• 🇳🇱 Download one MT940 export-file for multiple accounts

Ik heb onder 1 account meerdere rekeningen. Mijn boekhouder wil deze graag in 1 mt940 bestand. Kan dat?

@Rijkens-Food-Tech-Red-Penguin#55610 Dit is helaas (nog) niet mogelijk. Je kunt enkel per rekening (IBAN) een export doen naar MT940, CSV of PDF.

Bastiaan changed the title to 🇳🇱 Download one MT940 export-file for multiple accounts .

Helaas. Is het wel al mogelijk voor een boekhouder om vanaf de achterkant mee te kijken.

@Rijkens-Food-Tech-Red-Penguin#55618 Je kan je boekhouder op al je rekeningen connecten, dan kan hij alles zien, maar hij kan dan ook betalingen doen dus dan is de vraag of je dat wel wil.

Of je boekhouder laten zorgen dat ie software gebruikt die via de API van bunq is gekoppeld, krijgt hij alle transacties instant binnen. Nog beter dus :-)

Met het boekhoudpakket "informer" worden al je Bunq accounts daar real-time geimporteerd, dus hoef je niet met MT940 bestanden te werken. Werkt perfect.

Via de BunqDesktop app kun je trouwens iemand anders inzicht geven in jouw account zonder dat ie het saldo en transacties ziet (je kunt kiezen wat je wel of niet laat zien), en zonder dat ie betalingen kan doorvoeren. Dat doe je door iemand toe te voegen met het accesslevel "draft only". Volgens mij weten weinig mensen dat.

Zo te zien gaat dat per rekening en dan mag je boekhouder nog blij zijn dat je dat zo makkelijk kan aanleveren. Bij de meeste banken is dat een hoop gedoe namelijk.

Wat je boekhouder kan doen, is vervolgens de bestanden samenvoegen door ze allemaal te importeren in zijn software en dan zorgt zijn software er wel voor dat hij een overzicht heeft over alle rekeningen, waarbij kruisposten geëlimineerd worden.

Write a Reply...