• πŸ‡³πŸ‡± Promo feedback

Dit is gewoon heel simpel goedkope maar zeker wel doeltreffende manier om veel publiciteit te genereren. Zo’n campagne koop je niet makkelijk voor 30.000 euro in meerdere landen tegelijk in Europa! Iedereen wil wel graag 1.000 euro winnen als ik die krasloten ed zie bij de boekhandel!?
En het enige wat je er nu voor moet doen is je boodschappen gaan betalen met die gekke regenboogbank. Dus misschien ooit al aangevraagd maar niet echt geprobeerd of hup aanvragen en gaan ervaren. Geniaal, want dat is toch wat de bedoeling is? Meer mensen die bunq gaan gebruiken. Best goed bedacht! πŸ‘ŠπŸ»πŸ’₯πŸŒˆπŸ’ΆπŸ‘πŸ»

@LH-Black-Wolf#57349 Met 1 account kun je drie kaarten krijgen, dus de 2e geef je aan je vrouw, gekoppeld aan een IBAN naar keuze (2 zelfs met elk een eigen pin) en je kunt naar hartelust wijzigen. Kun je mooi stiekem de pincode wijzigen als ze te hard shopt ;)

Maar ik weet ook niet zo goed wat ik van die acties moet denken. Aan de ene kant zijn de normale banken ook vaak mensen aan het lokken met een paar tientjes hier en daar als ze een rekening aanmaken. Grote bedragen spreken nu eenmaal meer mensen aan, dus uit dat oogpunt snap ik het wel. Ach, win toch nooit wat ;)

@Sander#57671 Ik denk niet dat zo'n baan iets voor mij is, ik houd het liever bij programmeren ;)

Echter zou ik Bunq wel willen aanraden om wat opener te zijn voor mensen. Zo zou een chat zonder account op de website de stap wat minder groot maken voor mensen om contact op te nemen met Bunq. Nu moeten ze namelijk eerst een account aanmaken wat voor mensen met alleen een vraag net te ver gaat.

Verder denk ik ook dat het een goed idee is dat Bunq geld investeert in groepen die het kunnen gebruiken. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een sportclub die de touwtjes aan elkaar moet knopen of bijvoorbeeld mensen in schuldsanering met een gratis pas en hulp (met bijvoorbeeld overstappen). Dit levert namelijk niet alleen mond-op-mond reclame, maar levert misschien ook wel heel tevreden klanten op die niet te veel vragen in de toekomst. Dit mogen jullie natuurlijk promoten op YouTube of de website.

Ik denk ook om mensen meer Bunq te laten gebruiken dat jullie zouden kunnen denken aan een spaarprogramma.
      Dat mensen bij iedere 10€ 1 punt verdienen die ze vervolgens kunnen inzetten voor korting bij bepaalde winkels (denk aan supermarkten/game winkels/online winkels), maar ook gratis spullen zoals een powerbank/telefoonhoesjes met Bunq logo. Ik heb namelijk zo'n gevoel dat zo'n soort dingen langer bij mensen in gedachte blijven dan een geldprijs.

Jullie doen dit al heel goed met de Bunq Hackaton, maar dat is echter voor een beperkte groep. Dit soort initiatieven zou ik graat willen zien op andere fronten.

Maar denk ook aan de simpele dingen zoals instructie video's of hulp video's op YouTube. Bijvoorbeeld "How to setup Apple Pay and reaction of people using it" wat naar mijn mening niet veel hoeft te kosten. Zo merk ik namelijk dat maar heel weinig te vinden is over Bunq. Zelfs op de website zie ik alleen Apple devices wat misschien Android gebruikers een beetje afschrikt. Zie namelijk alleen Apple pay, plaatjes van Apple telefoons terwijl jullie een mooi Tap & Pay systeem hebben voor Android gebruikers.

Misschien is het ook een idee om met dit soort geldacties reclame te maken op bijvoorbeeld Spotify of YouTube. De bedoeling lijkt mij om nieuwe mensen te trekken, terwijl deze wedstrijd meer voor mensen is die al Bunq gebruiken.

Jullie staan er niet alleen voor. Af en toe samenwerken met bedrijven voor o.a. promotie mag ook wel.

@Jos-Golden-Unicorn#57703 Echter zou ik Bunq wel willen aanraden om wat opener te zijn voor mensen. Zo zou een chat zonder account op de website de stap wat minder groot maken voor mensen om contact op te nemen met Bunq. Nu moeten ze namelijk eerst een account aanmaken wat voor mensen met alleen een vraag net te ver gaat.

Helemaal eens, het zou fijn zijn om zonder account vragen te kunnen stellen. Maar op zich hebben ze daar support@bunq.com voor, alsook Twitter/Facebook (voor de personen die daar een profiel hebben). Niet ideaal maar er is al iets. De deur verder openzetten heeft overigens als nadeel wellicht de extra belasting/inzet van personeel (kosten).

πŸ‡¬πŸ‡§ Agree! It would be nice to be able to ask questions without an account. But, in theory we have support@bunq.com for that, as well as Twitter/Facebook (for those that have a profile there). The disadvantage could be though that opening this door would lead to a higher load/more staff (increased costs).

@Jos-Golden-Unicorn#57703 Verder denk ik ook dat het een goed idee is dat Bunq geld investeert in groepen die het kunnen gebruiken. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een sportclub die de touwtjes aan elkaar moet knopen of bijvoorbeeld mensen in schuldsanering met een gratis pas en hulp (met bijvoorbeeld overstappen). Dit levert namelijk niet alleen mond-op-mond reclame, maar levert misschien ook wel heel tevreden klanten op die niet te veel vragen in de toekomst. Dit mogen jullie natuurlijk promoten op YouTube of de website.

Dat zijn hele mooie doelen, absoluut, maar wat ik me dan altijd afvraag is waar het van betaald moet gaan worden. I mean, ze zijn bezig met dat "Freedom of Choice" maar ik weet niet of dit een van de opties gaat zijn/wanneer dat mogelijk wordt.

πŸ‡¬πŸ‡§ Really nice projects to contribute to yes! Agree. But what I wonder in these cases is how you imagine that such things are being financed. They are working on this "Freedom of Choice" thing, but I don't know whether these things could be options there/when that would be possible.

@Jos-Golden-Unicorn#57703 Ik denk ook om mensen meer Bunq te laten gebruiken dat jullie zouden kunnen denken aan een spaarprogramma.
        Dat mensen bij iedere 10€ 1 punt verdienen die ze vervolgens kunnen inzetten voor korting bij bepaalde winkels (denk aan supermarkten/game winkels/online winkels), maar ook gratis spullen zoals een powerbank/telefoonhoesjes met Bunq logo. Ik heb namelijk zo'n gevoel dat zo'n soort dingen langer bij mensen in gedachte blijven dan een geldprijs.

Een spaarprogramma klinkt heel tof! Daarmee kunnen de kosten eventueel ook dusdanig verspreid worden dat het rendabel wordt om te betalen vanuit bijv. de abonnementsgelden en ook nog het personeel e.d. te kunnen betalen denk ik. πŸ€”

πŸ‡¬πŸ‡§ A loyalty program sounds cool! Then the costs can be spread in such a way that it is affordable to pay it from the subscription fees for instance, and still have the ability to pay salaries etc I think. πŸ€”

@Jos-Golden-Unicorn#57703 De bedoeling lijkt mij om nieuwe mensen te trekken, terwijl deze wedstrijd meer voor mensen is die al Bunq gebruiken.

Lol, deze. Met de vorige actie waren mensen ontevreden dat bestaande klanten niet mee konden doen, nu kunnen bestaande klanten ook meedoen en is het ook niet goed? πŸ˜› Dit kan in mijn ogen niet anders bedoeld zijn dan het binnenlokken van meer mensen, maar, bunq heeft geluisterd, dus bestaande klanten kunnen nu ook gewoon meedoen.. 😁

πŸ‡¬πŸ‡§ Lol. With the last promo people were unsatisfied about existing customers not being able to join the competition. Now existing customers can also join and it is still not good? πŸ˜› In my opinion this is still a matter of getting new people in, although bunq listened to the feedback, and existing customers can participate as well now. 😁

@Jos-Golden-Unicorn#57703 Ik denk niet dat zo'n baan iets voor mij is, ik houd het liever bij programmeren ;)

PS: Devops / Backend / iOS / Frontend. πŸ˜‰πŸ˜πŸŒˆ

@Alieke#57702 Ja maar zoals ik al opmerkte: je mag dus helemaal niet een van de passen op je eigen naam aan je vrouw geven. ;) De voorwaarden van Bunq verbieden dat en je account kan geblokkeerd worden. :P That’s the problem. Een gedeelde account moet dus verplicht allebei Premium hebben wil je er pasjes bij en dat maakt het extreem prijzig, vandaar de opmerking en suggesties om daar iets aan te doen (eg: lagere prijs of mogelijkheid een pas op gedeelde naam te krijgen die je aan iemand met Free kan geven) - dan kan je Bunq aantrekkelijker maken voor de lange termijn en dat levert denk ik meer op dan de geld winnen promo’s. :)

@LH-Black-Wolf#57723 Small nuance... you can share your card πŸ’³... if you have bunqs consent as stated in the TC.
            But it would be always at your own risk. Business users also often share cards with there employees according to Support.

So the best thing to do in these cases is to check with Support via Private Matters.

Ik heb liever dit soort actie, waar zelfs bestaande klanten aan mee kunnen doen nota bene, dan dat ik een extra reclame van ze zie op tv, of een billboard of iets dergelijks. Elke bank doet marketing, maar meestal heeft de bestaande klant daar geen baat bij.

Het kan ook een idee zijn om in plaats van €1000 tien jaar gratis bankieren weg te geven.

Denk dat iedereen het daar wel mee eens kan zijn. Als de prijzen niet stijgen is het ook nog eens goedkoper!

Helemaal mee eens, ik vind het heel vreemd dat een bank doet aan winacties. Komt een beetje goedkoop en onbetrouwbaar over naar mijn mening.

19 days later

@Patron#57106 Precies dit. En het voegt dan ook werkelijk niks toe.

Ik vond bunq een creatieve oplossings gerichte bank. Maar de laatste marketing stunts snap ik niet zo goed. En vind het behoorlijk "cheap".

Voor rest niets anders dan lof hoor. Voor je het weet ben ik dadelijk ook disrespectvol en word ik er ook zomaar uit geknikkert.πŸ˜…πŸ€£

Prachtige acties, hiermee denken ze ook aan bestaande klanten. Welk bedrijf doet dat? πŸ˜ŠπŸ‘πŸ».

Als je er niet gevoelig voor bent, kan ik mij voorstellen dat het irritatie kan opwekken. Maar mond-tot-mond reclame is de sterkste vorm, dus ze hebben ons gewoon nodig als ambassadeurs! Kom op, laten we ze gewoon helpen,ze maken zulke gave dingen voor ons!

Dat ene mailtje of push bericht, ach je klinkt m ook zo weg. Je hier frustreren of discussiΓ«ren kost meer tijd

Ik ben na jaren de β€˜kat uit de boom kijken’ dit jaar volledig overgestapt naar Bunq, vind ze geweldig 😘

Hmmm misschien het winbedrag iets om laag en dat geld aan social media tijgers besteden.. want met social media kan er zoveel meer om meer klanten te trekken dan wat er nu gedaan wordt.

@Autosleutels-Deventer-B-V#63579 Het is niet alsof deze acties in de plaats van andere promoties zijn. bunq gebruikt een mix van kanalen en ze meten voortdurend wat wel en niet werkt. πŸ™‚ Social media staat ook vol met bunq advertenties.

It's not like these promotions replace other promotions/channels. bunq uses a mix of channels and continuously measures their effectiveness. πŸ™‚ Social media is also filled with bunq ads. πŸ™‚

@Marco-Cyan-Panther#63619 This topic is about the recent promotions by bunq; in December the 4x €10.000,- give-away for new (Dutch) Switch Service users, and currently the €1.000,- price each day for a user that used his bunq card. Not everyone likes the promotion. The first part of the discussion is (partially at least) translated to English, so should be easier to follow. πŸ™‚

Oneens!

Juist dit onderscheid Bunq van andere traditionele banken! Ik vind dit top, en in mijn directe omgeving kijkt iedereen vreemd op wanneer ik Bunq promoot (want wie promoot nou een bank?) maar toch zijn er +/- 15 personen overgestapt naar Bunq. Puur omdat ze het gemak van Bunq hebben ervaren en niet om die €1000 die ze kunnen winnen. Dat is een leuke bijkomstigheid waar ze zelf achter zijn gekomen toen ze de app aan het ontdekken waren.

Ik vind dat Bunq vooral zo door mag blijven gaan, want als ik hierboven de comments lees als β€œik vind het een slechte actie BEHALVE ALS IK WIN” ...
                              Sorry maar dan ben je in mijn ogen pas echt triest. Wees dan ook zo flink om bij je standpunt te blijven en die €1000 weer terug te storten als je wint ;)

@GaRudra#63637 Er zijn ook meer bedrijven die dit doen. Bijvoorbeeld ICS heeft zo'n beetje het hele jaar door een win-actie waarbij je prijzen kan winnen (geen geld) als je met hun credit card betaald.

Persoonlijk vind ik dan juist de "maak een vriend lid en verdien 10 euro"-actie helemaal niets. Dan voel ik mij net een sloeber die voor een tientje een bedrijf bij iemand anders aan het ophemelen is. Dat is in ieder geval (mede) een reden om bunq juist niet bij familie of vrienden te promoten. Ik snap dat dat voor iedereen anders kan zijn, maar als mensen mij iets aanprijzen en vervolgens blijkt dat ze er ook een financieel voordeel bij hebben dan neem ik die aanprijzingen niet meer serieus.

@Webheld-Blue-Lion#57047 Ja precies ja.. stop hiermee bunq.

Write a Reply...