• πŸ‡³πŸ‡± Payments at Bali don't work?

Pinnen met de pas wordt overal geweigerd, terwijl ik IndonesiΓ« wel heb toegevoegd aan de lijst
Met landen waar betalen mogelijk is

Laatst zelf de MasterCard gebruikt in Bali zonder problemen. Dus wellicht kan je dat proberen als je die bij je hebt.

Hi πŸ‘‹ @Koen-Orange-Eagle#61174

Wat vervelend om te horen! Kan het zijn dat je hebt geprobeerd te betalen met een Maestro kaart? Deze wordt namelijk in het buitenland veel minder geaccepteerd dan een Mastercard. Bij geldautomaten is het overigens meestal geen probleem om de Maestro te gebruiken.

Tim changed the title to πŸ‡³πŸ‡± Payments at Bali don't work?.

Weten jullie hoe ik mijn geld van mijn maestro rekening over zet naar mijn MasterCard rekening voor als ik inderdaad naar het buitenland ga, en niet voor het probleem komt te staan dat ik niet kan pinnen

@Manja-Olive-Llama#61226 Geld overmaken naar een andere rekening van jezelf werkt hetzelfde als geld overmaken naar een rekening van iemand anders. Maar het is denk ik makkelijker om je pas aan een andere rekening te koppelen. Als je in de app bij 'passen' naar je mastercard-pas scrollt, zie je daar welke rekening er gekoppeld is aan deze pas. Hier kan je ook een andere rekening koppelen aan je mastercard-pas, en dit werkt direct. Het is geen probleem om twee passen aan dezelfde rekening te koppelen.

Dank je wel voor jullie antwoorden! Ik ga het zo even proberen.

Hoi nou ik heb het meerdere malen geprobeerd.. maar krijg het niet voor elkaar.. ik ga naar mijn MasterCard maar daar staan verder geen passen die ik jan koppelen terwijl ik ook gewoon een maestro heb waar ik mee betaal, die wil ik dus koppelen aan mijn MasterCard voor als ik straks op vakantie ga zodat ik daar mee kan pinnen. Ik ga buiten Europa en heb vernomen dat maestro daar niet zo goed werkt.
                Alvast bedankt weer voor jullie antwoorden!

@Manja-Olive-Llama#61408 Probeer je te zeggen dat je twee passen hebt, en er maar 1 ziet in de App? Ook als je naar rechts scrollt?

Als het goed is staat in de app onder je Mastercard alle instellingen van die kaart (misschien moet naar beneden scrollen). Onder andere welke rekening er gekoppeld is aan die kaart. Als je daar op klikt, kan je de rekening aanpassen.

Ik heb een MasterCard en een maestro maar als ik naar passen ga en naar de MasterCard staan er alleen de gegevens zoals Cvc code welke landen ik kan opnemen en het limiet en tot wanneer het geldig is maar verder zie ik niet hoe ik mijn maestro aan deze kaart kan koppelen

Je kunt je Maestro card niet aan de Mastercard koppelen. Je kunt de Mastercard aan verschillende rekeningen koppelen.

Maar hoe maak ik dan mijn geld over van mijn maestro naar mijn MasterCard zodat ik kan pinnen op vakantie dat is eigenlijk mijn voornaamste vraag

@Manja-Olive-Llama#61509 in de bunq app heb je de Maestro kaart gekoppeld aan een rekening, je kunt je Mastercard aan dezelfde rekening koppelen.

Klopt aan de NL84BUNQ.... dat is de maestro maar bij de MasterCard zie ik dat dus nergens terug het enige wat ik kan aanvinken daar is dat ik de kaart als back Up kan gebruiken door het vinkje op groen te zetten maar verder zie ik niet mijn rekening nummer staan waar ik bijv ook een request mee doe aan mensen die mij moeten betalen

Ik zie nu wel onder de MasterCard dat het vinkje aanstaat Bunq rekening... betekend dat dat hij gekoppeld is aan mijn maestro rekening? Maar hoe krijg ik dan het geld op de MasterCard of kan ik gewoon pinnen nu met de MasterCard en haalt hij dat van de maestro rekening af omdat deze gekoppeld is

Hi πŸ‘‹ @Manja-Olive-Llama#61514

Onderaan in het balkje heb je een aantal verschillende keuzes. Helemaal links is 'rekeningen' als je hierop tikt zie je alle rekeningen met plaatjes en saldo. Als je naar het 'passen' tabje gaat kun je horizontaal door al je pasjes heen bladeren. Wat ik begreep is dat je er in ieder geval 2 hebt, een Maestro en een Mastercard.

Als je in het passen menu bent en een pas in je scherm hebt staan, bijvoorbeeld de Maestro, zie je daaronder gelijk een rekening met het plaatje en het saldo. Als je hier op tikt krijg je het overzicht van al je rekeningen. Dit is het menu waar je kunt kiezen van welke rekening het geld af moet wanneer je die pas gebruikt.

Mocht je de Mastercard willen koppelen aan een (andere) rekening selecteer je die eerst in het horizontale passen menu en dan herhaal je de stappen zoals eerder vermeld. Je kunt eventueel meerdere passen aan dezelfde rekening koppelen.

Ik hoop dat het nu lukt. πŸ™‚

OkΓ© top! Dank je wel!! Dank denk
                                  Ik dat het nu goed staat

Gelukt?

Op zich wel een logische gedachte dat je eerst geld moet storten op een MasterCard kaart, of dat een MasterCard kaart niet gekoppeld kan zijn aan een normale bankrekening. Ik moest daar ook aan wennen.

Maar hey, dit is BUNQ! Dingen zijn gewoon makkelijk! Maestro, MasterCard, who cares wat ze accepteren en wat niet, we hebben ze allebei! En het gaat gewoon van dezelfde rekening af als je wil, als je dat niet wil, ook goed; regel het zelf! Van gedachten veranderd? Prima joh, regel het zelf, binnen een minuut!

Je zit zowat aan de andere kant van een ander continent, maar toch krijg je hulp bij je bankzaken. Is het niet van de bank zelf, dan wel van mede-bunqers.

Hartjes voor bunq!