ManuelRookie
Op mijn gewone betaal rekening had ik niet voldoende saldo, maar op mijn secundaire rekening wel en toch weigert hij daar van af te schrijven.
Op mijn gewone betaal rekening had ik niet voldoende saldo, maar op mijn secundaire rekening wel en toch weigert hij daar van af te schrijven.
Secundaire rekening werkt alleen als je de pas gebruikt i.c.m. de secundaire pin (Dus niet contactloos) voor zover ik weet. Het is geen backup voor als je eerste rekening faalt, maar je moet die bewust gebruiken (als je deze natuurlijk aan de pas gekoppeld hebt).
@Manuel-Red-Butterfly#64294
Wij kunnen helaas niet met je meekijken in je account om te zien wat er fout is gegaan. Misschien is het handig support even te contacteren. Deze kun je vinden onder profiel en vervolgens Persoonlijke Zaken.
@Jos-Golden-Unicorn#64304
Er zijn 2 features:
Secundaire rekening
Ook wel DUAL-pin genoemd, hiermee kun je van een 2e rekening betalen met een 2e pincode. Uiteraard alleen met de fysieke kaart en met de chip in de terminal mogelijk.
Back-up rekening
Als je de primaire rekening gebruikt en er is onvoldoende saldo zou de transactie moeten worden verwerkt van de secundaire rekening. Indien geactiveerd uiteraard, werkt waarschijnlijk alleen met de fysieke kaart in de terminal.
@Manuel-Red-Butterfly#64294 Op welke manier probeer je te betalen? Dit werk niet met Apple Pay of Tap&Pay.
@JeroenE#64313 Ik heb dit met Apple pay en contactloos betalen.
@Manuel-Red-Butterfly#64355 Bij Apple Pay werkt het sowieso niet. Bij contactloos betalen volgens mij ook niet als het onder de normale limiet valt (want dan geef je geen pin in). Dus als je wil dat dit werkt dan moet je altijd je kaart in de terminal stoppen.
@JeroenE#64356 Nou dan ga ik dit maar eens proberen, en als vast bedankt voor de hulp.
@JeroenE#64356 Werkt prima bij mij. Op mijn Apple Pay rekening staat 0 euro. Wordt automatisch met de juiste instellingen van mijn primaire rekening gehaald welke als backup ingesteld
staat bij de apple pay rekening
@Patrick-FalconXP#64402 Aha, dat wist ik niet (ik heb geen iOS). In Android kan je bij "Tap&Pay" in de app geen tweede rekening opgeven. Ik dacht altijd dat juist kwam omdat het niet via de 'normale' kaart gaat. Wellicht zit dat bij Apple Pay anders in elkaar en kan het daar dus wel.
Dan is het toch apart dat het bij @Manuel-Red-Butterfly#64294 niet werkt.
@Jos-Golden-Unicorn#64304 Gelukkig is het makkelijker: ik kwam één euro te kort op mijn betaalrekening en pinde met mijn normale pincode; het bedrag werd in zijn geheel van mijn back-up afgeschreven.
Ik kreeg zelfs de badge voor mijn eerste opname van een secondaire rekening!
Verschil tussen ApplePay en Tap&Pay is dat je bij de laatste een extra pas aanmaakt, waar je bij ApplePay een duplicaat van je pas aanmaakt (meen ik).
@JeroenE#64479 Vandaag weer met Apple Pay geprobeerd en dat werkt echt niet, maar met de pas in het pin automaat werkt het prima. Zou wel fijn zijn als het met Apple Pay ook zou werken.
Bij werkt de backup rekening ook met ο£ΏPay, echter wel jammer dat als je b.v. 3 cent te kort op je rekening heb staan dat het niet gedeeld wordt over 2 rekeningen.
Als je op je rekening 10 euro hebt staan op rekening 1 en voldoende saldo op de backup rekening, en je zou een bedrag betalen van 10,03 is wordt het volledige bedrag van de backup rekening gehaald.
Zou liever zien dan de 10 euro van rekening 1 wordt afgeschreven en de 3 cent van de backup rekening.
Dat zie ik meer als een backup rekening
Misschien een verbeterpunt voor bunq, indien dit ook mogelijk is.
@MDF#82219 Dan wordt het wat betreft afrekenen en betalingen van en naar rekeningen één grote bende. Nee, hoe het nu is vind ik het prima.
@MDF#82219 Ik ben het wel met @TwitNour#82220 eens. Mij lijkt het ook niet handig als 1 betaling over 2 rekeningen verspreid staat.
Waarom vindt jij dat wel handig?
@JeroenE#82224 Eigenlijk hebben jullie wel gelijk, daar had ik nog niet over nagedacht.