• 🇳🇱 Account for my child

Hi goede dag , Ik heb een vraag . Kan ik ook een rekening open maken voor mijn zoontje ? Zo ja, wat zijn de stappen dat ik moet nemen? ( hij is 4 ) ik wil dat zijn rekening(account) onder mij valt. Gr. Keoma

Hallo Keoma.

Een echt eigen account heeft een eigen mobiel nummer nodig. Ik neem aan dat je zoon nog niet zijn eigen mobiele telefoon heeft?

De makkelijkste manier voor nu lijkt me om onder je eigen account een extra rekening te openen (klik op accounts en klik onderaan op het blauwe plus-symbool), en daar geld voor hem op te zetten. Dan blijf jij wettelijk eigenaar van het geld.

Zodra je zoon een mobiel nummer heeft, kan je een bunq account onder zijn naam aanmaken en het geld daarheen overmaken.

@Keoma-Purple-Zebra#53422 Je kan een account aanmaken voor je zoontje mits je ouderlijk gezag hebt.

Je hebt behalve een apart 06 nummer nodig zoals @Petervdv#53427 schreef, ook een bankrekening bij iedere willekeurige andere bank behalve bunq waarvan je iDeal betalingen kan doen nodig. Om jouw identiteit te bewijzen moet je namelijk een iDeal betaling doen van een rekening op jouw naam. Maar bunq ondersteunt daarbij niet zichzelf! Je kan dus niet met een bunq rekening bewijzen aan bunq dat jij jij bent. Vind je dat vreemd? Inderdaad ik ook. Ze vertrouwen zichzelf blijkbaar niet...

Anyway, als je een andere rekening hebt dan moet het dus wel kunnen. Ik ben nu tot zover in dit proces. Bunq schiet niet op met aanpassen dat ze zichzelf vertrouwen dus binnenkort heb ik tijdelijk een nieuwe rekening (de ABN had een actie geldig tot 31 december 1 jaar gratis) om de laatste stappen ook te doen.

Je kan ook een ouder/kind koppeling op de rekening maken. Die kan niet door het kind alleen losgekoppeld worden, dat moet met toestemming van de ouder gedaan worden.

Sander changed the title to 🇳🇱 Account for my child.
          Write a Reply...