BrianRookie
Extra rekening openen lukt niet. Kom niet verder dan de open een premium rekening
Extra rekening openen lukt niet. Kom niet verder dan de open een premium rekening
@Brian-Aquamarine-Puma#70577 Hi π
It sounds to me like you currently have a bunq free account which includes just one IBAN account, if you want to open multiple monetary accounts youβll need to upgrade to a bunq π premium account.
See this topic for more information about the difference in memberships.
Have a nice day! ππ
Ik begrijp het niet. Ik heb net 1 eerder aangemaakte rekening verwijderd en probeer een nieuwe te maken en dan kan het niet omdat ik dan premium nodig heb?
@Brian-Aquamarine-Puma#70582 Bij Free mag je namelijk 1 rekening hebben. Als je er toevallig 5 openhad tijdens je proefperiode mag je deze behouden. Echter als je ze sluit ben je ze kwijt.
@Brian-Aquamarine-Puma#70582 Hallo Brian,
Je mag als bunq free gebruiker maar 1 rekening hebben. Tijdens je proefmaand kan je meerdere rekeningen aanmaken om de premium functies te ervaren, echter na deze periode heb je nog maar recht op 1 rekening. De gemaakte rekeningen mag je houden en verwijderen, je kan er alleen geen meer bij maken.
@Brian-Aquamarine-Puma#70582
De oude rekening is nog 60 dagen opgeslagen in het "archief". Deze kun je in die 60 dagen nog opnieuw openen. Deze telt daarom dus nog mee in je limiet. In het 'Free' lidmaatschap is 1 rekening inbegrepen. Mocht je extra rekeningen willen openen kan het dus zijn dat Premium momenteel een oplossing is.
OkΓ©. Heb al jaren dit account maar blijkbaar is bunq bezig de genadeklap uit te delen aan de bunq free gebruikers.
@Brian-Aquamarine-Puma#70595 wat nou genade klap? een bank is niet gratis, bunq is geen filantropische instelling, een bank kost gewoon geld, bunq is als een van de weinigen daar eerlijk in, bunq free kost bunq geld, allicht dat ze mensen graag naar een betaal pakket dirigeren. met 7,99 per maand is bunq echter goedkoper dan de grote drie, ABN, ING, Rabo, als je bij hun 3 passen wilt, 25 rekeningen openen ben je een pak meer kwijt.
Voorbeeld ING:
Men neme het OranjePakket Γ‘ β¬ 1,55 p/m
+ 1 extra pas β¬ 1,00 per maand
+ 1 creditcard β¬ 1,45 per maand*
(* gemakshalve schaar ik de bunq Debit MasterCard even onder dit kopje, daar ING nog geen betaalpassen van Visa of Mastercard zonder krediet verstrekt)
som: 1,55+1+1,45+(24*1,55) = β¬ 41,2 om bij ING evenveel rekeningen te hebben als bij bunq mogelijk is
Oke een gemiddelde gebruiker zal niet zo snel 25 rekeningen openen, dus kijk ik naar mijn eigen situatie en die van de gemiddelde bunqer, die heeft Β±5 rekeningen actief, dan is de som: 1,55+1+1,45+(4*1,55) = β¬ 10,20. Dus bij ING ben je dan al duurder uit met slechts 5 rekeningen en 3 passen.
Het lijkt me dat je bunq premium nu zult overwegen, helemaal als je 3 andere vrienden lid maakt, dan neemt 1 van jullie pack en ben je β¬ 5,- p.p.p.m kwijt.
Voordeel van 1 van de grotere banken is natuurlijk wel dat je gemakkelijk meer geld op kunt nemen als je een aankoop wilt doen en met contant wilt betalen. In de nabije toekomst zijn alle pinautomaten soort van gastautomaten maar nu nog niet. Als ik dus alleen bunq gebruik dan kan ik niet meer dan (iets van) 250β¬ opnemen. Bij een bank kun je naar binnen lopen en grotere bedragen opnemen. Ik moet toegegeven dat dit niet zo vaak gebeurt maar als het een keer nodig is dan kan dat.
@Brian-Aquamarine-Puma#70619 ja, maar wie wil er nu nog cash geld opnemen? ik vertel net in een ander topic dat ik sinds 2018 geen euro meer heb aangeraakt, alles gaat via NFC icm. een bepaald merk telefoon/horloge... en die 250 is per opname, bunq zelf kent een daglimiet van β¬ 500,- volgens mij, maar daar heb je nu toch al niks aan omdat de groot banken toch al een beperking van gastgebruik hadden tot β¬ 250,- per opname.
Ik zou zeggen, gebruik lekker je pasje (of bepaald merk telefoon/horloge) overal, kan op 99,999995% van alle retail en bedrijfslocaties in Nederland. en ruim 95% van alle plekken in de EU. Contactloos werkt in Nederland ook al op ruim 96% van de plekken, vanaf mei zou dit overal moeten kunnen, dan is het verplicht NFC-betaalmiddelen te accepteren vanuit de Bet. Ver. Nederland (richtlijn). Contactloos in de EU is nu op zo'n 71% van retail locaties mogelijk, per 1-1-20 moet dit in de gehele EU/EER 100% zijn, want den stellen Visa en Mastercard gezamenlijk NFC-acceptatie op alle plekken waar met kaart betaald kan worden verplicht als minimale eis voor alle acceptanten die betaalpassen van hun accepteren, dit geldt tevens op locaties die alleen V-Pay en/of Maestro doen.
@DaveFlash#70630 Je verward jouw eigen wensen met die van anderen.
@Brian
Indien je bunq free hebt, heb je maar 1 account. Als je eerder een premium account, of een probeerversies hebt gebruikt, dan zijn rekeningen die je tijdens deze periode hebt aangemaakt nog beschikbaar. Daarnaast kan je met premium de dagelijkse limiet (hoeveel geld je kan opnemen met je pas) wijzigen.
@R#70645 oh nou sorry hoor, maar wtb bunq fee, dat klopt idd, bunq benoemt die optie nog nauwelijks meer, ze willen idd mensen het liefste naar premium pushen, al dan niet via pack. free levert bunq gewoon niks op en ze zijn er nog kosten voor kwijt ook. snap zelf niet waarom andere zo graag een pas bij free willen, andere NL banken hebben ook geen gratis betaalrekening met 1 pas, studenten daargelaten. ik voel er wel voor dat bunq een studentoptie zou bieden ala ING, dat je dus wel 1 pas met 1 rek. nr gratis krijgt, dat is namelijk voor bunq een investering voor de toekomst, dat is een beproefde effectieve methode omdat een gemiddelde Nederlander niet snel van bank switched. Als het bij ING/ABN/SNS/Rabo/etc vul maar in werkt, waarom niet bij bunq?
@DaveFlash#70618 Dat is creatief boekhouden imho. De meeste mensen hebben gewoon een betaalrekening met pas, misschien een spaarrekening en misschien een credit card. Laat ze het alle drie hebben. Dan kost dat bij ING β¬3 per maand en heb je een volwaardige MasterCard ipv een Debit. Zonder de CC kost het slechts β¬1,55 per maand.
Dat is toch aardig goedkoper dan bunq. ;) Daarnaast wordt het al helemaal bizar als je een en/of rekening met pasjes voor beide partijen wil. Dan kost bunq je β¬16 per maand waar het bij de ING incl beiden ook een eigen rekening dus β¬3,10 per maand kost. Of β¬6,10 met allebei een credit card met β¬2000 limiet.
Ja als je tig rekeningen en pasjes wilt is bunq goedkoper dan de ING. Maar dat is niet wat de meeste mensen zoeken. Dus stellen dat bunq voor β¬8 p/m goedkoper is dan de grote banken is nogal een stretch en enkel zo in uitzonderlijke gevallen.
Als mensen werkelijk 25 rekeningen willen dan komen ze vanzelf wel bij bunq uit ja en dan is het idd flink goedkoper dan de anderen. Maar om dat nou standaard mee te nemen terwijl bijna niemand meer dan 2 rekeningen + spaarrekening + CC heeft gaat natuurlijk nergens over. :) Dat is wel erg doorzichtig prijzen ophemelen. :P
β¬5 per maand is nog acceptabel voor wat bunq biedt als je βt nodig hebt, daar niet van. Maar ik zou nooit beweren dat ze goedkoper zijn dan de rest, want in algemene zin en voor wat de meeste mensen zoeken zou dat simpelweg een leugen/misleidend zijn. :)
De berekening klopt als je bunq maximaal benut, maar ik denk inderdaad niet dat veel mensen dat doen.
Dat bunq de genadeklap aan Free aan het toebrengen is, is ietwat gechargeerd, maar het is wel logisch dat bunq een verlieslatend model minder promoot dan een winstgevend model. Dat is overal zo en daarin is bunq geen vreemde.
Denk aan kranten die hun gratis site volproppen met advertenties voor abonnementen of telecombedrijven die je proberen een duurder abonnement aan te praten. Of wat te denken van de rubriek 'dit vind je misschien ook interessant' bij Bol, Coolblue en anderen?
Gratis betekent dat je niets mag verwachten en dat het aan de aanbieder is om te kijken wat ze gratis willen geven. In het geval van bunq is dat een betaalrekening en de app, en niets meer.
@Brian-Aquamarine-Puma#70619 Het gast limiet is alleen voor de grote banken, banken zonder automaten (zoals Bunq, Knab etc.) hebben een limiet van 1000,=
@evharten#70701 Aanvulling: de vaste limiet voor geldopnames bij bunq is β¬500 per dag.
@Samzoiets#70707 Nog een aanvulling: Per kaart
@Bastiaan#70710 Daar had ik dan weer niet aam gedacht, maar klinkt wel logisch!
De limieten op gastgebruik bij andere banken gelden uiteraard ook per kaart, dus kan je met drie passen gewoon β¬1.500 opnemen per dag.
@DaveFlash#70661 snap zelf niet waarom andere zo graag een pas bij free willen, andere NL banken hebben ook geen gratis betaalrekening met 1 pas
That's where you are wrong π Er is een bank die gratis een rekening + bankpas beschikbaar stelt, zou bunq ook kunnen doen, maar dan moeten ze ergens anders geld vandaan halen.