• 🇳🇱 Locked savings account 'idea'

Ten eerste ben ik een gelukkige bunqer. Ik geniet van alle mogelijkheden die deze bank te bieden heeft, echter mis ik toch echt één ding wat ik bij mijn andere bank wel nog heb en nodig vind te hebben namelijk: een (tijdelijk) gesloten spaarrekening. Als ik wil sparen wil ik er voor sommige doelen gewoon niet aan komen te zitten. Ik merk dat het met de huidige spaardoelen te makkelijk is om “toch nog even” erbij te komen. Ik zou het dan ook echt een aanvulling vinden als deze optie mogelijk zou worden waarbij je zelf kiest hoe lang je niet aan het geld op je (vaste) spaarrekening kunt komen! Het zou ook dé reden voor mij zijn om volledig over te stappen van mijn andere bank naar Bunq.

Groetjes een gelukkige bunq’er!

De spaardoelen (saving goals) van bunq lijken een beetje op wat jij bedoeld. Via een omweg is er geld vanaf te halen. Maar bunq zal je aanmoedigen niet aan dit geld tek komen of je hele spaardoel te stoppen.

@Jaxon#60602 Welke bank heeft nu wel een spaarrekening waarbij je zelf van te voren kan opgeven dat je (bijvoorbeeld) 2 maanden niet aan het geld kan komen?

@JeroenE#60609 Momenteel o.a. Rabobank en ING. Wellicht meer maar daar heb ik geen weet van!

@MarJamJars#60607 Klopt, alleen is het dus zo dat ik die optie gewoon niet wil als ik aangeef dat ik bijv 2 maanden niet aan dat geld wil komen, dan wil ik dat ook niet kunnen. Er zijn mensen die kunnen erg goed sparen en er zijn mensen die in mindere dagen aan dat geld willen komen terwijl dat eigenlijk niet de beste en meest verantwoorde keus is op dat moment! Het lijkt mij dan ook een goed idee als de huidige spaardoelen functie zo blijft als die is maar dat er een extra optie komt om een spaarrekening te openen waarbij dat ook niet kan. Zo heb je voor elke doelgroep een keus!

Het feit dat je bij de spaardoelen geen saldo ziet staan maar alleen procenten helpt al enorm vind ik. Als je echt wil weten hoeveel er op staat moet je eerst de rekening aantikken. En het leuke is ( gaat vrij ongemerkt best snel) dat JD automatisch sparen aan kunt zetten. Vroeger had je bij Postbank/giro zo’n rekening dat je boete moest betalen als je geld (voortijdig) opnam geloof ik.

@JeroenE#60609 Bij de ING kan ik zo snel alleen deposito's vinden (en die gaan in jaren). Je kan dan wel tussentijds opnemen (tegen extra kosten)

Bij de Rabo heb je PeriodeSparen. Dan krijg je pas je geld over 30 of 90 dagen (geen andere termijnen mogelijk) als je vandaag zegt dat je geld wil opnemen. Dat is niet hetzelfde als dat je pas na een 6 maanden (of wat dan ook) aan je geld kan komen.
              Ze hebben ook Doelsparen, dat min of meer hetzelfde als de deposito's van de ING alleen met meer termijn opties dan de ING en ook bij de Rabo kan je (tegen extra kosten) toch eerder aan je geld komen.

Kijk ik nog ergens over heen? PeriodeSparen komt er het meest in de buurt, maar is het toch ook net niet?

NB ik zeg niet dat ik het geen goed idee vind, alleen ik was nieuwsgierig waar het dan wel zou kunnen.

@JeroenE#60619 Klopt! Maar ik doel op een functie zoals bv periodesparen! Het hoeft niet perse voor mij om zelf precies te kiezen hoe lang ik er niet aan kan zitten maar een functie waarbij je de optie krijgt om er bijv 1 of 3 maanden niet aan te zitten voldoet al. Het is gewoon puur om het gespaarde geld voor een bepaald doel daar op de rekening te houden, ongeacht wat. Met een functie die (zoals periodesparen) zorgt dit voor mij dat Bunq de puntjes op de “i”krijgt!

Tim changed the title to 🇳🇱 Locked savings account 'idea'.
                    Write a Reply...