• Verschil creditcard en mastercard

Wat is het verschil tussen een creditcard en de mastercard van Bunq?
Ik weet dat bij de mastercard van Bunq het bedrag direct wordt afgeschreven en bij een creditcard niet. Maar zijn er nog meer verschillen? Zijn er bijvoorbeeld bedrijven die alleen een creditcard accepteren en geen mastercard?

@Jelle-Turquoise-Badger#71848 Sometimes hotels or car rental services might be a bit hesitant / refusing to accept debit cards. You can find multiple experiences with this in the various topics on together 🙂

@Jelle-Turquoise-Badger#71848

Het grootste verschil in Creditcard en een Mastercard van Bunq is dat een debetcard(In het buitenland vaak de pinpas) minder zekerheid bied aan de verkoper/hotel etc. Zoals Sander aangeeft zijn er veel plekken waar je niet zult kunnen betalen met een debit card omdat de verkoper het niet ondersteunt. Ook kan het voorkomen dat er geld word gereserveerd van je pas, en dat is dan in dit geval een deel van je saldo, waardoor je minder uit kan geven.

In het buitenland is het altijd handig om naast een debit card een echte creditcard te hebben. Dan heb je net iets meer zekerheid, al verschillen de meningen hier aardig over

@YTL#71858 De vrijwel universele oplossing in het buitenland is natuurlijk ook een beetje cash meenemen naast je Credit/Debit card, just in case. :) In lokale valuta. Dan weet je al helemaal vrijwel zeker dat je in ieder geval kunt afrekenen. De pest is natuurlijk wel dat dat ook diefstal gevoeliger is, maar ja... in sommige landen is het aantal pin terminals echt belabberd.

Gelukkig is er wel een universeel ding bij zowel de credit als debit MasterCard: emergency cash. Dus dat is in ieder geval een verschil dat er niet is tussen de twee types MasterCard, en dat kan natuurlijk heel fijn zijn. Maar ik ben het met je eens, een echte credit card mee naar het buitenland is een strak plan. Al zou ik voor de veiligheid alsnog zo veel mogelijk afrekenen met de debit.

Waarom zou een debit card in het buitenland zoveel slechter zijn, als dat in veel landen de oplossing voor lokale gebruikers is (zoals we hier Maestro hebben)?

De zekerheid voor een winkelier zit hem in de autorisatie van de betaling, niet in het soort betaalsysteem dat gebruikt wordt. Ik denk dat je dan ook weinig problemen zal ondervinden in de meeste landen.

Dat hotels en autoverhuurders moeilijk kunnen doen kan een reden zijn om een credit card mee te nemen, maar net als met cash; als back up. Voor de rest zou ik gewoon je debit card gebruiken zoals je hier pint....

I would never ever travel without cash

Write a Reply...