• bunq.me berichtveld moet gebruiksvriendelijker

Wij gebruiken bunq.me ook zakelijk waarmee klanten de factuur kunnen betalen. In praktijk merken we dat veel klanten geen omschrijving meegeven (bv. factuurnummer) omdat het op de betaalpagina te onduidelijk is dat je een berichtje kan meesturen. Dat maakt het soms niet
makkelijk om betalingen (automatisch) te (laten) koppelen aan openstaande facturen.

Ik zou graag willen dat je dit veld van een eigen invulinstructie kan voorzien of dat er betere voorbeeldtekst komt te staan zoals ‘vul een omschrijving in of betalingskenmerk’, met daarbij een duidelijkere opmaak van het veld?

Zijn er meer gebruikers die hier tegenaan lopen?

@Joost-Pink-Quokka#68965 Je kan het veld zelf vooraf invullen door de tekst mee te geven in de bunq.me link. Bijvoorbeeld bunq.me/petervdv/5/factuur201902136. Lost dat het probleem in jouw usecase op?

@Joost-Pink-Quokka#68965 Zou fijn zijn als je een omschrijving kan verplichten...

@Petervdv#68971 Eens, blijft een goede tip!

Alleen zakelijk werken wij met een boekhoudprogramma waarin nog geen mogelijkheid is om een vooraf ingevulde bunq.me betaallink op te nemen op de factuur, danwel mee te nemen in de begeleidende mail. De factuur en mail worden automatisch gegenereerd. Daarin kan ik het dus niet oplossen.
        De leverancier werkt nog niet mee en voorlopig gaan zij dit niet ontwikkelen.

In de tussentijd moeten klanten zelf het bedrag overnemen van de pdf factuur en daarbij wordt vaak vergeten het factuurnummer mee te sturen via een bunq.me betaling.
        Ik zoek dus een ‘ouderwetse’ oplossing :-), helaas.

@Samzoiets#68975 Dat is wel een uiterste keuze, maar voor mijn use case zou dat inderdaad wel een oplossing kunnen zijn. Wel in combinatie met dat de zin ‘stuur gelijk een berichtje aan..’ duidelijker kan worden gemaakt.

Write a Reply...