Voor studeren op Unversiteit heeft mijn dochter een bankverklaring met daarop de account balance in USD met stempel en handtekening. Kunnen jullie dat maken ?
Verklaring account balance op briefpapier BUNQ
Jeroen 🏳️🌈Wizard
@Ronald-Aquamarine-Lion#70908 Even better, you can make one yourself! Go to your account -> Setting -> Export Statement. Select the dates, format on PDF and press the download button in the upper right corner.
Maar heb ik dan een stempel en handtekening ?
Jeroen 🏳️🌈Wizard
@JeroenE#70913 I forgot: the statement is in Euro and you can;t get one in USD, sorry about that :|
Jeroen 🏳️🌈Wizard
@Ronald-Aquamarine-Lion#70914 Ja, met stempel en handtekening!
Oké maar hoe krijg ik deze omgezet tegen wisselkoers USD?
Eg. 10.000,- Euro = +- 11.300,- USD koersdatum
Jeroen 🏳️🌈Wizard
@Ronald-Aquamarine-Lion#70917 Ik weet niet wat de universiteit per se wil. Je kan de koers gewoon opzoeken op internet en erbij zetten (desnoods met een printje van een online conversie website).
Als ze het officieler willen dan moet je het bankafschrift laten vertalen door een officieel vertaalburo en aan het buro vragen het bedrag ook in USD om te zetten. Dat kost natuurlijk wel geld, dus het is handiger om eerst goed na te vragen wat ze nu precies willen hebben.
Ja het moet in het Engels het hoeft geen officiële tolkvertaling te zijn.
Zie ook nergens de mogelijkheid van exportverklaring ...
LvHWizard
@Ronald-Aquamarine-Lion#70923 Je dochter gaat in de VS studeren? Dan kan je toch gewoon een bankexport notarieel laten bekrachtigen? Volgens mij kan dat bij de ambassade, maar het kan ook bij de notaris (wel iets duurder). Lijkt me dat die dan ook een papier kunnen bijvoegen met de wisselkoers volgens de ECB op het moment van ondertekenen.
BastiaanMaster
@Ronald-Aquamarine-Lion#70917 bunq biedt enkel Euro accounts aan, daarom wordt dit ook zo weergegeven op de export.
Zo kun je een rekeningoverzicht exporteren:
- Klik op een rekening.
- Klik op "Instellingen".
- "Exporteer rekeningoverzicht".
- Selecteer een van + tot en met datum en bestandsformaat (PDF).
- Klik rechts bovenin op het download icon.
Maar waarom zoveel kosten maken. ABN AMRO
Maakt nl. Gewoon een statement in Engels op hun briefpapier met account balance
Oké ik denk dat
Dit een stap te
Moeilijk is voor BUNQ. BUNQ kan dit niet.... moet ik toch weer naar de ouderwetse bank en die 10 mille even terug storten...
Jammer
BastiaanMaster
@Ronald-Aquamarine-Lion#70932 Het rekeningoverzicht kun je ook in het Engels krijgen door de bunq app te sluiten, de taal van je telefoon op Engels te zetten en vervolgens bovenstaande stappen nogmaals uit te voeren.
BastiaanMaster
@Ronald-Aquamarine-Lion#70932 Het overzicht is inclusief bunq logo, adres en stempel. En kan dus ook in het Engels.
HemmikWizard
@Ronald-Aquamarine-Lion#70934 Als je er niet uitkomt kun je het altijd aan support vragen, je stelt je vraag nu op een gebruikersforum. Hier is support te vinden: https://go.bunq.com/link/support/
Ja begrijp ik maar het is een standaard rekeningoverzicht. Dit is de letterlijke text. “ the most appropriate evidence of funding are dated bank letters written by officials of those institutions on company letterheads - bank statements are not acceptable. “
@Hemmik#70939 Dank voor de effort. ga ik doen.