al even een berichtje gestuurd in het verleden maar geen reactie.

Ik kom er nu ook wel met mn top-ups maar het leek me iig handig om dit scenario aan het bunq team te laten weten.

Thanks voor de aandacht dusver :)

@Steef#51621 Hoi,

Daarom noemde ik ook Opera 😉. Dan kunnen we kijken of je Mozilla of ING moet gaan contacteren 🙌

@Diesse-Cyan-Jaguar#51622 Zojuist Opera gecheked. Zelfde resultaat als Firefox. Helaas werkt dus alleen Bunq-Chrome-ING. Bunq-Firefox-ING en Bunq-Opera-ING niet.

Ik heb in begin 2018 een wat recenter de ING al op dit mankement gewezen (maar dan alleen chrome en firefox besproken) via de feedback functie in de app maar daar heb ik nooit iets over terug gehoord.

Misschien zijn er andere kanalen om het ontwikkelteam te bereiken maar daar ben ik me niet van bewust helaas.

Als het nou mogelijk was om firefox standaard te maken maar alle *.ing.nl links in chrome te openen zou het opgelost zijn ;p

Wel raar dat die knop niet verschijnt!
                            Hier ziet het er zo uit:

Ben benieuwd waarom jij dat dan niet krijgt. :/ Staat je Firefox ingesteld dat ie zich moet identificeren als Desktop ipv Mobiel...? Dat zou ‘t nog verklaren. :P

@Steef#51624 Dan ING maar blijven berichtten, of ze de button altijd zichtbaar willen maken 😃

Fijne feestdagen! 🌲

Write a Reply...